Yossi Aloni/Flash90

מתקפה: "החלטת בג"ץ מתסכלת; עלולה לעצור את ההישג של מבצע החיסונים"

במשרד הבריאות תוקפים את החלטת השופטים למנוע את הגבלת מספר הנכנסים לישראל. סגן השר יואב קיש: ""בג"ץ לוקח אחריות על כניסת מוטציות לישראל, ושיהיה לנו בהצלחה" • איגוד רופאי בריאות הציבור: "המצב הקיים פגע גם בנוסעים וגם בבריאות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סגן שר הבריאות יואב קיש מתח היום (רביעי) ביקורת חריפה על החלטת בג"ץ לפתוח למעשה את השמיים ללא הגבלה החל מסוף השבוע הקרוב. "בג"ץ לוקח אחריות על כניסת מוטציות לישראל, ושיהיה לנו בהצלחה", כתב סגן השר קיש.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש מסר כי "ההחלטה שהתקבלה מעוררת דאגה, מכיוון שתאפשר כניסת תחלואה רבה ווריאנטים מסוכנים לישראל. עשינו צעדים רבים כדי למנוע זאת, וחבל שכעת אנו מציבים בסיכון את נתוני התחלואה המעודדים. החלטת בג"ץ עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה גבוה דווקא עכשיו".

גורמים במשרד הבריאות אמרו למעריב כי "זו החלטה מתסכלת שעלולה להחזיר אותנו להתחלה ולעצור את ההישג של מבצע החיסונים. חודשים אנחנו עובדים קשה כדי לעצור את המגיפה ודווקא עכשיו כשהצלחנו להשתלט עליה בישראל – רוצים לפתוח את נתב"ג ולייבא מוטציות חדשות שאנחנו אפילו עוד לא מכירים אם תגיע מוטציה שתהיה חזקה מהחיסון, זו תהיה בכייה לדורות".

לעומת סגן שר הבריאות, איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית דווקא בירך על החלטת בג"ץ: "מצער שבמקום לתכנן וליישם פתרונות ברי קיימא בנתב"ג ובגבולות הממשלה הוציאה הנחיות בלתי הגיוניות ובלתי ישימות, תוך יצירת ועדות חריגים בעייתיות. מצב זה פגע גם בנוסעים וגם בבריאות הציבור. אנו מקווים שלאור החלטת בג"צ הממשלה תיישם את הפתרונות המקצועיים המאוזנים לניהול מושכל של המעבר בגבולות".

כזכור, בג"ץ קבע כי התקנה הקובעת מכסה של 3,000 נוסעים נכנסים ביום לנתב"ג, ותקנה נוספת הדורשת אישור ועדת חריגים טרם יציאה מישראל עבור מי שאינם מחוסנים או מחלימים – אינן חוקתיות. השופטים החליטו כי לא ניתן יהיה להאריך את תוקפן של הגבלות אלה במתכונתן הנוכחית לאחר פקיעתן ביום שבת.

כמו כן, ניתנה התראת בטלות לפיה ככל שיוטלו בעתיד הגבלות חדשות כלשהן על הכניסה לישראל והיציאה ממנה, יש לבסס אותן על תשתית עובדתית מקיפה ועדכנית ולהבטיח כי הן עומדות כנדרש במבחנים החוקתיים.

לפי השופטים, "איום נגיף הקורונה על זניו השונים אינו צפוי להיעלם מחיינו בטווח הזמן הנראה לעין, וזאת חרף הצלחתו של מבצע החיסונים. משכך, יש לאזן בין הנזק העלול להיגרם עקב חדירתו של זן בלתי ידוע של הנגיף ובין הפגיעה בזכויות יסוד של אזרחי המדינה ותושביה".

"איזון זה צריך לאפשר שגרת חיים לצד הנגיף, תוך ניהול נכון של הסיכונים הכרוכים בכך המביא בחשבון, בין היתר, את הסיכון המופחת הנשקף לאוכלוסיית המחוסנים והמחלימים, תוך מתן משקל מתאים להיות היוצא או הנכנס אזרח ישראל שהוא תושב המדינה ומרכז חייו בה", קבעו השופטים.

לפי השופטים, ההגבלה פוגעת בזכויות הכי בסיסיות, ללא שהות מספקת לאזרחים להתארגן, עם מידע חסר, בלי שלממשלה היו נתונים ובלי שהיא נימקה מדוע קיבלה החלטה זו. לפי בג"ץ, הרושם שנוצר הוא שבמקום להשקיע מאמץ ומשאבים באכיפת הבידוד, הופעל משטר של הגבלת כניסה לישראל – פשוט יותר לביצוע אך פוגע הרבה יותר בזכויות יסוד.

השופטים הוסיפו ומתחו ביקורת על החלטה זו של הממשלה תוך שהם מציינים כי ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה הוגבלה באופן כה גורף זכות אזרחים לחזור למדינתם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

די למסע ההפחדה של משרד הבריאות. סוף סוף משיהו בלם את הגזירות הרעות שלהם.

הפחדה????

בגץ מפגרים חסרי מוח . והממשלה מפגרים חסרי מוח

אין ווריאנטים ולא מוטציה. כל ההמצאה של 'ווריאנטים' היא התשתית של הסדר עולמי חדש להמשך ביצוע חיסונים – כפי שהם קוראים להם ושליטה על אנשים! כל נושא ה'חיסונים' והבאתם במהירות לכאן היתה מתוכננת. פייזר הודיעה גם בחוזה וגם במסמכים שהחומר המוזרק הוא ניסיוני.
בדקו אותו 3 חודשים בלבד על בעלי חיים. הם מתו כולם! מ. הבריאות מונע ממתחסן אפילו לעיין במסמך 'הסכמה מדעת' ולחתום! כי הכל בכפייה. למשרד עורכי הדין מגיעות פניות רבות של מחוסנים שמתמודדים עם תופעות לוואי קשות לאחר החיסון השני והראשון. כולל דימום ומוות של עוברים ברחם אמם לאחר חיסון. ואין להם לאן לפנות! כל זה לא מדווח! מדוע?? השיטה היא 'הפרד ומשול'! מוזמנים לראות (גם) חדשות מהעולם!!! ולא רק את התשקורת הממסדית מכאן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture