רבבות ילדי ישראל התכנסו לעצרות תפילה בריכוזים החרדים

רבבות ילדי תשב"ר התכנסו בערב שבת קודש לעצרות תפילה וזעקה להעביר את רוע גזירת גיוס בני הישיבות הקד´היה זה מחזה של קידוש ד´ • כאשר בכל אתר ואתר נראו המוני ילדים נוהרים לבתי הכנסת, חלקם יחד עם הוריהם, לקיים את מצוותם והוראתם של גדולי ישראל שליט"א, להרבות בתפילה להעביר את רוע הגזירה המעמידה בסכנה קיומית את יושבי ארה"ק, בניסיון החמור למעט מלומדי התורה, ח"ו • בהיכלי התורה והישיבות הקדושות הורגשה התעוררות עצומה שהגיעה לשיאה במהלך שב"ק, בלימוד רצוף במשמרות במשך שלושה ימים, ללא הפסק, לאור קריאת מרן ראש הישיבה שליט"א, עלֿפי עצת הרמח"ל שכתב שסדר כזה יכול לבטל גזירות קשות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

רבבות תינוקות של בית רבן שלא טעמו טעם חטא, התכנסו ביום שישי, ערב שבת קודש, לעצרות תפילה וזעקה בכל בתי הכנסת ובתי המדרשות בריכוזים החרדים ברחבי הארץ והתפוצות, להעתיר בתפילה נרגשת בפני בורא עולם שיחוס על עמו ישראל ויבטל את הגזירה המאיימת על קיום עולם התורה בארץ הקודש, בגיוס בני הישיבות הקדושות, הנעשה מתוך כוונת זדון מרושעת למוטט את עולם הישיבות והכוללים, ח"ו.

קרא עוד:

[postim]

עצרות התפילה של ילדי תשב"ר התקיימו בכל רחבי העולם היהודי, עלֿפי הוראתם של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א והגאון הגדול רבי שמואל הלוי ואזנר שליט"א, כפי שכתבו במכתבם המיוחד שפורסם בעיתוננו ובכל קהילות ותפוצות ישראל, להעתיר בתפילה להעביר את רוע הגזירה.

עצרת תפילה בביהכנ''ס המרכזי בשיכון ה' (10)

במכתבם כתבו מרנן גדולי ישראל שליט"א: "למנהלי החדרים ובתי אולפנא של ילדי ישראל בארץ ובתפוצות וגבאי ביהכ"נ, ד´ עליהם יחיו!

"כידוע, שמידת הדין מתוחה, וכל קיומה של תורה תלוי בה, שרוצים לבטל תורה מישראל ר"ל. וכהיום התורה הק´ פונה אלינו התחננו והרבו בבקשה לפני צור נערץ בקדושה נותן התורה. וכידוע כחם של תינוקות של בית רבן ילדי ישראל הק´ שלא טעמו טעם חטא.

"על כן הננו לבקש, שכל ילדי ישראל בכל מקום שהם יעמדו בתפילה ביום ו´ עש"ק פ´ פנחס כֿ20 דקות, לבקש ולהתחנן, וכל מקום ומקום כפי שיראו לנכון הזמן המתאים".

את מכתבם סיימו גדולי ישראל שליט"א, בקריאה נרגשת: "אין כוחינו אלא בפה ואלה וכו´ ואנחנו בשם ד´ א´ נזכיר, ויש לקרוע שערי שמים כי נפשנו בשאלתינו המה וכו´ ואנחנו קמנו ונתעודד. והשי"ת ישמע קול שועתינו, ויחיש לנו פדיון נפשנו".

מכתב גדולי ישראל

עלֿ פי המלצת מרן ראש הישיבה שליט"א, נקבע סדר אמירת פרקי התהלים כדלהלן: י"ג, כ´, ע"ז, קכ"א, ק"ל, קמ"ב, אותם אמרו פסוק בפסוק, ולאחר אמירת התהלים נאמרה ברוב עם תפילת "אחינו כל בית ישראל".

עם היוודע פרסום המכתב של מרנן ורבנן שליט"א, התארגנו במאות בתי כנסת מרכזיים בארץ ובעולם לתפילות רבים של ילדי ישראל במהלך ערב שבת קודש, כאשר בכל מקום התפרסמו מועדי התפילה שנקבעו לתפילת רבים מיוחדת זו, לפי אפשרויות המקום.

בחלק מריכוזי הערים אף הסתובבו רכבים בעלי מערכות כריזה שהודיעו על מועדי עצרות התפילה באזוריהם, לאור קריאת גדולי ישראל שליט"א, בעקבות הגזירה הנוראה, כאשר בחלק מבתי הכנסת התקיימו עצרות התפילה בשעת צהרים ובמקומות רבים התקיימו העצרות בסמיכות לשבת קודש, כאשר המוני הילדים לבושים בבגדי שבת.

היה זה מחזה של קידוש ד´, כאשר בכל אתר ואתר נראו המוני ילדים נוהרים לבתי הכנסת, חלקם יחד עם הוריהם, לקיים את מצוותם והוראתם של גדולי ישראל שליט"א, להרבות בתפילה להעביר את רוע הגזירה המעמידה בסכנה קיומית את יושבי ארה"ק, בניסיון החמור למעט מלומדי התורה, ח"ו.

בכל מקום ומקום נאמרו תהילים מתוך תחינה, זעקה ובכי, כאשר לפני העמוד ניגש אחד המחנכים וזעק באמירת פרקי התהילים, פסוק בפסוק, ברוב עם, כאשר צאן קדשים, ילדי ישראל הטהורים, חוזרים על מזמוריו של דוד המלך ע"ה, בזעקה ובתחינה, להעביר את רוע מזימתם של אנשי השלטון בארץ ישראל, להביא לגיוסם של בחורי ישיבות ואברכי הכוללים, רח"ל.

כמו כן, בהיכלי התורה והישיבות הקדושות הורגשה התעוררות עצומה בימים האחרונים, אשר הגיעה לשיאה במהלך שבת קודש, בלימוד רצוף במשמרות במשך שלושה ימים, ללא הפסק, לאור קריאת מרן ראש הישיבה שליט"א, עלֿפי עצת הרמח"ל שכתב שסדר כזה יכול לבטל גזירות קשות.

בישיבות הגדולות התארגנו לסדרי לימוד מיוחדים, כאשר בני הישיבות הקדושות והמוני אברכים מילאו את היכלי בתי המדרשות כל שעות היממה בלימוד בריתחא דאורייתא, מתוך תחושת אחריות עצומה, נוכח הסכנה האיומה המחרפת על המשך לימוד התורה בהיכלי הישיבות הקדושות והכוללים. כאמור, בשבת קודש נמשכו סדרי הלימוד המיוחדים ללא הפוגה, מתוך התחזקות רבה, וכן בזמני סעודות השבת שהתקיימו במשמרות. ישיבות רבות קיבלו על עצמן להמשיך את הלימוד במשמרות וברציפות גם בימים הבאים בתפילה נרגשת שזכות קול התורה, יחד עם קול הבל פיהם של תינוקות של בית רבן, יבקעו שערי רחמים, להסיר את רוע הגזירה מעל היכלי התורה בארץ הקודש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture