צילום: שוקי לרר

זְכוֹר אַהֲבַת קְדוּמִים: קרעטשניף ירושלים תחגוג שבעים שנה

70 שנה אחרי: חסידות קרעטשניף ירושלים תציין במעמד היסטורי את עליית האדמו"ר זצ"ל ארצה והקמת החצר בקריית אתא ובירושלים • JDN עם כל הפרטים על המעמד שייערך בעיר התורה והחסידות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בחצר הקודש קרעטשניף ירושלים נערכים בימים אלו לקראת המעמד הגדול 'ועידת אהבת קדומים' – המעמד ההיסטורי בו יתאחדו ויתוועדו יחדיו כאיש אחד בלב אחד, מתוך הודאה והתרגשות רבתי לרגל ציון 70 שנה להקמת חצר הקודש קרעטשניף – ירושלים בארה"ק, מיסודו של כ"ק מרן האדמו"ר זצ"ל.

המעמד הגדול ייערך ביום שלישי הקרוב, כ"ט בסיון (אור לאדר"ח תמוז), יומא דהילולא רבא של הרה"ק רבי מאיר מקרעטשניף זי"ע, באולם האירועים היוקרתי 'הדודאים' שבפאתי בני ברק, ואליו יתכנסו כל חסידי, ידידי ואוהדי בית קרעטשניף – ירושלים, בראשות כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א.

כבר לפני שבועות ארוכים החלה התכונה לקראת המעמד, כאשר כל קהל הקודש נחשף לסיפור הקמת חצר הקודש, ונשלחו הזמנות יוקרתיות מיוחדות לכל ידידנו ואנ"ש, לבוא ולהשתתף במעמד הגדול מתוך הודאה לה' הטוב על חסדיו הרבים עד הנה.

במרכז המעמד הגדול, ישא כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א מדברות קדשו לרגל יומא דהילולא והמעמד המפואר, וכן יעניק תעודות הוקרה לשותפים לדרך ולעשיה לאורך 70 השנים שחלפו, ועל מסירותם הרבה לשם ולתפארת בעבר ובעתיד לקומם מלכות בית קרעטשניף.

עוד קודם לפתיחת המעמד, ייתכנסו המשתתפים אשר יעלו ויבואו מכל רחבי הארץ, לתערוכה מפוארת ומיוחדת המביאה תיעוד אותנטי מרגש לב, על 70 שנות הקמת חצר הקודש, מעת אשר יסד האדמו"ר זי"ע את חצרו בקריית אתא (אז כפר עטה), ועד ימינו אנו, כאשר אנו רואים בפריחת חצר הקודש, גדיים נעשו תיישים וקול התורה והחסידות בדרך רבוה"ק מוסיף להדהד ולצמוח. לאחר מכן יסבו המשתתפים לסעודת מצוה – סעודת הילולא, לצד שולחנות מפוארים כיד המלך.

את המעמד ינחה הגה"ח רבי שלמה הורביץ שליט"א, אשר ישא דברים נרגשים על תקומת חצר הקודש והפלא הגדול בו רואות עינינו, כאשר למעלה מ-70 שנה מאז עלה האדמו"ר זי"ע לארה"ק בגפו, ולא נותרו עמו כי אם אחד מעיר ושתיים ממשפחה, ובסייעתא דשמיא פרחה חצר הקודש וגם ניצבה בכותל המזרח של הקהילות החסידות בארה"ק.

יפתח את המעמד אורח הכבוד מארה"ב, חסיד וותיק ונאמן עוד מבית אבא לאדמו"ר זי"ע, הרבני הנגיד המפואר הרב מיכאל אליהו גולדשטיין שליט"א. את משא הכבוד במעמד ישא כ"ק האדמו"ר מקאסאן שליט"א, ממקורבי חצר הקודש זה למעלה מיובל שנים.

את המעמד הגדול ילוו בשירה ובנעימה, מקהלת 'מלכות' בניצוחו של הר"ר פנחס ביכלר עם בעל המנגן הר"ר זאנוויל ויינברגר, יחד עם תזמורת 'אורות' בניצוחו של הר"ר שיע ברים, אשר ייטיבו לנגן את התחושות וההרגשות במעמד כה מרגש והיסטורי, בבחינת 'זכור אהבת קדומים'.

בשיאו של המעמד, תוקרן לראשונה המצגת המיוחדת והמרגשת מעשי ידי אמן 'רבי רבי, מיר ווילן זיך מקשר זיין צו דיר', המשלבת תמונות ומסמכים ותיעוד היסטורי מרגש ומרומם, לצד נעימות מבית אבא וצלילים מרוממי נפש מאוצרה של בית קרעטשניף. המצגת המיוחדת, כשמה כן היא, תביא את סיפור התקשרותם של חסידי קמאי באדמו"ר זי"ע, כאשר היה להם אבא מסור ואהב ופעל למען שארית הפליטה, בהקמת חצר קדשו מתוך מסירות נפש עילאית. בתיעוד היסטורי מרגש ייחשף סיפור התפתחות חצר הקודש תחת נשיאותו הרוממה, ועד ימינו אנו כשאת המנגינה הזו אי אפשר להפסיק, והיא מוסיפה להתעצם בנשיאות האדמו"ר שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ב"ה שגדיים נעשו תיישים, וחצר הקודש קרעטשניף – ירושלים קמה וגם ניצבה, רואים איך שקרעטשניץ – ירושלים גודלת, אני זוכר לפני שנים שקרעטשניף – ירושלים הייתה יותר קטנה, ועכשיו אפילו יש כבר חמש נציגויות בארץ ישראל, בירושלים, בבני ברק, בקרית אתא, בבית שמש, ואלעד.
חסידי קרעטשניף – ירושלים שאו ידיכם קודש ותמשיכו לתמוך ולסייע לחצר הקודש קרעטשניף – ירושלים, ה' עמכם, תפארת בית קרעטשניף.

צריך להודות שהחצר קמה במדינת ישראל,ואם לא היתה המדינה ספק אם היתה תקומה לקרעשניף,יראו ישרים וישמחו ,ישרים רואים את ישועת ה'וגאולת ישראל כשנכיר בכך אוכל להשתתף באירוע,

האם אחיו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א הרה"ק כ"ק מרן רבי זיידל שליט"א גם ישתתף?

האירוע כולו בהפקת ענ ק של האחד והיחיד מענדי צימעט….
עלה והצלח מענדי!!!!

היה אירוע מדהים, ששמעו הטוב הולך לפניו בכל קצווי ארה"ק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture