Miriam Alster/Flash90

גבאי תוקף את לפיד: יורדים קצת בסקרים אז בוגדים?

לקראת ההצבעה על חוק הגיוס במליאת הכנסת, מתגברת המהומה באופוזיציה. גבאי על יש עתיד: כך נראית בגידה בחיילים שלנו. כך נראית מפלגה שעברה צד. יאיר לפיד הגיב: הרמטכ"ל חתום על חוק הגיוס הזה. אנחנו לא נשתף פעולה עם הצעת אי אמון בצה"ל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת תצביע היום על חוק הגיוס בקריאה ראשונה למרות התנגדות המפלגות החרדיות החברות בקואליציה. בינתיים באופוזיציה, רבה המהומה לאחר שמפלגת המחנה הציוני הודיעה כי תהפוך את ההצבעה על החוק להצעת אי אמון, ומנגד, יש עתיד החברה אף היא באופוזיציה, הודיעה כי תצביע בעד חוק הגיוס במתווה הנוכחי ובכך תציל את הקואליציה.

בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני אמר יו"ר המפלגה אבי גבאי: "היום נחזה בכנסת ישראל כיצד נראית הרמת הידיים של מפלגת יש עתיד, אחרי שנבהלה מהסקרים והפסיקה להאמין. להאמין שהמחנה שלנו יכול לנצח. הפסיקה ובוחרת להצטרף לצד השני, לוותר על הערכים ולוותר על העמדות שלנו.

"מפלגה שאומרת שאם אי אפשר לנצח אותם אז נצטרף אליהם. מפלגה שלוקחת את הקולות של המחנה שלנו, מחנה ששואף לחילופי דרך ושלטון, ומחלקת אותם לנתניהו וליברמן. לאלה שהמחנה שלנו רוצה להחליף". גבאי תקף: "מה קרה? ירדתם קצת בסקרים אז מתהפכים? בוגדים בבוחרים ובמחנה כולו?

"בדיוק הפוך! זה הזמן להוכיח נחישות, עמידות ומנהיגות. זה לא הזמן לברוח. תפקידנו באופוזיציה הוא להציע חזון לציבור. תפסיקו להתקרנף ותפסיקו לברוח מהמערכה. חובתנו באופוזיציה להתנגד לחוק שכל כולו ישראבלוף. חובתנו לומר לציבור את האמת – אף חרדי שלא התגייס אתמול, גם לא יתגייס מחר בגלל החוק הזה.

גבאי הוסיף, "ההתחייבות שלנו היא ברורה. אנחנו בעד שכל אזרח בישראל יישא בנטל. בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות לאומי או אזרחי. אבל עד שזה יתגשם – חובתנו לדאוג שמי שכן מתגייס, מי שכן משרת, ומי שכן תורם – יתוגמל בשכר ראוי ולא בדמי קיום מעליבים שמביאים לכך שהמשפחות העובדות צריכות לקיים מהמעט שנותר להן גם את בנותיהם ובניהם שמשרתות ומשרתים בצבא. חברינו ביש עתיד, אני קורא לכם לחשב מסלול מחדש. תצטרפו אלינו ותצביעו נגד הקומבינה הזו. תהיו בצד של החיילים. לא בצד שנגדם".

יאיר לפיד הגיב לו בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "היום יעלה להצבעה חוק הגיוס. אנחנו נצביע בעד. ש"ס ויהדות התורה יצביעו נגד. הם יצביעו נגד כי הם יודעים שהחוק הזה יביא לכך שיותר חרדים יתגייסו ויותר חרדים ייצאו לעבודה. החוק הזה לא היה בא לעולם בלי הבג״ץ שהגשנו. בלי העבודה שעשינו מול הוועדה. מדובר למעשה בחוק של יש עתיד מהממשלה הקודמת, אבל הפעם גם צה״ל והרמטכ״ל חתומים עליו. על זה אנחנו נצביע. על הערך של הגיוס לצה"ל. אנחנו צריכים את חוק הגיוס הזה, כי בליבה של החברה הישראלית פעור פצע".

לפיד התייחס לרעיון שהוא מוביל לאורך כל דרכו הפוליטית לגיוס לכולם ואמר: "חברה לא יכולה להתקיים אם יש בתוכה אנשים שיש להם רק זכויות ואין להם חובות. אין לנו כבר איך להסביר לילדים שלנו למה הם צריכים להתגייס וילדים אחרים מקבלים שחרור. לאחרונה פורסם שיש ירידה במוטיבציה לשירות קרבי. זה לא מקרי. הילדים שלנו, החיילים שלנו, הם לא טיפשים. הם רואים את הציניות. הם רואים את אובדן הערכים. הם רואים ממשלה ואופוזיציה שבה יושבים אנשים שרק פוליטיקה מעניינת אותם. לא צה"ל, לא הצעירים החרדים, לא עתידה של החברה הישראלית".

"יש עתיד לא תשחק בפוליטיקה בנושא כל כך חשוב. אני מבין שחברינו באופוזיציה החליטו להפוך את ההצבעה על החוק להצבעת אי אמון כדי להביך אותנו. הם לא מביכים אותנו, הם מביכים את עצמם. זה תרגילים פוליטיים. זה משחקים. הנושא הזה חשוב מדי בשביל משחקים. צה״ל חתום על חוק הגיוס הזה. הרמטכ״ל חתום עליו. אנחנו לא נשתף פעולה עם הצעת אי אמון בצה״ל. עם הצעת אי אמון ברמטכ״ל אייזנקוט".

לדבריו, "תפקידה של האופוזיציה הוא לא להתנגד לחוקים טובים ונכונים למדינת ישראל ועם ישראל. תפקידה של האופוזיציה הוא להציע אלטרנטיבה. תפקידנו להציע למדינה כיוון וערכים טובים יותר. זה מה שאנחנו עושים. אנחנו יודעים איך להפוך את מדינת ישראל לטובה יותר. איך להחזיר את עם ישראל להיות עם אחד. חזון חזק, אופטימי, זו הדרך להיות אופוזיציה. מי שרוצה להנהיג את המדינה נמדד קודם כל ביכולת לגלות אחריות לאומית. חוק הגיוס שעולה היום הוא טוב למדינה. זה הדבר היחיד שחשוב".

הממשלה אישרה את חוק הגיוס; מדוע הצביע דרעי "נמנע"?

מעגל הקסמים: מדוע תומך לפיד בחוק הגיוס ומציל את נתניהו?

חוק הגיוס: באופוזיציה לוחצים על לפיד שעשוי להציל את הקואליציה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אביל'ע מתוקי ואיך אתה מנסה לעלות בסקרים????????? תלמד מלפיד ששנאת חרדים זה כבר לא המתכון לראשות הממשלה תנסה משהו אחר

מר גבאי, אתם יורדים כל כך הרבה בסקרים, אז אתם מאבדים עשתונות?????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture