ביתר עילית: תוכנית להכללת אתרי העתיקות לפרויקט 'מורשת'

הממונה לפיתוח אתרי מורשת במשרד ראש הממשלה אורח העיר ביתר עילית: ביתר עילית הינה אתגר עבורנו; נסייע לפיתוח אתרי מורשת לתיירות לציבור החרדי, בין האתרים שיפותחו; מערות המיוחסות לתקופת בר כוכבא, מעיינות וחקלאות עתיקה * ראש העיר, הרב רובינשטיין: "תושבי העיר והציבור החרדי בארץ ובעולם צמאים לאתרי תיירות תוך יצירת אפיונים מתאימים".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"ביתר עילית הינה אתגר עבורנו ונעשה כל מאמץ לסייע לכם לפיתוח אתרי מורשת לתיירות לציבור תושבי העיר ולכלל הציבור החרדי בארץ ובעולם – כך אמר הממונה לפיתוח אתרי מורשת במשרד ראש הממשלה, ראובן פינסקי בתום סיור שערך במגוון אתרים ארכיאולוגיים שבתחומי העיר ביתר עילית. בסיור השתתפו; מהנדס העיריה, אבישי מירון והמתכנן והיועץ לפרויקטים תיירותיים, קובי בירנהק.

קרא עוד:

[postim]

פינסקי שהיה אורחו של ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין אמר כי הוא ביקר בעיר לפני כ – 6 שנים ומאז התפתחה העיר וזכתה לגידול מרשים ביותר. "התרשמתי עמוקות מהנהגת העיר ואני מתחבר לחזון הקמת אתרי מורשת ברמה לאומית בעיר, אתרים שישרתו את האוכלוסייה החרדית בהם נטמיע את התכנים והטרמינולוגיה המתאימה הנשענים על המסורת היהודית והחיבור לשורשים. יש לנו עם מי לעבוד ואנו נשתדל למלא את חלקנו בכדי להקים כאן מוקדי משיכה תיירותית שהינה גם השקעה לדורות מבחינה חינוכית".

מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (3)

רה"ע אמר כי הציבור החרדי צמא לאתרי תיירות בעיקר בימי בין הזמנים, חול המועד, חנוכה ובכל ימות השנה. ולעשרות אלפי ילדי העיר יחד עם מאות אלפי ילדים חרדים ברחבי הארץ חסרים אתרי מורשת מתאימים ללימודים ולבילוי, "בגלל מגבלות צניעות וכשרות קיים חסר ברמה ארצית של מקומות בילוי למשפחה החרדית. ואנו מבקשים להקים ולפתח כאן בעיר תיירות המיועדת לציבור החרדי והכללי תוך יצירת אפיונים המתאימים לקהל זה שימשכו תיירות פנים וחוץ".

מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (2)

הרב רובינשטיין סיפר כי לצד הפניה להיכלל בפרויקט 'מורשת' של משרד רוה"מ שוקד בימים אלה צוות של העירייה ומשרד התיירות על תוכנית אב לפיתוח אטרקציות תיירותיות בעיר המתאימות למשפחה במגזר החרדי.

המתכנן והיועץ לפרויקטים תיירותיים של עיריית ביתר עילית, קובי בירנהק אמר כי האתרים שנמצאו בעיר הם בעלי פוטנציאל עצום לצד אתרים הסמוכים לעיר כמו; החקלאות העתיקה בכפר 'וואדי פוקין' אשר הוכרז אתר לשימור ע"י אונסקו, כמשמר את החקלאות העתיקה ומסלולי טיול של נחלים ומעיינות כמו עין קובי ועוד.

מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (4) מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (5) מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (6) מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (7) מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (8) מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (9) מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (1) מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (10) מורשת ביתר. ראש העיר, הרב רובינשטיין עם מר פינסקי באתרים ארכיאולוגיים בעיר. צילום יהודה קלמן (11)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה זה המערות האלו? תנו גם לנו לבקר שם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture