David Cohen/Flash90

על הכוונת להסגר: שכונות בירושלים, אלעד, מודיעין עילית, ביתר ובית שמש

דיווחים כי הממשלה שוקלת להגדיר כ"אזור מוגבל" גם את שכונות בבית שמש וכן הערים מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, טבריה, מגדל העמק, כפר חב"ד ואשקלון. השכונות בירושלים שעל הכוונת: מאה שערים, גאולה, הר נוף, בית וגן, רוממה, גבעת מרדכי ועוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

גורמי ביטחון ועיריית ירושלים גיבשו תוכנית חירום סודית להטלת הסגר על חמש שכונות חרדיות וערביות בעיר – מאה שערים, גאולה, הר נוף, בית חנינא ובית צפאפא – כך דווח הערב (מוצאי שבת) 'כאן חדשות'. על פי הדיווח, התוכנית גובשה בעקבות מידע שהעביר משרד הבריאות לעיריית ירושלים, שמצביע על אחוזי תחלואה גבוהים ובלתי מדווחים בשכונות הללו.

ב'כאן חדשות' דווח עוד כי במשטרה נערכים להרחבת ההסגר גם בערים נוספות, הרחבת הסגר צריכה לעבור אישור ועדת שרים, בהתאם לתקנות החדשות, אך ברגע שזו תאושר – בכל רגע נתון יהיה אפשר להפעיל את המשטרה בכל אזור או שכונה. האזורים שמועמדים היכלל במודל בני ברק: אלעד, מגדל העמק, כפר חב"ד ואולי גם שכונות בירושלים.

על פי דיווח ב'מעריב' בין מוקדי ההתפרצות הנמצאים על שולחן שרי הממשלה נמצאות גם שכונות בערים בית שמש וירושלים, וכן הערים מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד. "כל חמשת המוקדים הללו מוגדרים כאזורי אוכלוסיה צפופים במיוחד, ומתגוררות בהם משפחות מרובות ילדים מהמגזר החרדי והציונות הדתית", נטען בדיווח. בין הערים הנוספות שהוזכרו בשיחות פנימיות ניתן למצוא בין היתר את טבריה, אשקלון ומגדל העמק.

ב'ווינט' דווח על מחלוקת במשרד הבריאות באשר להחלת מדיניות "אזור מוגבל" על שכונות בירושלים שבהן נמצאו מספרים גבוהים של חולי קורונה. בהמשך להחלטה להפוך את העיר בני ברק לאזור מוגבל קראו חלק מהבכירים במשרד הבריאות לסגור את השכונות הללו בהקדם. אחרים טוענים כי ללא פינוי של התושבים החולים והוצאתם מן השכונות – סגירתן עלולה דווקא להחמיר את הבעיה.

"באופן עקרוני ההתנהלות של האוכלוסייה בירושלים דומה לזו של בני ברק", צוטט אחד הבכירים במשרד . "יש כאלו במשרד שחושבים שהמדיניות הנכונה היא לסגור את השכונות, ויש כאלו שחושבים שצריך לאכוף את זה בצורה אחרת. אין תרופת פלא, אבל אם סוגרים את האיזורים לחלוטין בלי להוציא את החולים והנדבקים משם ובלי שתראה שינוי מהותי בהתנהגות ובצפיפות – אז אתה ממשיך את ההעברות הפנימיות, וזו בהחלט בעיה".

הבכיר התייחס בדבריו ליישוב אלעד, שגם שמו עלה כאחד היישובים שעלולים להיסגר. "הסיפור של אלעד הוא נקודתי ואחר, האוכלוסייה שם היא יותר צעירה וזה בהחלט יכול לפעול לטובתה". בין השכונות בבירה שעלולות להיסגר בהתאם למתרחש כעת בבני ברק: הר נוף, בית וגן, גאולה, רוממה, גבעת מרדכי ושכונות נוספות. ההחלטה בדבר סגירת שכונות ויישובים אינה תלויה רק בידי משרד הבריאות, אלא גם בראש הממשלה בנימין נתניהו ומדיניות המועצה לביטחון לאומי (מל"ל).

בתוך כך, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן הנחה את הרשויות: ירושלים, בית שמש, בני ברק, אשדוד, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית ורכסים לפעול באופן מיידי להקמת חמ"ל פינוי ייעודי לכל רשות מקומית. החמ"ל יהיה אמון בשלב הראשון על הוצאת חולים מבתיהם, למתקני פינוי ייעודיים של פיקוד העורף.

לדברי כהן, על החמ"ל לכלול את מנכ"ל הרשות המקומית או בעל התפקיד הבכיר הזמין ברשות המקומית, מנהל הרווחה ברשות המקומית או נציגו, נציג פיקוד העורף ונציג מערכת הבריאות. החמ"ל מוסמך לנהל ולקבל החלטות הקשורות בפינוי החולים מבתיהם, למתקני הפינוי היעודיים של פיקוד העורף. זהו צעד בדרך לסגר על הערים ככל הנראה.

ב'ישראל היום' דווח כי אחרי האלוף במיל' רוני נומה בבני ברק ותת אלוף במיל' גל הירש באלעד, האלוף במיל' יוסי בכר, לשעבר מפקד אוגדת עזה ומפקד הגייס המטכ"לי, מונה לנהל את העיר החרדית בית"ר עילית. ראש עיריית ביתר עילית פנה לשר הפנים דרעי למינוי סיוע מבחוץ ודרעי מינה הערב את יוסי בכר. בכר אמור להתחיל ממחר בהגדלת הבדיקות בביתר עילית.

ראש העיר ירושלים משה ליאון התייחס לדיווחים לפיהם נבחנת האפשרות על הטלת סגר בשכונות הציבור החרדי: "אין החלטה כזו בשלב זה וכי אין טעם להיכנס לפאניקה ולבהלת קניות שיוצרת התקהלויות מסוכנות". מהעירייה נמסר כי "ראש העיר מתנגד לדבר וסבור כי סגר בשכונות הציבור החרדי, אינו הפתרון. בציבור החרדי, משפחות ברוכות ילדים, שחלקן גרות בצפיפות, דבר המקשה עליהן לבודד את החולים".

ראש העיר הוסיף כי "החל ממחר בבקר, יוקם חמ"ל יעודי בעיריית ירושלים כדי לפעול להעביר חלק מהחולים למלון 'עץ הזית'. החמ"ל יכלול נציגי פיקוד העורף, משטרת ישראל, מד"א, קופות החולים והמנהלים הקהילתיים הרלוונטיים". ראש העיר ירושלים, משה ליאון, נמצא בקשר הדוק עם כלל משרדי הממשלה בנושא, ומתנגד להסתה הפרועה נגד הציבור החרדי המשתוללת כעת בכלי התקשורת השונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפי דבריהם אין קורונה בעולם
רק אצל השומרי תורה.
לכך צריך לבודד אותם! הם המקור של המחלות!!!
זה מזכיר לי תקופת הביניים שהאשימו את היהודים על כל הצרות שהיו
ההבדל שפה לא מעלים אותם על הגרדום… אבל הרעיון הוא אותו רעיון

הם פשוט חצופים,הם לא עושים את החשבון הפשוט שבשכונה חרדית כמו הר נוף או בית וגן,יש אוכלוסיה פי חמש מרמת שרת למשל כל אחת,אז מה השטויות האלה לסגור,גועל נפש,ובשכונות של ם יש כלבים אהה הם לא מדבקים,

סופית הוכרז תסמין נוסף לקרונה:
" חרדי"

אכשיו בתחקיר הקרונה עולה כי ההיתפרצות הראשונה נוצרה מהידבקות של עטלף מחרדי…

אין מה לעשות זה הפיתרון היחיד. צריך שוטרים מתחת לכל בנין. למגר את הקרונה יותר מהר. יש אנשים סגרו חתונה לתמוז.

צריך לחייב לפתוח חנויות גם בלילה
כדי להוריד מהעומס של הממתינים בכניסות לחנויות (גם אוכל)

אריה ארליך: ‏רק רוצה להזכיר שחוץ מזה שאנחנו מדביקים את כל המדינה בקורונה – אנחנו גם נוהגים להשתמש בדם של ילדים חילוניים לאפיית מצות.

נוקמים בחרדים על כל השנים
ה' ירחם

הייתי בישוב חילוני ויותר אנשים יחסית לכמות האנשים יש ברחוב מגאולה אז על מה מדברים שרק החרדים לא נשמעים אולי המשטרה נפגעה בשבת האחרונה שצעקנו עליהם שבת…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture