נתניהו לר"מ בולרגיה: "תודה שאתה מגן על ישראל בפורומים בינלאומיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב "הגיע הזמן שכל מנהיגי אירופה יבינו שישראל היא זאת שמגנה על האינטרסים המשותפים שלנו במזה"ת". בוריסוב אמר אמש בכנס AJC כי "לישראל יש את הזכות לקבוע את עיר הבירה שלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום בלשכתו בירושלים עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב. "ברוך הבא לישראל שוב. אני מבקש לברך אותך לרגל יום הולדתך וברוח זאת של ידידות, אני מברך אותך, חברי, בבואך שוב לירושלים". אמר נתניהו לבוריסוב.

"ישנה ידידות נפלאה בין בולגריה וישראל. ישנו גשר אנושי של יהודים בולגרים שעלו לישראל ויש להם יחס חם מאוד לבולגריה והם תרמו רבות לישראל. הידידות שלנו היא רבת שנים. לעולם לא נשכח כיצד אזרחים בולגרים נשכבו על מסילות הרכבת כדי למנוע את גירושם של יהודים בסופיה".

נתניהו הודע לראש הממשלה הבולגרי מאבקו באנטישמיות ותמיכתו בישראל "אנו מעריכים את מאבקך באנטישמיות ואת מאבקנו המשותף נגד האסלאם הרדיקלי והטרור שלו, שגבה מחיר טרגי בחיי אדם – חיים של ישראלים ובולגרים כאחד, על אדמת בולגריה. אני מבקש להודות לך על שאתה יוצא להגנתה של ישראל שוב ושוב בפורומים בינלאומיים, כולל באיחוד האירופי. הגיע הזמן שכל מנהיגי אירופה יבינו שישראל היא זאת שמגנה על האינטרסים המשותפים שלנו במזה"ת, מבחינה ביטחונית ובדרכים רבות אחרות".

ראש הממשלה ציין את שיתוף הפעולה בין המדינות "אנחנו לא רק נלחמים ברוע, אלא פועלים למען הטוב. יש בינינו שיתוף פעולה מצוין בתחומים רבים, ביניהם בריאות וטכנולוגיה ועוד רבים אחרים שנדון בהם ונקדם אותם היום. השגנו כל כך הרבה מאז נפגשנו לראשונה לפני שנים רבות בתל אביב, והידידות האישית בינינו משקפת את הידידות בין עמינו ובין מדינותינו, ואני מבקש להודות לך על שיתוף הפעולה המתמשך, כולל בתחומים של ביטחון"

אמש השתתף ראש ממשלת בולגריה בועידת ה-AJC (הוועד היהודי-האמריקאי) בבנייני האומה בירושלים והתייחס לפגישתו היום עם נתניהו "מחר אפגש עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. אני מצפה לשיחה כנה בין שני חברים ותיקים שסומכים אחד על השני. אנו נמשיך להרחיב את שיתוף הפעולה בינינו, המושתת על עקרונות משותפים. בולגריה תומכת במאמצים לשלום, על מנת למצוא פתרון לקונפליקט. למרות החלטת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להזיז את השגרירות לירושלים, בולגריה מאמינה כי ירושלים היא מקום קדוש לשלוש הדתות. אנו מאמינים שלישראל יש את הזכות להחליט את עיר הבירה שלה, ולמרות זאת בולגריה מאמינה שהתהליך הזה צריך לקרות לצד פעולות למען שלום".

עוד הוסיף כי "ישראל היא מדינה ייחודית ואני מעריך את ישראל החדשנית, המתקדמת והדיגיטלית. מערכת היחסים בין ישראל לבין בולגריה חזקה. היסטוריית היהודים היא "לא סתם" היסטוריה, היא מלמדת לקח שאסור לשכוח. משימתנו היום היא למנוע אנטישמיות ולקדם כבוד הדדי. אני רוצה להודות לראש הממשלתי ישראל, בנימין נתניהו, על ההכרה במעשיהם של הבולגרים למען הצלת יהודים בזמן השואה. יותר מ-100 אלף יהודים החיים בישראל כיום הם צאצאיהם של כ-45 אלף בולגרים אשר עזבו את בתיהם בבולגריה. אנחנו גאים בקהילה הקטנה והחזקה של היהודים הבולגרים, שהם חלק אינטגרלי בלתי נפרד מהחברה הבולגרית הצבעונית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture