חביבם של גדולי ישראל: הרה"ח ר' מרדכי גליק ז"ל

היה נכדו של הגה"ק משימאני זיע"א שאף זכה לההדיר את ספרו המפורסם 'הלכתא רבתא לשבתא' | היה בן דודו של פוסק הדור ואף זכה לקירבה יתירה | היה חביבם של עשרות מגדולי ישראל בדור העבר וההווה | נפטר ביום השבת בגיל 78 לאחר דלקת ריאות שהסתבכה

כתבות נוספות בנושא:

ברוך דיין האמת: הרבנית מרת אסתר זכאי נפטרה בשיבה טובה
טרגדיה קשה בבורו פארק: החתן נפטר שבועות לפני יום חתונתו
לאחר יסורים קשים: החסיד שהיה מעמודי התווך של הקהילה בלונדון נפטר
טרגדיה בבני ברק: הבחור החשוב יהודה לייב לנדא נפטר מהמחלה הקשה

בבני ברק הלך לעולמו בצהרי שבת זכור – הרה"ח ר' מרדכי גליק ז"ל מפארי ומחשובי תלמידיו של מרן פוסק הדור בעל שבט הלוי שיבלחט"א.

רבי מרדכי ז"ל נולד בר"ח חשוון שנת תרצ"ח בהונגריה, בהיותו ילד גדל בבית סבו הגאון הקדוש רבי שבתי שעפטל וייס זצ"ל שהיה אב"ד שימאני בהונגריה, זאת כי אביו ר' דוד ז"ל עלה ארצה לחפש עבודה למחייתו, בגיל ארבע וחצי זכה גם הוא ועלה ארצה לישראל והשתכן בשכונת בתי אונגרין, שם למד והתחנך בת"ת.

בבחרותו למד בישיבת חכמי לובלין אצל מרן הגר"ש וואזנר שליט"א שהיה מחבבו ומקרבו ביותר, המנוח ז"ל גם היה קרוב משפחה, שכן חמותו של הגר"ש וואזנר ואשת אב"ד שימאני, סבו של המנוח, היו אחיות, ועל כן בכל עת שהגיע אל מרן פוסק הדור זכה לקירבה מיוחדת, מספר שנים אף שימש כמגיד שיעור בישיבה והעמיד תלמידים הרבה.

נזהר מאוד במצוות מזוזה והקפיד לנשק כל מזוזה שנקרתה בדרכו, בחייו זכה לההדיר את הספר 'הלכתא רבתא לשבתא' שחיבר זקינו אב"ד שימאני זצוק"ל.

עסק בתורה, עבודה וגמילות חסדים פשוטו כמשמעו, מספר באוזנינו אחד מנכדיו, מעולם לא נראה מבטל את זמנו או יושב בחוסר מעש, תמיד היה ספר כלשהו מצוי בין ידיו, כן היה לו ידע נרחב בתחום הרפואי, והרבה ליעץ לאנשים אשר הפרוטה לא היתה מצויה בכיסם, כמו כן היה בהתנדבות מכתת רגליו ומשמש כאח, הנכד מעיד על מקרים שהיה סבו, עולה לבתי אנשים חולים רח"ל ומזריק להם את החומר לו היו זקוקים, כדי שלא יטריחו עצמם באמבולנס שעלותו גבוהה, כן מספר הנכד כי היה עד למקרה כשביקר סבו אצל יהודי ישיש שהיה לו יארצייט וגילה באוזנו של ר' מרדכי ז"ל כי היום היארצייט של אביו ורצונו לגשת לפני העמוד אך אינו יכול לצאת מביתו, ר' מרדכי לא אמר מילה, קם ויצא את הבית, כעבור מספר דקות שב כשעשרה אנשים עמו, אין קץ לשמחה ששררה על פניו של הישיש.

המנוח ז"ל היה חביבם של עשרות אדמו"רים ורבנים שחלקם הגדול כבר אינם בין החיים, היה קרוב משפחה גם עם הגה"ק מטשעבין זצ"ל ומספר אחד מנכדיו לJDN, שבאחד מביקוריו אצל הטשיבינער רב היה זה בחול המועד פסח, באותה העת נערך במעונו של הגאון מטשעבין, שמחת ווארט לאויז בחור שלו, ר' מרדכי רצה לשוב לביתו לאחר זמן מה, אך הטשיבינער ביקשו שיישאר להמשך השמחה, מאוחר יותר התברר מדוע, בהגיעם לעת כתיבת התנאים, לא מצאו שטר תנאים, ככל הנראה אבד או ששכחו לרכוש, אז הטשיבניער רב ביקש מר' מרדכי ז"ל שיכתוב את נוסח התנאים, וכך ישב לו ר' מרדכי וכתב מילה במילה את כל נוסח התנאים מזכרונו, ויהי הדבר לפלא בעיני הנוכחים.

היה נוסע רבות להיוועץ עם יבלח"ט כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א, ומספר לנו נכדו שנלווה אליו באחד מביקוריו אצלו, כשהמתין בתור להכנס בקו"פ אמר לו המשב"ק ר' אליעזר ווינד, אתה תכנס אחרון, כי כשאתה נכנס בקודש פנימה אתה מאריך את שהותך שם, ומרבה לשוחח עם האדמו"ר לאור קרבתך אצלו.

גם הרה"ק רבי דוד משה מקרעטשניף זיע"א אהב אותו מאוד, באחת הפעמים כשר' מרדכי הגיע לבקרו, אמר האדמו"ר למשמשו ר' יוסל פולק, אני רוצה מעט מנוחה מכל העמל, כל כך הרבה קוויטלעך אני קורא בזה אחר זה, תוך כדי שהוא קורא את ר' מרדכי להכנס אליו, ואומר לר' יוסל, אצלי שיחה עם ר' מרדכי זו מנוחתי.

ברבות הימים עבר להתגורר בבני ברק וקבע את משכנו ברח' אהבת שלום בקרית ויז'ניץ, את תפילות השבת עשה במחיצתו של כ"ק הגה"צ רבי נתן גשטעטנער זיע"א, שגם הוא אהב אותו וחיבב אותו מאוד, ונהג לשלוח אותו פעמים רבות לפני העמוד לקבלת שבת, בשל אהבתו את נוסח התפילה שלו וקולו הערב.

בשנים האחרונות חלה ונאלץ להעתיק את מגוריו לבית אבות, גם שם למרות חולשתו המשיך לגמול חסדים, למסור שיעורים ולהתפלל לפני העמוד, בשבוע האחרון לקה בדלקת ריאות חריפה ובצהרי יום השבת השיב את נשמתו לבוראה בגיל 78.

הותיר אחריו את רעייתו תבדל לחיים ומספר בנים ובנות ועשרות צאצאים ההולכים וממשיכים בדרכיו מבין בניו הר"ר אברהם ישעיהו גליק, הר"ר מנחם גליק מרמת שלמה, מחתניו הר"ר אשר נוסבוים מעורכי גליון 'עלים לתרופה' והר"ר אברהם משה אייזן מאשדוד.

ת.נ.צ.ב.ה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שכחתם לציין גם את בנו הבה"ח דוד נ"י

צדיק של בחור. תלמיד חכם לא קטן ואינו מתבלט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture