ויעשו כולם 'אגודה' אחת: סיום הש"ס המרכזי – בירושלים

נמשכת ההיערכות כמסורת השנים לקראת המעמד המרכזי לציון סיום הש"ס העולמי * ועדת הכספים בעירית ירושלים אישרה תקציב מיוחד ע"ס 1.3 מיליון ש"ח, למימון חגיגת סיום הש"ס * חברי הוועדה המארגנת: "אישור התקציב הינו חלק מההיערכות הנרחבת לקראת סיום הש"ס, ובסימן כי מציון תצא תורה".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדה מיוחדת בראשות יושבי ראש הכינוס הגדול לכבודה של תורה ראשי מרכז אגודת ישראל, ודגל התורה בירושלים, שוקדת על ההכנות הקדחתניות לקראת המעמד הגדול, שיהיה לכבודה של תורה, ולכבוד לומדיה ונוטריה.

קרא עוד:

[postim]

המעמד הגדול העתיד ללכד את היהדות החרדית בארה"ק בשמחה לגמרה של תורה, יתקיים בראשות מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור שליט"א, ובהשתתפות רבבות אלפי ישראל, מגידי השיעורים מכלל רחבי הארץ – ולומדי הדף היומי מכלל החוגים והקהילות, אשר יתכנסו יחדיו לשמוח בשמחת התורה שבע"פ ברוב עם להביע רנן ושבח לבורא שזכו להגיע עד הלום, ולחיזוק השיעורים ולהרבות את לומדי ה'דף היומי', לפי הרעיון הנעלה, אותו יזם והעלה הגה"ק רבי מאיר שפירא זצוק"ל מלובלין, במעמד הכנסיה הגדולה הראשונה של אגודת ישראל שנערכה ביום ט' באלול תרפ"ג, קנה מקום ומעמד בכל תפוצות ישראל, לדגליהם מחנותיהם, עדותיהם, וחוגיהם.

לכתבנו נמסר, כי כבר בשבוע הקרוב תצא משלחת לבקר בבתיהם של גדולי ישראל עם מכתב הזמנה מיוחד מטעם הועדה המרכזית עליו חתומים יו"ר מרכז אגודת ישראל בירושלים הרב מאיר פרוש ויו"ר דגל התורה בירושלים הרב יצחק פינדרוס. כאשר במקביל נשלחו ההזמנות לבתיהם של גדולי תורה, ראשי ישיבות, רבנים, דיינים, ומנהיגי קהילות ישראל, המציין את המועד שנקבע לקיום האירוע המרכזי בירושלים לשמחתה של תורה כאשר הופעתם במעמד תעניק תנופה להרבות בתוספת לומדי ה'דף היומי'.

כאמור, האירוע החגיגי של סיום הש"ס במחזור ה-י"ב מסדר לימוד ה'דף היומי' בבלי מחזור י"ב, ותחילת לימוד הש"ס במחזור ה-י"ג, יתקיים אי"ה בירושלים ביום שלישי י"ב מנחם-אב במתחם ענק בצמוד לכביש מס' 1 שבפאתי שכונת מעלות דפנה בעיר.

בתוך כך ועדת הכספים בעיריית ירושלים אישרה השבוע בישיבתה תקציב מיוחד למימון ההוצאות של חגיגת המעמד המרכזי והמסורתי של סיום הש"ס, בסכום של 1.3 מיליון ש"ח. ע"פ הנוהל צפויים לדון היום (ה') מועצת העיריה בנושא ולאשרו.

חברי הוועדה המארגנת בהם סגני ראש העיר הרב יוסף דייטש הרב יצחק פינדרוס וחבר הנהלת העיר הרב שלמה רוזנשטיין ציינו, כי "אישור התקציב הינו חלק מההיערכות הנרחבת לקראת סיום הש"ס הנמצאת בשיאה. ובסימן כי מציון תצא תורה, להגדיל תורה ולהאדירה".

במקביל הוועדה המארגנת החלה בהיערכות לוגיסטית בנושא תכנון התחבורה לקראת מעמד סיום הש"ס בעיר. מטה התחבורה החל בתכנון פעילותו ובימים אלה יסגרו ההסדרים מול חברות התחבורה בעיר 'אגד' והחב' המפעילה את הרכבת הקלה 'סיטיפס', על מנת לאפשר לאלפי רבבות החוגגים את שמחת התורה להגיע בכבוד ובנקל למעמד הגדול של סיום הש"ס.

יצוין כי האירוע שמתקיים על ידי הוועדה המרכזית להפצת לימוד ה'דף היומי', נתרם לע"נ יעקב מאיר חיים בן אפרים אליעזר הכהן שוטנשטין ע"ה. בשיתוף המחלקה לתרבות תורנית בעיריית ירושלים, וארגון 'דרשו' הפועל להרחבת מעגלי לומדי התורה, ובראשם תכנית המבחנים על הדף היומי. במסגרת ההיערכות לשיבוץ המקומות וחלקות הכרטיסים, יוקצו מקומות מיוחדים עבור נבחני 'דרשו' ובראשם חתני 'קנין ש"ס' אשר נבחנו על כל הש"ס במסגרת לימוד הדף היומי.

אחד עשר מעמדי סיום הש"ס נערכו מאז הוחל לראשונה בלימוד סדר ה'דף היומי' לראשונה בראש השנה שנת תרפ"ד, ועד עצם היום הזה, כאשר האחרון בהם היה בכ"ז אדר א' שנת ה'תשס"ה. הפעם, מצפים בוועדה המכינה שאירוע האחדות הגדול לכבודה של תורה, יוסיף וירחיב שוב את מעגלי הלומדים – כאיש אחד בלב אחד להגדיל תורה ולהאדירה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תיקון טעות:
הסיום הקודם היה בתאריך כ אדר, ולא ב-כ"ז אדר, שמופיע בכתבה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture