בנט מתהדר בקרדיט של אישה חרדית מבני ברק – תחקיר

האם בנט מתהדר בקרדיט שאינו שייך לו? בנט הודיע ביום ראשון השבוע, כי דמי הרישום למשפחתונים יוזלו בכ-55% | מתברר כי מדובר בהוראה של מבקר המדינה לאישה חרדית מבני ברק | מרצף המכתבים המובאים בכתבה עולה תמונה אחת: את העבודה עשתה אישה חרדית מבני ברק עד שבא הטרמפיסט ולקח קרדיט על דבר שאינו קשור אליו כלל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

מי באמת הוזיל את דמי הרישום למעונות היום? אתמול (א') היה זה יומו הגדול של שר הכלכלה נפתלי בנט. בנט היה נרגש לאחר הוזלה של מספר אגורות במחירי הלחם, היום הוא שמח לבשר לציבור ההורים כי הוא זה שחתום על הבשורה הגדולה, הורדה משמעותית של מחיר דמי הרישום של מעונות היום. ההוזלה עליה בנט מדבר, נאמדת ב כ-55%. ההרשמה למעונות לשנת הלימודים הבאה תיפתח ביום רביעי הקרוב, כשההורים יצטרכו לשלם 130 שקלים במקום 292 שקלים בשנת הלימודים הנוכחית.

קרא עוד:

[postim]

בנט אמר לכלי התקשורת: "החלטנו לעשות כל צעד שניתן, על מנת להקל על האזרחים ובעיקר לעודד יציאה לעבודה. לא ייתכן שעל תהליך של טופסולוגיה, ההורים ישלמו 300 שקלים", אמר בנט הנרגש.

נדגיש כי נושא מעונות היום נוגע לכ- 90,000 ילדים לאמהות עובדות, הלומדים במסגרות המפוקחות על ידי משרד הכלכלה ב- 5,425 מסגרות שונות, בהן 3,761 משפחתונים ו-1,664 מעונות יום. בנט משחק בתפקיד האיש הטוב, זה שמוריד מחירים בעוד חברו הטוב לפיד מקצץ.

אלא שתחקיר JDN חושף לראשונה, כי מי שעומדת מאחורי ההוזלה הזו היא דווקא אישה חרדית מבני ברק, שהקימה וועד פעולה כבר לפני שלוש שנים. הגב' מ.ק הנמרצת, אם לשמונה ילדים ונזקקת לשירותי מעונות היום, החליטה לא לשבת עוד באפס מעשה. היא פתחה את הוועד להוזלת דמי הרישום למעונות ובמודעות ששיגרה לאלפי הורים, היא פשוט הציפה את הנושא. המכתב הראשון יצא על ידה כבר בשנת תשע"א וכך היא כותבת:

" בענין רישום למעונות יום

הורים יקרים, בימים אלו הנכם נדרשים לשלם סכום של 285 ₪ לדמי רישום עבור כל ילד שנרשם למעון יום של התמ"ת. לידיעתכם, סכומים גבוהים אלו נכנסים לקופת המעון, ואין פיקוח על השימוש בהם, כל מנהל בוחר מה לעשות עם הכסף, יש המשתמשים בו לתחפושות או ליצירות במהלך השנה, אחרים מנצלים זאת לציוד המעון במשחקים יוקרתיים, אך המטרה אחת, לפרסם את המעון ולהגדיל את מספר הנרשמים.

מנהלי המעונות אינם חיבים לגבות את כל הסכום, ומשרד התמ"ת לא יעניש אף אחד אם יעשה הנחה להורי הנרשמים.

ברור ומובן כי סכום אבסורדי זה, אשר תופח משנה לשנה, נגבה ללא הצדקה, אין עוד מוסד חינוכי או לימודי הגובה דמי רישום גבוהים כל כך מידי שנה גם לילדים ממשיכים.

באפשרותינו, ההורים להתנגד לשלם סכום גבוה זה ולבקש מהמנהלים לבוא לקראתינו בהנחה, במקום לפרסם את המעון בעזרת התשלום, אפשר לפרסם אותו ולמשוך הורים אליו ע"י הנחה בדמי הרישום.

לפניות ורעיונות בנושא: [email protected]"

לאחר פרסום המכתב הראשון, החלו להתקבל פניות מהורים רבים שחשו כי מדובר במאבק צודק ורצו להיות חלק ממנו. ואז הגיע שלב נוסף: הוועדה בראשות הגב' מ.ק. מחליטה לשגר מכתב ליו"ר וועדת הכספים דאז, ח"כ משה גפני. גפני ידוע בסגננו הלוחמני ובוועד חשבו שדווקא גפני יואיל לטפל בעניין.

" שלום לרב גפני

אני פונה אליך במכתבי זה, ביודעי את פועליך הברוכים לטובת צבור האברכים בארץ הקודש.

כאם למשפחה ברוכת ילדים (8) אני משתמשת בשירותיו "האדיבים" של משרד התמ"ת, וילדיי לומדים במעון.

זה עתה, רשמתי את ביתי הקטנה (חמישה חודשים) לארבעת החודשים האחרונים בשנת הלימודים הנוכחית, ומהוראת הקבע שלי נגבו דמי רישום בסך 225 ש"ח ללא הודעה מוקדמת.

בקרוב אצטרך לרשום את שני הקטנים שוב לשנת הלימודים הבאה ושוב אצטרך לשלם דמי רישום בסך 288 ש"ח עבור כל ילד.

בעלת המעון (חרדית) טוענת שזה החוק, והיא נשמעת לחוקים.

מבירור שערכתי, השימוש בסכומים גדולים אלו שמשלמים ההורים בכל שנה מחדש, נתון לשיקול דעת מנהלי המעונות ואין צורך לדווח למשרד התמ"ת מה נעשה עם הכספים.

ההורים המסכנים משלמים מבלי לומר מילה, ומדוע? מדוע אברך ואשה שעמלה לפרנסתה צריכים לממן את הציוד למעון (כפי שאמרה לי המנהלת), מדוע אברכים משלמים את הסכום מבלי להניד עפעף? מדוע הורים נדרשים לשלם דמי רישום שאינם מקובלים בשום מוסד חינוכי? גם לסמינר משלמים פעם אחת 150 ש"ח, האם הילדים נרשמים כאן לאוניברסיטה?

לי אין כסף לרכוש ציוד לבית שלי בסכום של 288 שקל לילד לשנה, ולא משום שאינני עובדת, אני עמלה ב"ה לפרנסתי ולא בעבודה אחת.

אנא ממך, עשה מה שביכולתך כדי להצילנו מן העול הכבד הזה.

בתקוה לתגובה מהירה"

אלא שגפני, אפילו לא טרח להשיב למכתב ולא ראה ב90,000 ילדים אוכלוסיה שזקוקה למענה. בוועד התאכזבו מאוד מח"כ גפני.

בוועד לא ויתרו וערכו פניה לגב' תמר אלמוג, מנהלת האגף במשרד התמ"ת אז, כיום כלכלה.

" יום שני י"ח סיון תשע"א

לכבוד

תמר אלמוג

מנהלת האגף

הנדון: בענין דמי הרישום

ראשית, תודה על התיחסותך לפניתי

בנוגע לתשובתך לגבי שאלתי על דבר דמי הרישום למעון ברצוני לציין מס' פרטים,

א. רישום הילד למעון אכן מורכב גם מהליך קבלתו ע"י מנהלת המעון, אלא שהליך זה הוא קצר ופשוט מאד, במיוחד לאחר שהילדים וההורים כבר מבקרים במעון מידי יום, הוא כולל חלוקת דף מידע (30 אג' לצילום), ומילוי טופס אשור קבלה בלבד. כל יתר ההליך מבוצע ע"י ההורים, לרבות השגת אשורים, מילוי טפסים, פניה ותשלום לעורך דין במקרה שבו נדרש תצהיר, ועוד. אם אכן כל ההליכים הנ"ל היו מבוצעים ע"י הנהלת המעון, היה מקום לדרוש בעבורם תשלום, אך מאחר וההורים מבצעים זאת אין סיבה להשית עליהם תשלום של מאות שקלים בעבור כך.

ב. במכתבך ציינת כי סכום זה כולל גם דמי ביטוח, אך לידיעתך במעון בו לומדים ילדי דמי הביטוח נגבים בנוסף לדמי הרישום ולצורך דוגמא אוכל לציין כי בחודש מאי בשנה זו הכנסתי ילדה נוספת למעון, בחודש זה נגבו מהוראת הקבע שלי ללא כל הודעה מוקדמת 1785 ₪, בפרוט שביקשתי נאמר, כי הסכום מתחלק ל: 754 ₪ שכר למוד לפעוט, 754 ₪ שכר לימוד לפעוט, (למרות שהיה ברור שאקבל דרגה גבוהה ואינני צריכה לשלם סכום זה), 225 ₪ דמי רישום (עבור שלושה חדשים בלבד בשנת הלימודים הנוכחית, כאשר כל מה שנדרש ממנהלת המעון לצורך כך הוא לחתום על אישור הקבלה, כפי שציינתי בסעיף הקודם, לא טלפונים, לא צילום מסמכים, לא פקסים ולא טיפול בניירת), וכמובן 52 ₪ דמי ביטוח.

אשמח לדעת אם נגבו ממנו סכומים שלא כחוק, ואם החוק מאפשר לגבות עבור הליך פשוט כל כך סכום גבוה כל כך?

אם כוונת משרד התמ"ת אכן להקל ולעודד נשים ליציאה לעבודה, עליו לבוא לקראתן, גם ובעיקר בתשלומים חד פעמיים, ולאפשר הנחה בסכום הגבוה של דמי הרישום."

בשלב זה כבר הכניסו לתמונה את מבקר המדינה. המבקר קיבל מוועד הפעולה את כל החומרים בעניין. עו"ד הגר הר צבי מנדלוביץ, נכנסה לתמונה ובתאריך כו' בחשון תשע"ג היא משיבה לגב' מ.ק תשובה ברורה בנושא. אז היא מודיעה כי לאחר דיונים ופגישות מטה הם מחלטים להפחית את הרישום למשפחתונים והדבר יכנס לתוקפו כבר בשנת הרישום הקרובה.

אז הנה התיעוד והנה הוראת השר. את השינוי בעלות דמי הרישום עשתה אישה אחת .מ.ק מבני ברק ולא השר המהולל לחום הסיירת, שאך שלשום הגיע למשרד וספק רב אם למד בו את הנושאים המורכבים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא חייב לשנוא אותו!!

לא חייב לשנוא אותו!!

נו בחייאת, חשבתם באמת שהטיפש הזה קונה אותנו, אפי' אם זה היה אמיתי עדיין הייתי ממשיך לשנוא אותו ולהתפלל ולייחל למפלתו המהירה.

עדיין מגיע לו.
עובדה שמרגע שנכנס, שזה לא לפני הרבה זמן באמת יש רצון להוריד מחירים במה שאפשר ולמנוע ביורוקרטיה. כדאי לזכור שעד לא לפני הרבה זמן (ארבע שנים) שר התמ"ת היה אלי ישי, כך שכל זה היה במשמרת שלו, והוא לא הוריד ולא נתן רוח גבית לכל הפקידים במשרדו להוריד מחירים. בנט לא משיח, והוא אכן לא עשה הורדה זו, אבל בכל זאת רוחו שורה כך נראה גם על כל הפקידים, וטוב שיש מישהו במדינה שסוף כל סוף רוצה להוריד מחירים ולפתוח חסמים. אני לא הצבעתי לו, אבל נחמד שאחרי כ"כ הרבה שנים יש רצון ופעולות שונות של שר להוריד מחירים, גם אם הם אינם רבים…

חייבים ועוד איך חייבים ואתה תשתוק את הגיגי לבך תוציא התקשורת החילונים אם זוהי השקפת עולמך!

ואני מתעב את השוטים

מי שאומר שלא חייבים לשנוא אותו שישמע מה מרנן ורבנן אומרים עליו

אין ספק שמבחינה כלכלית הממשלה הזאת מצויינת

דווקא הצעקות הכי גדולות על הממשלה הזאת זה בנושא הכלכלי, אבל אתה כנראה יודע טוב מכולם והחלטת כבר שדווקא בנושא הזה אין ספק!!? שהממשלה מצוינת. נו נו.

זה נראה שאותו בנאדם מתכתב עם עצמו בטוקבקים, כנראה שאין לו שני פלאפונים, תתרמו לו בבקשה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture