Flash90

משבר הקורונה: סגר הוטל על תושבי קליפורניה; בסין אין נדבקים חדשים

משבר הקורונה ברחבי העולם: נשיא ארה"ב הודיע הלילה על ביטול פסגת מנהיגי ה-G7. מושל קליפורניה גווין נויסם הנחה בצו את התושבים שלא לצאת מהבתים והודיע על סגר מוחלט. יממה שניה שלא נרשמו מקרי הידבקות בתוך רחבי סין הנדבקים החדשים הגיעו מחו"ל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע הלילה (שישי) על ביטול את פסגת מנהיגי ה-G7 (ארגון המדינות המתועשות) שתוכננה הקיץ בקמפ דייוויד בשל מגפת הקורונה. הבית הלבן מסר הלילה כי במקום הפסגה יקיים הנשיא ועידת וידיאו עם מנהיגי צרפת, בריטניה, קנדה, גרמניה, איטליה ויפן. טראמפ כבר קיים ועידת וידיאו עם המנהיגים ומתכוון לחזור על כך באפריל, במאי וביוני, אז הייתה אמורה להיערך הפסגה. דובר של הבית הלבן מסר שהפסגה בוטלה "בכדי שכל מדינה תוכל למקד את כל משאביה בתגובה לאתגרים הבריאותיים והכלכליים של נגיף הקורונה".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שמתמודד עם ביקורת גוברת על שאננות-לכאורה בשלביו הראשונים של המשבר, עורך בימים האחרונים מסיבות עיתונאים רבות, יום-יומיות כמעט, שבהן הוא מעביר עדכונים על המצב, לצד בכירי ממשלו. בדבריו אמש שב טראמפ ותיאר את המאבק בנגיף כמלחמה של ממש.

"המלחמה הגדולה שלנו היא לא מלחמה כלכלית, היא מלחמה רפואית", אמר נשיא ארה"ב. "אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזו". הוא נשאל אם ממשלו התכונן באופן ראוי למשבר. "היינו מאוד מוכנים", התגונן הנשיא – ותקף כהרגלו את העיתונאים. "הדבר היחיד שלא היינו מוכנים אליו הוא התקשורת. התקשורת הייתה מאוד לא הוגנת".

בתוך כך, מניין הקורבנות בוושינגטון שבארצות הברית עלה הלילה ל-74 בני אדם, לאחר ששמונה נוספים מתו מהנגיף. בפנמה נרשמה עלייה נוספת במניין הנדבקים שהגיע ל-109. מנגד, נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אמר כי הוא מצפה שהשיא של התפשטות הנגיף תחלוף תוך שלושה או ארבעה חודשים. בדרום קוריאה המשיכה מגמת הירידה ונרשמו 87 מקרים חדשים של הנגיף ביממה האחרונה.

בברזיל הודיעו שיסגרו כמעט כל הגבולות היבשתיים בשל החשש. בעיר ריו דה ז'נרו נסגרו כל החופים והמסעדות. בערב הסעודית לקח זאת אף צעד קדימה והודיעו כי כל הטיסות והפנימיות הותחבורה הציבורית יושבתו ל-14 ימים. בנוסף אליהם, מושל קליפורניה גווין נויסם הנחה בצו את התושבים שלא לצאת מהבתים.

אמש, המשיכו עוד ועוד מדינות לנקוט צעדים נוקשים במסגרת המאבק בנגיף, צעדים שחלקם לא נראו כבר עשרות שנים. בארה"ב קראו לכל האזרחים להימנע מטיסות לחו"ל, באירופה שוקלים להאריך את הסגר במדינות שבהן הוא כבר הוטל (ואף אולי להחמירו), בהודו מתכננים ניסוי בעוצר ליום אחד, ובדרום אפריקה מקימים גדר ענקית בגבול עם זימבבואה.

ברחבי העולם נדבקו בנגיף כבר יותר מ-242 אלף בני אדם ויתר מ-10,000 מתו במגפה. חדשות מעודדות הגיעו הלילה מסין, שדיווחה כי לא אובחן אף מקרה של הדבקה מקומי בנגיף הקורונה אתמול. זה היום השני ברציפות שלא נרשמו מקרי הדבקה מקומיים.

רשויות הבריאות מסרו כי אתמול אובחנו 39 חולים חדשים, אך כולם הגיעו מחוץ לסין. בכך עלה מספר הנדבקים בקורונה במדינה ל-80,967. עוד נמסר כי אתמול מתו שלושה חולים נוספים, שניים מהם במוקד ההתפרצות במחוז חוביי. מניין המתים מהנגיף בסין עומד על 3,248 איש.

וגם הבוקר, איטליה עם גידול החולים הגבוה ביותר עם 5,322 חולים ביממה האחרונה, ו-41,035 אנשים כבר נדבקו בנגיף, לצד 3,405 שמצאו את מותם, במקום השני מוצבת ספרד עם 2,626 חולים חדשים ביממה האחרונה, בכך מניין הנדבקים מהנגיף עלה ל-17,395, ו-803 בני אדם שמתו מהנגיף, במקום השלישי גרמניה עם 2,275 חולים חדשים, עד כה נדבקו בגרמניה 14,602 בני אדם, ו44 בני אדם מתו,

במקום הרביעי ארה"ב עם 2,096 חולים ביממה האחרונה ו- 11,355 חולים מאז התפרצות המגפה. עד כה נרשמו 171 מקרי מוות ברחבי ארה"ב. במקום החמישי סוגרים את הרשימה צרפת עם 1,861 חולים ביממה האחרונה, בכך מניין החולים עלה- 10,955 בני אדם, ו-372 מתים כתוצאה מהנגיף

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סין משקרים!!!!

לא יתכן סטיסטית מעצמה בסדר גודל כמו סין שתפס אותה המגפה הכי לא מוכנה עם מספר מתים קטן יותר מאיטליה הקטנה לעומתה.
ואם הנתונים נכונים אז הסיפור הרבה יותר מורכב…נגיף מהונדס!? נשק ביולוגי!? ועוד קונספירציות שהיה נשמע רחוק מהמציאות מקבל צבע .
בברכת והסירותי מחלה מקירבך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture