צילום: מרים אלסטר / FLASH90     

פרופ' רוני גמזו על מינויו לפרויקטור: "לא שואל שאלות – פשוט מגיע"

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו: "בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ׳ ברבש התפוצץ לצערי - השבתי מיד בחיוב". שר הביטחון בני גנץ שוחח הבוקר עם פרופ' גמזו והשניים סיכמו להיפגש בהקדם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנכ"ל בית החולים איכילוב פרופסר רוני גמזו התייחס הבוקר (חמישי) למינויו לפרויקטור הקורונה וסיפר כי, "אתמול, בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ׳ ברבש התפוצץ לצערי. השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל שהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות"

בפוסט בחשבון הפייסבוק של 'בית החולים איכילוב' כתב גמזו: " זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי; אני לא שואל שאלות במצב שכזה – פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר".

גמזו הסביר: "האתגרים הם עצומים; שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית".

"אלו אתגרים של כל אדם ואזרח אחראי במדינה, של כולנו; זאת לא הבעיה של הממשלה, משרד הבריאות או גורם שלטוני זה או אחר. כל אחד, כל אחד צריך להושיט יד לסייע ולנהוג באופן שמקל ולא מכביד, שתומך ולא משבש, שמלכד ולא מפרק", אומר פרופ' גמזו. "מנגד כל גורמי הממשלה ומוסדות המדינה צריכים להרגיש את העם, את המצוקה והקושי ולהתאים את הצעדים הנדרשים".

מנכ"ל בית החולים איכילוב הודיע כי ד"ר גיל פייר ופרופ' יצחק שפירא יטלו את שרביט ההובלה של ניהול איכילוב לתקופה הקרובה. "בית החולים איכילוב מאורגן היטב ומנהל את ארוע הקורונה לצד רפואת שגרה בהיקף כמעט מלא; שיהיה ברור- הכל בזכות העובדים הנפלאים, ההשקעה שלהם בטיפול בחולים, באחריות, בהתגייסות ובמסירות למען הבריאות של כולנו. כך צריך להיות, כך נמשיך", חותם גמזו את דבריו.

בתוך כך, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ שוחח הבוקר עם פרופ' רוני גמזו ואיחל לו בהצלחה בתפקיד פרויקטור הקורונה. גנץ אמר לגמזו כי מערכת הביטחון כולה רתומה לסייע במאבק בקורונה, והשניים סיכמו להיפגש בהקדם.

ח"כ איילת שקד התייחסה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה למינוי של פרופ' גמזו וכתבה: "בהצלחה לרוני גמזו. מינוי ראוי ומקצועי. יש לו את כל הנסיון הידע והכישרון הנדרש לתפקיד. רק שיתנו לו להצליח".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין החליטו בחצות הלילה למנות את מנהל בית החולים איכילוב, פרופסור רוני גמזו, לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי ולמנהל מרכז השליטה – כך נמסר בהודעה משותפת ללשכת ראש הממשלה ולשכת שר הבריאות.

עוד נמסר כי פרופסור גמזו, בעל ניסיון ניהולי רב שנים במערכת הבריאות, כיהן בעבר גם כמנכ"ל משרד הבריאות, והקים בתחילת משבר הקורונה את פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מהקורונה.

נתניהו כתב בטוויטר כי "החלטתי למנות את מנהל בית החולים איכילוב, פרופסור רוני גמזו, לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי. רוני הוא בעל ניסיון ניהולי רב שנים במערכת הבריאות, שכיהן בעבר גם כמנכ"ל משרד הבריאות והקים את פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מהקורונה. נעבוד יחד וננצח. בהצלחה רוני".

אדלשטיין צייץ: "שמח לבשר על מינויו של מנהל בית החולים איכילוב פרופ' רוני גמזו לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי ולמנהל מרכז השליטה. פרופ' גמזו בעל ניסיון ניהולי רב במערכת הבריאות, כיהן בעבר גם כמנכל משרד הבריאות והקים בתחילת משבר הקורונה את פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מהקורונה".

מוקדם יותר הסיר פרופ' גבי ברבש את מועמדותו לתפקיד פרויקטור הקורונה: "בימים האחרונים דנתי עם ראש הממשלה, שר הבריאות ואחרים, בדרכים בהם נכון לנהל את המאמץ הלאומי הזה ומרגע שנראה שאיננו מתכנסים לכדי החלטה – אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים. אני מבקש להודות לראש הממשלה ולשר הבריאות על עצם פנייתם אלי", מסר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture