קרדיט צילום: יהונתן סמייה – דוברות הכנסת.

רוב ח"כי הליכוד נעדרו: הצעת סמוטריץ לוועדת חקירה על מערכת המשפט נפלה

לאחר שח"כ מסיעת ש"ס הצביעו נגד ההצעה, ואילו נציגי יהדוה"ת נעדרו. רוב חברי הליכוד נעדרו. הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' נפלה במליאה, לדבריו: "אתם מפחדים מניסנקורן ונותנים לו להיות ראש הממשלה האמיתי". ניסנקורן: "הביזיון הכי גדול זה איך שאתה מסית נגד מערכת המשפט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת תחלואי המערכת המשפטית שהציע יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' עלתה להצבעה במליאת הכנסת, הצעתו נפלה לאחר התנגדות של מרבית חברי הקואליציה, חברי הכנסת של ש"ס התנגדו, חברי יהדות התורה אינם נכחו במליאה. חברי הכנסת שלמה קרעי ואריאל קלנר (ליכוד) הם היחידים מהליכוד שהצביעו בעד ההצעה.

בנאומו תקף יו"ר האיחוד הלאומי: "הממשלה הזו היא כישלון חרוץ בכל תחום! אתם כישלון בקורונה הבאתם אותנו להתפרצות מסוכנת ולסגר שני וגם אותו אתם לא מסוגלים לנהל בצורה יעילה. אתם כישלון בכלכלה: לא העברתם תקציב מדינה וגם את 11 מיליארד השקלים, התוספת, שאני, כן אני, הצעתי בועדת הכספים עוד לא הבאתם לאישור הועדה והציבור והמיזמים החינוכיים והחברתיים שזקוקים לו עדיין ממתינים לתקציב שיציל אותם מקריסה בכיליון עיניים. אתם כישלון בציונות ובהתיישבות: ביו"ש יש הקפאה דה פקטו כבר יותר מחצי שנה."

"עמיר פרץ מוכר את הנגב לבדאווים והם ממשיכים להשתולל ולעשות צחוק מצה"ל בגניבות מצאלים ושאר שטחי האש. אתם כישלון בלאחד את העם! חברי הכנסת החרדים, איזה הישג הבאתם לציבור הנהדר שלכם? שיתפתם פעולה עם הפיכתו ל"מפיץ מחלות" ושעיר לעזאזל?!"

"לממשלה הזו, יש הישג אחד בלבד. כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן לבנות את החומה הבצורה שמאחוריה אתם מסתירים את השחיתות והעיוותים של מערכת המשפט. אבי ניסנקורן, הוא ראש הממשלה האמיתי וכולכם עובדים אצלו! אתם יודעים למה? כי אתם מ-פ-ח-ד-י-ם."

הוא האשים: "אתם מפחדים ממנדלבליט ונותנים לו לנהל את המדינה. אתם מפחדים מניסנקורן ונותנים לו להיות ראש הממשלה האמיתי, לא זה "החלופי", אלא זה האמיתי שכולכם סרים למרותו. אתם מפחדים מהנשיאה חיות, ונותנים לה שוב שוב לפסול כאן חוקים, לפגוע בביטחון ובמאבק בטרור ובאופיה היהודי של המדינה. אתם מפחדים משי ניצן וחבריו בפרקליטות ולכן חוץ מלעשות רוח מאפשרים להם להמשיך לשקר ולטייח, ולתפור תיקים אפילו לראש הממשלה ולא עושים כלום."

חבר הכנסת סמוטריץ הזכיר על מה המאבק: "ועכשיו, כדי שהציבור יזכר על מה המאבק הזה אני רוצה להזכיר רק דוגמא אחת להתנהלות הפגומה של המערכת. כזו שלא זקוקה להדלפות ותחקירים עיתונאים – פשוט כי היא נעשה על השולחן, בכלוי, בלי טיפת בושה. וזה הסיפור של מאיה פורמן שאמורה היתה להתמנות למנהלת היחידה לרפואה משפטית במכון לרפואה משפטית ושי ניצן עשה הכל כדי לסכל את המינוי שלה תוך הדחה לתצהיר כוזב רק כי היא סירבה ליישר קו עם המערכת ועמדה על חובתה. כן, חובתה. לא זכותה. להיות נאמנת לערכים המקצועיים שלה בחוות הדעת שהגישה בתיק של רומן זדורוב. הפרקליטות לא אהבה חוות דעת שהיא הגישה בתי ודרשה ממשקד הבריאות לבטל את המינוי שבו היא זכתה במכרז כדין. פורמן פנתה לבית הדין לעבודה שפנה לד"ר חן קוגל – מנהל המכון – וביקשה את עמדתו לגבי התאמתה לתפקיד. קוגל ניסח תצהיר וחתם עליו, אלא שכשהו הגיע לפרקליטות, הפקרליטות לא אהבה את מה שכתוב בו ודרשה לקבל אותו בקובץ וורד פתוח כדי לשנותו! והוא אכן שונה אבל ד"ר קוגל סרב לחתום על ה"עדות המשופצת" והגיש את תצהירו המקורי ופורמן מונתה לתפקיד."

"על הניסיון הזה של הפרקליטות להדיח עד להגיש תצהיר שקרי הוגשו תלונות גם לנציבות הביקורת על הפרקליטות גם ללשכת עורכי הדין וגם למשטרה. גם הנציבות וגם לשכת עורכי הדין לא חסכו את שבט ביקורתם מהתנהלות הפרקליטות אלא שלהם אין שם כח או סמכות – והחקירה במשטרה? הצחקתם אותי. שי ניצן הורה לפרקליטות לסגור את התיק. נו מה חשבתם? בדיוק כמו שהוא שמר על רות דוד וכמו שהוא שומר עכשיו על ליאת בן ארי ועבירות הבנייה שהיא לכאורה עברה. הוא שומר על עצמו ועל הכוח שלו ושל חבורתו לעשות מה שהם רוצים."

בסיום דבריו האשים סמוטריץ: "ובזה חברי בליכוד ובמפלגות החרדיות , אתם מפחדים לטפל! כי לא מעניין אתכם שהציבור הישראלי סובל. כי לא מעניין אתכם שבוזגלו סובל מעיוות דין כמו שהוא לא מעניין אתכם כשהעסק שלו קורס בקורונה ואין לו אוכל להביא לילדים שלו."

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב לסמוטריץ: "הביזיון הכי גדול זה שכשאנחנו מתמודדים עם הקורונה זה איך הוא מנסה לבזות ולהסית כנד מערכת המשפט. אפילו בנט כבר לא בא להצביע להצעה שלך, אפילו הוא מבין את גודל הבושה ולא התייצב פה היום. יש הבדל בין ביקורת לבין הסתה, בין בנייה לבין הרס. יש הבדל בין ביקורת לגיטימית לבין מצב שבגלל אירוע משפטי מסוים לוקחים את כל המערכת ומנסים לשעבר אותה ולהרוס אותה."

"מי שרוצה לקחת את שופטי העליון, היועמ"ש, המפכ"ל ופרקליט המדינה לחקירה פה, כשהם צריכים להיות עצמאים ובלתי תלויים ובלי מורא, לא למד כנראה אף שיעור באזרחות. זו הפרדת רשויות? זו לא דמוקרטיה זה חינוך לדיקטטורה. מי שחושב שבגלל לשיש תיקים עומדים ותלויים אפשר להעמיד למשפט את מערכת המשפט, מי שרוצה שהדיון לא יהיה בבית משפט אלא בכנסת ישראל, אתם לא מבינים מה זו דמוקרטיה."

חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד) שהצביע בעד הקמת הוועדה אמר: "הימני" הגדול נפתלי בנט בורח מהצבעה של הסיעה שלו עצמו, וסמוטריץ הגיבור הגדול מטיף לחברי הליכוד. איך סמוטריץ, עלה התאנה של בנט, יצליח לעשות משהו, אם הבוס שלו בנט פוזל לשמאל ויסכל כמו ניסנקורן כל יוזמה ימנית?"

צילום: יהונתן סמייה – דוברות הכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואלה סמוטריץ צודק❗אין עלייך גבר אמיתי❗ רק הוא אומר את האמת בממשלת שקרנים הזאת❗

דברי טעם בשכל ישר, אין כמו בצלאל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture