תּוֹרָתוֹ מָגֵן לָנוּ • תכונה רבתי לקראת מעמד הכנסת ספר תורה מחר באתרא קדישא מירון

ברטט דקדושה מתכוננים להכניס את ספר התורה המהודר להיכלא דרשב"י במירון • מחר יום חמישי כ"ח אדר ב' ערב ראש חודש ניסן תשע"ו • הספר תורה שנכתב בקדושה לכבוד התנא האלקי רשב"י, לרפואת כל חולי ישראל ה"י ולהצלחתם וישועתם של כל כלל ישראל ולעי"נ הערירים שלא השאירו אחריהם זש"ק • 'משען לחולה' – ממלכת החסד בארה"ק יוזמי הפרוייקט • בראשם הנגיד ר' אברהם משה הכהן מעלאהן שליט"א שהגיע במיוחד מארה"ב • כל גדולי ישראל יצאו מגדרם מהתפעלות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בימים האחרונים היינו עדים לרגש ורטט דקדושה שאחז בכלל הציבור בארה"ק ובתפוצות. כשהועלה מתימן במבצע חשאי ס"ת עתיק יומין. כולנו רחשו אהדה לאותם גיבורים ששמרו מכל משמר על הס"ת לאורך השנים והדורות. והביטו בערגה בתמונות של הס"ת שנשמר בכל יופיו קדושתו וטהרתו. ועברו ימים טובים וקשים במשך שנות דור.
משען לחולה הכנסת ספר תורה
התורה הקדושה, עליה מסרו נפשם ישראל מאז נתינתה מסיני. התורה שלמען הצלתה הפילו עצמם גבורי האומה לתוך להבות אש בנסיון להצילה מבזיון. התורה המעבירה רטט דקדושה בכל אשר זיק יהודי עדיין בוער בקרבו. אפילו לצערנו במידה וכבר התרחק משמירתה וקיום מצוותיה.
כשזוכה יהודי לקיים מצות 'ועתה כתבו לכם את השירה הזאת' בסיום כתיבת ס"ת. הרי שזה שמחה אצלו יותר מכל שמחה אחרת. מתלבש במלבושי כבוד. ורוקד ומפזז בחוצות העיר. לאור השלהבות והלפידים וקול צלילי המוזיקה המרעישה. פרחי ישראל ותשב"ר, אמהות ישראל הכשרות מגביהות את תינוקותיהם לראות בכבוד התורה, ודמעה מבצבצות מעיניהן בתפילה לבורא עולם שהם יגדלו לתורה ולמעש"ט.
הפעם נוסף עוד רגש מיוחד. הנותן תבלין מיוחד לרגש שבכל הכנסת ספר תורה. וזאת בעקבות המקום אליו יוכנס הס"ת. מקום קודש הקדשים ציון המצויינת של התנ"א רשב"י באתרא קדישא מירון. בתוספת נופך של 'תורת חסד'. שנכתבה בקדושה וטהרה. ע"י תורמי ותומכי ממלכת החסד – משען לחולה. בראשות אחד מגדולי פטרוני הארגון הרב אברהם משה הכהן מעלאהן שליט"א ממנהטן. ונוסף לזה. שגדולי ומאורי ישראל שליט"א גם הם הצטרפו עם עדת צאן מרעיתם. בכתיבת אות בס"ת בד בבד בהתפעלותם העצומה ממפעלותיה הכבירות של ממלכת החסד הותיקה בארה"ק.
ממלכת החסד בארה"ק 'משען לחולה'. שמה לה למטרה מיום היוסדה על ידי גדולי ישראל נבג"מ שניווטו את דרכה ונתיבתה. כי בכל דרך אפשרי הם באים לעזרת משפחות ברוכות ילדים, אברכים שתורתם אומנתם, חולים ונדכאים, אלמנות ויתומים, וגירי צדק, חסרי בית ומזון. משען לחולה לא הציבה לעצמה מטרה מסויימת. אלא לעזור בכל דרך אפשרי.
אם זה בית תמחוי ובית תבשיל לנדכאים יולדות וחולים. המקבלים מזון משביע ומזין יום יום. אם זה 'אגף ביקור חולים', או אגף 'שיבה טובה'. מכירות וחלוקות במחירים מסובסדים או בחינם. סעודות בימי המועד ב'סוכת החסד' בחג הסוכות. סעודות בימי המועד בחג הפסח. אשר בזה 'משען לחולה' הם יחודיים. חלוקות קמחא דפסחא, של פירות וירקות בשר בקר, עופות וכו', ביגוד ועוד. או בכל דבר אחר אפשרי לעמוד לעזור לזולת.
במלאות ל"ב שנה להתייסדות המפעל הזאת. הוחלט בארגון להוסיף עוד נדבך. והיא, כתיבת ס"ת לזכות ולהצלחת ולישועת עם ישראל, לעי"נ הערירים – ביניהם כאלו שסעדו בחייהם ב'משען לחולה' או שנהנו מפעולות 'שיבה טובה' – שהסתלקו לעולמם בלי להשאיר אחריהם 'קדיש'. ולרפואת כל חולי עם ישראל. במשען לחולה יושבים עם יד על הלב, לראות מה יוכלו להוסיף עוד עבור כלל ישראל. וככל שמתאפשר לעזור ליהודים.
בימים הקרובים עומדים לחגוג את השמחה בשמחת התורה. באתרא קדישא מירון, לשמוח בשמחת כלל ישראל אשר אשר בזכות נדבת לבם ותרומתם נכתבה ס"ת זו. על ידי תוספת מיוחדת של בני אומתינו הק' רחמנים וגומלי חסדים. כך שבנוסף קדושתה של ס"ת, יהיה בה גם משום 'תורת חסד'. וכל אלו שזכו לקחת בה חבל ונחלה – הקרובים והרחוקים – יעלזו בשמחתה במקום אש להבת שלהבת (כלשו"ק של האוחה"ק) בהיכלא דרשב"י. וכשם שהקב"ה לכל כך רשב"י לכל (בית אהרן).
תורתו מגן לנו היא מאירת עינינו הוא ימליץ טוב בעדינו אדוננו בר יוחאי, צפו בגלריה מכתיבת האותיות בחודש האחרון בביתם של גדולי ישראל, אדמו"רים ורבנים • גאבד ירושלים הגרי''ט וייס

גאב''ד ירושלים הגריט וייס

האדמו''ר מתולדות אהרן

הגר''חמ וואזנר

הגרימ שכטר '

הגרימ שכטר

הגרמד סולבייציק

הגרמ''ד סולבייציק

הרב בצרי

תולדות אברהם יצחק

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture