צילום אילוסטרציה: ערן חרמוני / משרד הביטחון

ראשי מערכת הביטחון בהתייעצות בלשכת ראש הממשלה

שר הביטחון: "כל מקום שממנו ארגוני הטרור יורים לשטח ישראל הוא יעד לגיטימי לתקיפת חיל האוויר". הנשיא ריבלין: "אנחנו נחושים להגן על גבולותינו, על שגרת חיינו ועל חיי אזרחינו ולגדוע את ידי המבקשים רעתנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשעה זו מתקיימת התייעצות ביטחונית אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים, שכונסה בעקבות ההסלמה בדרום. בכינוס משתתפים שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט וראשי מערכת הביטחון.

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏כל מקום שממנו ארגוני הטרור יורים לשטח ישראל הוא יעד לגיטימי לתקיפת חיל האוויר על כל המשתמע מכך. אני מבקש בשם כל עם ישראל לשבח את חיילי ומפקדי צה"ל על המסירות והנחישות ואת תושבי עוטף עזה על עמידתם האיתנה. נפעל בכל דרך להבטיח ביטחון ושקט לאזרחי ישראל".

מוקדם יותר הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיגורים מרצועת עזה ואיים: "נגיב בעוצמה רבה על המתקפה". הוא הוסיף כי "ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמנסה לפגוע בה ואנו רואים בחמאס כנושא באחריות". במקביל, צייץ ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו תמונה עליה נכתב: "הפגנות שקטות? הבוקר נורו 57 פצצות לעבר אזרחים ישראלים, כולל לעבר גן ילדים".

"ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה ועל יישוביה מצד הג'יהאד האסלאמי וחמאס", אמר ראש הממשלה נתניהו בוועידת הגליל. "צה"ל יגיב בעוצמה רבה על ההתקפות הללו – ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמנסה לפגוע בה ואנו רואים בחמאס כנושא באחריות".

ההסלמה בדרום: בקבינט מעלים מחדש את האפשרות לכיבוש הרצועה


"הממשלה והקבינט וכוחות הביטחון יעשו ועושים את כל מה שאפשר כדי לתת לתושבי הדרום ביטחון", אמר שר הפנים אריה דרעי, שנשא גם הוא דברים בוועידה. "החיים צריכים להמשיך בשגרה, אנחנו נכה ונעניש את מי שאחראי לירי החמור הזה. גם הג'יהאד האסלאמי וגם החמאס, שאנחנו רואים בהם אחראים, יודעים מה הם ישלמו בתרחיש של הסלמה, ואני מעריך שהם מאוד לא רוצים את זה. אנחנו לא רוצים הסלמה ולא רוצים לדרדר את המצב אבל שלא יבחנו אותנו. אין מגעים להודנה ואין לנו כוונה לעשות הודנה עם מי שלא מכירים במדינת ישראל ולא מוכנים להכיר בזכות הקיום שלה ופוגעים באזרחים שלנו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב להסלמה בדרום ואמר כי "יש כאן מערכה גלויה עם ארגוני טרור הפועלים בתמיכת איראן, ומטרתם פגיעה מתמשכת בביטחון ישראל. אנחנו נחושים להגן על גבולותינו, על שגרת חיינו ועל חיי אזרחינו ולגדוע את ידי המבקשים רעתנו".

שר המודיעין ישראל כץ התייחס הערב בראיון בגלי צה"ל להסלמה בדרום ואמר כי "אנחנו נמצאים הכי קרוב לסף מלחמה מאז מבצע צוק איתן – אנחנו לא מעוניינים בזה וגם הצד השני לא, אבל יש לנו קו אדום".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר כי "על ההפגזות המסיביות שישראל חווה מהבוקר מכיוון עזה אסור לעבור לסדר היום". עם זאת, הוסיף כי "המקצועיות של צה"ל ומפקדיו ואומץ לבם של התושבים בעורף אינו יכול להיות תחליף למדיניות, לחזון, לאסטרטגיה מדינית".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי "‏ממשלת הימין הקיצונית מדרדרת את האזור למלחמה". לדברי עודה, "ההסלמה הזו לא צצה יש מאין. עזה נאנקת תחת עול המצור ובמקום למצוא פתרונות אמיתיים נתניהו בוחר לחמם את הלהבה מתחת לסיר הלחץ".

בצהריים התקיים דיון ביטחוני בקריה בתל אביב, ומיד אחריו החלו התקיפות האוויריות נגד יעדי ג'יהאד איסלאמי וחמאס. במקביל, סירות פלסטיניות יצאו מנמל עזה לכיוון הים במחאה על הסגר הימי המוטל על הרצועה כדי לשבור את הסגר. הסירות צפויות להיעצר על ידי ספינות חיל הים כשיחצו את מרחב הדייג ברצועה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם הם מעלים את האפשרות לכבוש ..אז ברור שאינם רוצים לכבוש ..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture