Flash90

הקורונה בארה"ב: מספר המתים חצה את 10,000; ניו יורק מאריכה את הסגר

משבר הקורונה בארה"ב: מספר החולים בארצות הברית גדל ב-24 השעות האחרונות ב 30,576 בני אדם, ומספר החולים כעת הוא 368,196. בנוסף הלילה נחצה רף ה- 10,000 מתים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יותר מעשרת אלפים מתים – והגרוע מכל עוד לפניהם: בארצות הברית חצו הלילה (בין שני לשלישי) את רף 10,000 המתים במגפת הקורונה. בעוד בניו יורק רואים תחילת שינוי במגמה, במקומות אחרים בארצות הברית – כמו דטרויט ולואיזיאנה – יש עלייה בכמות המקרים המאובחנים. החשש הוא שהשיא בארצות הברית עדיין לפנינו, ושמספרי המתים עלולים להגיע ל-3,000 בני אדם ביממה.

ביממה האחרונה נרשמו בארה"ב 1,343 מקרי מוות מנגיף הקורונה. כמו כן, זוהו 30,576 מקרי הידבקות חדשים בוירוס. על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, עד כה מתו מהנגיף 10,986 בני אדם בארצות הברית, ומספר החולים עומד על 368,196.

בארה"ב הזהירו בסוף השבוע שמספר המתים יגיע לשיא בשבוע הקרוב, ורק לאחר מכן עשויה להיות האטה. ג'רום אדאמס, שאחראי על שירותי הרפואה הציבוריים, הזהיר שהשבוע הקרוב יהיה "העצוב והקשה ביותר". הוא השווה את השבוע הקרוב למתקפה בפרל הארבור ולמתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

במקביל לתחושת החרדה מהימים הקרובים מנסה הנשיא דונלד טראמפ לשמור על אופטימיות. טראמפ, שבסוף השבוע אמר שבשבועיים הקרובים "יהיו הרבה מתים", צייץ אחר הצהריים בטוויטר שיש "אור בקצה המנהרה". בציוץ נוסף כתב: "ארה"ב חזקה".

לפי דו"ח של אגף הפיקוח הכללי במשרד הבריאות, בתי החולים מתקשים להתמודד עם ההמונים שזקוקים לטיפול. בדו"ח, שמבוסס על מחקר ברחבי ארה"ב בין 23 ל-27 במרץ, נאמר ש"מחסור חמור בבדיקות" והמתנה ארוכה לתוצאות פוגעים ביכולת של בתי החולים להתמודד עם העומס.

מושל ניו יורק אנדרו קואומו אמר היום שיש סימנים ראשוניים לכך שניו יורק מתחילה "לשטח את העקומה". הוא אמר שיש ירידה באשפוזים ובהפניות לטיפול נמרץ, אך במקביל הזהיר משאננות. המצב בניו יורק עדיין קשה מאוד: רק ביממה האחרונה מתו בניו יורק עוד 599 בני אדם, ומספר המתים עלה ל-4,758. קואומו אמר שמספר החולים גדל ב-7% ועלה ל-130,680.

קואומו האריך את הסגר בניו יורק עד 29 באפריל. הוא הזהיר את מי שמנצלים את מזג האוויר הנוח ויוצאים לטייל, ולא שומרים מרחק אחד מהשני. הוא אמר שהקנס על הפרת הסגר הוכפל – ועומד כעת על אלף דולר. "זה לא הזמן לפעול ברפיון", אמר המושל.

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו אמר שהמחסור העיקרי שממנו סובלת העיר כבר לא נוגע לציוד רפואי, אלא לאנשי צוות מיומנים. הוא ציין שהעיר זקוקה לעוד 45 אלף אנשי צוות שיטפלו בחולים בחודש אפריל. הוא אמר שהעיר אמנם זקוקה לאספקה של ציוד מגן, "אבל גם צריכה גיבורים" שישתמשו באותה אספקה.

בעיר ניו יורק מתו בינתיים יותר מ-3,100 חולי קורונה. לאור המצב והעומס הגדול העיר עשויה לקבור את המתים בבתי קברות זמניים. מארק לוין, יו"ר נציבות הבריאות במועצת העיר ניו יורק, כתב בטוויטר שניו יורק עשויה לקבור את המתים בפארקים. בהמשך הובהר שתוכנית שכזו כרגע אינה על הפרק.

בבית הלבן החל להתפתח ויכוח בין הנשיא טראמפ לבין המומחים המקצועיים, לגבי אופן הטיפול הרפואי בנגיף. הנשיא מדבר על תרופה הידרו-כלורית נגד מלריה ומקדם אותה בתדרוכיו בבית הלבן, בעוד אותם מומחים בצוות הקורונה טוענים כי הוא אינו צריך לעשות זאת. הם טוענים כי על אף שמשתמשים בה בחלק מהמקרים, היא אינה מוגדרת כתרופה נגד קורונה.

בתוך כך, נתונים מטרידים מצביעים על אחוזים גבוהים מאוד של אפרו-אמריקנים בקרב המתים במגפה בארצות הברית. בשיקגו 72% מהמתים הם שחורים, למרות שהם מהווים רק 30% מהאוכלוסיה. "הנתונים החדשים הללו מדאיגים ביותר", אמרה ראש העיר שיקגו, לורי לייטפוט.

בלואיזיאנה רק 32% מהאוכלוסיה אפרו-אמריקנית, אבל בני הקהילה מהווים 70% מהמתים. בארצות הברית מקיימים כעת מאמצים לנתח את כלל הנתונים בכלל אזורי ההתפרצות, ולהגיש סיוע לקהילות האפרו-אמריקניות שנפגעו בצורה קשה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבל למה לקחו תמונה מהמרפסת של ישיבת פונביז'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture