הושיבו ישיבה: כולל חדש לע"נ מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל

ארגון החסד 'שלום יעשה' ייסד כולל-ערב לאברכים מצוינים לעילוי נשמת מרן הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף זיע"א. הרב אליהו שטרית, החברותא המיתולוגי של מרן, יעמוד בראש הכולל שצפוי להתרחב לעשרות מוקדים נוספים

כתבות נוספות בנושא:

הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה • צפו

כולל-ערב חדש וייחודי נפתח בירושלים, לעילוי נשמתו של מרן הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. הכולל נקרא 'אור התורה' על שם הכולל שייסד מרן לפני 60 שנה בחודש כסלו. הלימוד בכולל ישמור את פסיקתו ההלכתית של מרן באופן ייחודי ואברכי הכולל יעסקו בעיקר במשנתו ההלכתית בלימוד ספריו.

הכולל נפתח בבית כנסת הגורג'ים בירושלים – במקום בו נהג מרן זיע"א למסור שיעורים כסדרם – במעמד נכבד לכבודה של תורה שהתקיים סמוך ליום השלושים לפטירתו של מרן זצוק"ל.

קרא עוד: [postim]

הרב הראשי והראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א, כיבד את האירוע בנוכחותו ונשא דברים בזכות האברכים ובמעלת לימוד התורה. עוד השתתפו: הרב גדעון בן משה ראש כולל 'יורו משפטיך', הרב ישראל מאיר יונה מרבני הכולל, אברכים ובני תורה, לצד ראש הכולל הרב אליהו שטרית, אשר היה החברותא של מרן במשך למעלה מ-20 שנה והנגיש את חידושיו ההלכתיים ודרך הפסיקה של מרן לכלל הציבור באמצעות הוצאתם לאור בספרים רבים.

כולל 'אור התורה' נוסד על ידי הרב אליהו שטרית וארגון החסד 'שלום יעשה', במסגרת מפעל אדיר-מימדים להנצחת זכרו של מרן זיע"א ההולך ונבנה בימים אלה על ידי ארגון החסד 'שלום יעשה'. אבן היסוד של מפעל ההנצחה הונח במהלך ימי השבעה למרן זיע"א, עם תחילת כתיבת האותיות לספר התורה הראשון הנכתב לעילוי נשמתו של מרן זי"ע, שעמד בראש הארגון ותמך בו מאז היווסדו לפני 13 שנה ועד יום פטירתו.

במסגרת הפעילות להנצחת זכרו של מרן זיע"א, הוקם אגף מיוחד בארגון 'שלום יעשה' תחת השם 'קופת מרן', שירכז את כל הפעולות והיוזמות שנעשו וייעשו לעילוי נשמתו של מרן זיע"א.

"אנחנו ממשיכים בעשייה החשובה שלנו לזכותו ולעילוי נשמתו של מרן זיע"א", אומר מייסד ארגון 'שלום יעשה' הרב אבשלום כהן. "זכינו לפעול בהנחייתו, בצלו ובברכתו של מרן זיע"א, שהתבטא ואמר כי 'שלום יעשה' הוא הארגון החביב עליו והרעיף עלינו ברכות ועידוד מאז הקמת הארגון עד יום פטירתו.

"זו הסיבה שאנו מחויבים להמשיך בצוואתו ובמורשתו, באותה דרך שהנחה אותנו תמיד. נמשיך בפעילויות מגוונות להנצחתו, לזכותו ולעילוי נשמתו. התחלנו כבר בכתיבת ספר תורה מהודר והקמת כולל-ערב, ואלו רק סנונית ראשונה וסימן לדרך חדשה שאנו עושים לקראת מפעל חסד עצום מימדים שיפעל מעתה, לעילוי נשמתו".

האירוע המיוחד לטקס חנוכת הכולל 'אור התורה' הותיר רושם רב בקרב משתתפיו שיצאו מחוזקים מדברי ההתעוררות והחיזוק. ארגון החסד 'שלום יעשה' פנה בקריאה נרגשת לכלל התומכים להטות שכם וליטול חלק בהחזקת הכולל לעילוי נשמתו של מרן זצוק"ל.

ארגון החסד 'שלום יעשה' מפורסם בזכות פעולותיו הוולונטריות למען נזקקים מעוטי יכולת, ביניהן חלוקת מאות סלי מזון בשבוע, מענק כספי חודשי לאלמנות ונשים חד-הוריות וסיוע לחולים במימון טיפולים רפואיים.

בית כנסת הגורג'ים כולל אור התורה הראשון לציון בחנוכת הכולל אור התורה הראשון לציון בחנוכת כולל אור התורה חנוכת כולל אור התורה לעילוי נשמת מרן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתאים להרב יצחק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture