Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר הבריאות: "החלטה גורפת של איסור תפילות בחגי תשרי היא לא החלטה נכונה"

חבר הכנסת יואב קיש אמר הבוקר כי הסגר שיחל ביום שישי יהיה קל מהפעם הקודמת • הוא תקף את הלחצים הפוליטיים שהופעלו כדי לאפשר הקלות למגזרים מסויימים והדגיש כי "ללא ספק הגענו למספרים האלה בגלל ההדבקות במערכת החינוך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בריאיון שהעניק היום (רביעי) סגן שר הבריאות, יואב קיש, לעיתונאים קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב' הוא הביע את חששו מכך שהסגר הנוכחי אליו תיכנס ישראל ביום שישי – לא באמת תביא לירידה משמעותית בתחלואה כפי שמצפים. קיש מסביר כי האכיפה היא חלק מאוד בעייתי בסגר הזה שכן כל אחד שירצה לצאת החוצה "ימצא את הסיבה שתאפשר לו את זה". בנוסף, מסביר סגן שר הבריאות כי מערכת החינוך היוותה כגורם מרכזי בהתפשטות המהירה של הנגיף בשלב הזה.

"זה לא סגר כמו שאנחנו מכירים", הסביר קיש בתחילת הריאיון, "אני לא חושב שאפשר לקרוא לזה סגר. מדובר פה בצמצום כל הפעילות של בילוי, פנאי, מסחר – אבל לא פוגעים בעבודה מעבר לכך. אני חושב שברגע שלקחו את ההחלטה הזאת יש לזה השפעות רבות. אני מסכים מאוד עם מה שנאמר שאנחנו לא יכולים לצפות לירידות דרמטיות בשיעורי התחלואה. מה שזה יעשה זה יבלום את התחלואה ואולי יוריד אותה קצת, ובוודאי ובוודאי הרגישות הגדולה שלא נייצר פה התפרצויות חדשות לאור החגים".

עוד אמר סגן שר הבריאות כי "אנחנו באירוע שמחייב שיתוף פעולה של הציבור. אני אמרתי יותר מזה – אני מתחיל לחשוש. למה אני מתכוון? יצאנו לדרך עם משהו מסוים ואנחנו רואים שהמדיניות (של הסגר) זה לא מה שרצינו ואנחנו מגיעים למקום שאנחנו חייבים, אין כאן אפילו כמעט עניין של אכיפה".

קיש המשיך ואמר: "זה נכון, מי שירצה לצאת מהבית ויחליט שהוא יוצא – ימצא את הסיבה שתאפשר לו ולכן אני היום הרבה יותר מודאג. אני מבין את המשמעות הכלכלית שבגלל זה הולכים למהלך הזה, את המורכבות שהמדינה נמצאת, אני רק אומר שאם – ואני משתף בחשש שלי מזה שלא תהיה ירידה דרמטית – זה אם הציבור יחליט שעולם כמנהגו נוהג והוא ממשיך כי 'הקורונה זה שפעת ובבתי החולים הרי הכל בסדר ואין קשיים, לא שמענו שבנהריה ובשערי צדק כבר לא מקבלים חולי קורונה כי שמענו שבשיבא או באיכילוב אמרו 'תביאו כמה שיותר'".

קיש הסביר שלדעתו "החלטה גורפת של איסור תפילות בחגי תשרי היא לא החלטה נכונה", עם זאת, המתווה עליו הוחלט בנוגע לקיום התפילות הוא מתווה "שמקטין מאוד את הסיכון הבריאותי", לדבריו. לגבי ההפגנות הסביר ש"כל בכירי מערכת הבריאות חושבים שההתנהלות של ההפגנות כמו שראינו בבלפור חייבת להיות מנוהלת אחרת". לדבריו קיומן של ההפגנות בגשרים למשל תוכל להיעשות ללא כל מפריע בעוד שבבלפור, שם הצפיפות מאוד גדולה, קיימת בעייתיות רצינית.

לסיכום התייחס ליציאה מהסגר ואמר ש"אנחנו קודם כל נצא הדרגתית וזה יהיה תלוי ברמת התחלואה. אנחנו בונים מערך של בדיקות מהירות של עוד עשרות אלפי בדיקות. המספר שאנחנו נראה הוא מספר של מערך הקטיעות יוכל להתמודד איתו ועד שלא נגיע למספר הזה לצאת להתנהגות רגילה לא יהיה. מערכת החינוך תישאר עם הגבלות גם אחרי חגי תשרי, אין לי ספק בזה. אני עוד לא יודע בדיוק מה אבל יהיו מגבלות והיא לא תתנהל כמו ב-1 בספטמבר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture