"אמא, משעמם לי" /2/ : עוד 10 רעיונות לתעסוקת ילדים בחופש בגדול

בין הזמנים בפתח, הקייטנות כבר מאחורינו, ועדיין לא מיצינו אותו, את החוש הגדול. אז מה הקשר בין אלבום תמונות, חנות יד שניה, כפתורים וקקטוס? הנה עוד 10 רעיונות שיעשירו לכם את היום ואת הידע. וכמובן - הנאה מרובה. והעלות? שוב, אפסית.

כתבות נוספות בנושא:

צפת: העירייה תפעיל מסגרות לחופש גם לתלמידים החרדיים
סקר: אם את עובדת במקום עבודה חילוני, האם חווית אפליה על רקע דתי?
"שכלית או רגשנית?!" מבולבלת? הפוסט שיעשה לך סדר
סלט עגבניות חריף קל להכנה

הנה זה בא. עוד 10רעיונות נפלאים לתעסוקות, יצירות ושעשועים עם הילדים שבחופש.

  1. חנויות יד שניה – אולי זה יפתיע אתכם אבל יש כל כך הרבה דברים שניתן ללמוד בחנויות המופלאות הללו! זו הזדמנות ללמד את הילדים על החסד שבדבר, על האפשרות לחסוך בצורה מושכלת. למדו אותם להבחין בבגדים המתאימים להם מבחינת גדול, צבע וסגנון. למדו אותם לחשב תשלומים ואולי גם להתנדב. האנשים הצדיקים ששם יודו ויברכו אתכם, יש שם המון עבודה!
  2.  יצירות מחומרים נפסדים – אספו במשך תקופה חומרים נפסדים מסוגים שונים ומשונים ואף בקשו מבני המשפחה לאסוף בשבילכם. הכינו משטחי יצירה (קאפה, קרטון ביצוע או ניירות ובריסטולים), דבק, צבעי גואש ותנו לדמיון של הילדים לפרוץ. הם ייצרו דברים שלא חלמנו עליהם!
    מה למשל? פקקים של בקבוקים, גלילי ניר, עלים, שאריות בדים, כפתורים, שקיות ניילון, חוטים, בקבוקים ושאר קשקושים.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  1. הכינו "טלפון" כמו פעם – קשטו חוררו כוסות חד פעמיות או קופסאות גבינה וכד', חתכו חוט דייג (לא ארוך מדי, שלא ייווצרו קשרים), השחילו את החוט לחור שחוררתם, קישרו את קצה החוט על חרוז בקשר כפול (למניעת בריחה), ועשו כך בכוס השניה עם קצה החוט השני. והרי לכם טלפון! כדי לשוחח צריך שהחוט יהיה מתוח.
  2.  צמחיה וביקור במשתלה  – אין נפלא מתהליך הצמיחה כדי ללמד ילד סבלנות מהי ונתינה מהי. קחו את הילדים לביקור במשתלה הקרובה, (אם אתם חבורה – תאמו מראש וכך תהיה לצוות סבלנות בעבורכם), הסבירו להם על סוגי הצמחים, איזורי גידול מתאימים (בית? חצר?), כמות מים נצרכת וכן הלאה. ביחרו בעזרת הילדים צמח לגידול בבית. (או אחד לכל ילד או משותף לכולם) וצרו את הגינה הפרטית שלכם.
עציץ נעל
  1.  ועוד פעם במטבח – והפעם קחו נושא מוגדר. למשל: כריכים. או מאפים, סלטים וכד'. או תבשלו שבת ביחד! הסבירו והדגימו לילדים מה מכינים לכבוד שבת, מהו סדר ההכנה, במה אפשר לגוון ולשנות ובמה לא. וכן הלאה.
  2.  עיתונים ישנים וספר חדש – יש לכם ערמת עיתונים בבית? צאו איתם לדרך חדשה. הצטיידו במספריים ודבק. הילדים הגדולים יותר – יחפשו ויגזרו משפטים או חלקי משפטים יפים, מילים שונות, ידיעות מעניינות והקטנים – תמונות. קחו מחברת גדולה או קלסר עם דפדפת וצרו את הספר האישי שלכם בעזרת הגזירות שאספתם. כמובן שניתן ורצוי להוסיף מילים משלכם כקישורים ואף לקשט בכל דרך אפשרית. רשמו על הספר את התאריך והשנה ובחופש הבא תיזכרו כמה כיף היה!
  1.  כתיבת סיפור משותף – שדרוג להצעה הקודמת:למדו את הילדים את מבנה הסיפור (לא להיבהל, בקצרה…): התחלה-אמצע-סוף, בעיה ופיתרון. רקע: מי? מתי? איפה?
    כל ילד יכול לכתוב ספר בעצמו או לחילופין כל ילד תורם משפט והשני ממשיך. ההתפתחויות בעלילה תהיינה מפתיעות. הדפיסו את הספר ואל תשכו להשאיר מקום לציורים. בבתי דפוס שונים אף ניתן לכרוך את הספר בתשלום סמלי. הילדים מוסיפים ציורים במקומות הרלוונטיים ויש להם סיפור מיוחד שהם כתבו בעצמם. אל תשכחו לכתוב את שם הסופר/ים והמאייר/ים על הכריכה!
מספרים
  1.  אלבומי תמונות – הסיפור שהילדים הכי אוהבים לשמוע ולספר הוא הסיפור של עצמם. שילפו מהמאגר את האלבומים המשפחתיים מכל התקופות ושבו לשעת נוסטלגיה. ספרו לילדים על תקופות שונות בחייכם, איפה גרתם, מי נולד איפה, מקרים מיוחדים, אירועים משמחים או עצובים ותגלו כמה דברים טובים קרו לכם לאורך השנים! (אם לא הדפסתם תמונות, כמו רבים וטובים, והכל עדיין במעמקי המחשב, התאספו סביבו וצפו בדמויות שלכם על המסך).
  2.  מלחמת מים – רובים, אקדחים, מזרקים, צינור, דליים וכיף גדול. אם יש לכם חצר שיכולה להכיל צווחות שמחה והמון מים, זה הזמן להנות ולשחק במים זורמים. (את המחשבה על בזבוז ועל הכנרת, שמרו למחר…) שחקו תופסת – מי מרטיב את השני בעזרת רובה/מזרק? העבירו מים מדלי לדלי בעזרת כוס/מזרק, וסתם כך תהנו מחוויה רטובה. חשוב – הגבילו מראש את זמן! כך תמנעו בכיות ותלונות וכן ניתן להגביל את זמן זרימת המים ולשחק בתחרויות.
מים
  1.  כשהיינו ילדים וזה היה מזמן… – למדו את הילדים לשחק במשחקים שאתם שיחקתם כשהייתם ילדים. שלושה מקלות, חמש אבנים, משחקי גומי, קפיצה בחבל, תחרויות שונות ושאר שעשועים.
מי אמר "משעמם לי" ולא קיבל תעסוקה?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture