Hadas Parush/Flash90

הליכוד בירושלים נגד אלקין; רבנים סרוגים הודיעו על תמיכה במועמדותו

בסניף הליכוד בבירה שיגרו מכתב לראש הממשלה בו טענו כי השר "רואה בעיר ירושלים מקפצה לתפקיד הבא". במקביל, הרב שלמה אבינר שיגר מכתב תמיכה במועמדותו של זאב אלקין לראשות העיר ירושלים. "יביא ברכה גם במובן הרוחני, גם במובן הלאומי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

האם ההתנגדות למועמדותו של זאב אלקין בקרב פעילי הליכוד בירושלים תפגע בסיכוייו לזכות בראשות העיר? לידי החדשות הגיע מכתב שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו מביעים פעילי הליכוד התנגדות עזה להתמודדותו של אלקין.

"אנו מתנגדים להנחתת מועמדים שרואים בעיר ירושלים מקפצה לתפקיד הבא, ובמיוחד מועמדים שתפיסת העולם שלהם לגבי ירושלים וגבולותיה אינם עולים בקנה אחד עם הערכים, העקרונות והמצע של הליכוד", כתב אילן גורדו, יו"ר מועצת סניף הליכוד בירושלים לרה"מ.

ההתנגדות לאלקין נעוצה בשני מישורים: האחד, המרכזי יותר, נוגע לעובדה שאלקין החליט על ההתמודדות מבלי לתאם או לשאול לדעתו של הנהגת הסניף בירושלים, ומבלי שקיבל את תמיכתו הפומבית של ראש הממשלה עצמו. "מגיע מועמד, בכיר ככל שיהיה בליכוד, ומכריז על כוונתו להתמודד בירושלים מבלי לתאם זאת, התופעה הזאת איננה מקובלת ואף איננה ראויה", נכתב לנתניהו. הטעם הנוסף להתנגדות נובע מהעובדה שאלקין הציע בשנה האחרונה תכנית להפרדה של שכונות פלסטיניות מהשטח המוניציפלי של ירושלים.

אלקין מצדו לא שוקט על השמרים. בימים האחרונים פנה לחיים ביבס, יו"ר הוועדה המוניציפלית של מפלגת הליכוד, וביקש את אישורו הכתוב להתמודד בראשות סיעה עצמאית לראשות העיר ירושלים ומועצת העיר. "אני מעוניין לחבר ברשימה בראשותי מספר סיעות, ביניהן סיעתו של ראש העיר היוצא ניר ברקת, שגם היא מורכבת מאנשי הליכוד", הסביר. "מלכתחילה הצעתי לאנשי הליכוד בירושלים להצטרף לחיבור הזה ולשלב אותם במסגרת רשימה אחת משותפת, אך נתקלתי בסירוב מוחלט".

אלקין גם מבקש שהליכוד יממן את התמודדותו לראשות העיר, זאת למרות שכאמור לא קיבל את תמיכתו הפומבית של נתניהו, וחרף המתיחות בינו לבין יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, שהיה בעברו ראש הסניף בירושלים ומקורב לפעילים שיוצאים כיום נגד מועמדותו של אלקין.

אלקין סבור שהרשימה של הליכוד בירושלים, שנבחרה בפריימריז, היא רשימה "אפורה" שלא תצליח לגרוף מנדטים, ובכך תביא להחלשת כוחו של הליכוד בירושלים. לפחות ברמת הנתונים של הבחירות הקודמות, יש טעם בדבריו: בבחירות האחרונות לא נבחר למועצת העיר אף נציג של רשימת סניף הליכוד, וגם בבחירות שקדמו לה הצליחה הרשימה לקבל רק מקום אחד מבין 31 מקומות, זאת למרות שתנועת הליכוד נהנית מתמיכה גדולה בירושלים בבחירות הארציות.

במקביל, אתר סרוגים מדווח היום כי הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ״עטרת ירושלים״ בעיר העתיקה והרב יהודה בן ישי מראשי ״מכון מאיר״ בירושלים מפרסמים מכתבי תמיכה במועמדות של השר להגנת הסביבה זאב אלקין לראשות העיר.

במכתב ששלח הרב שלמה אבינר, העומד בראש ישיבת ״עטרת ירושלים" בעיר העתיקה, לשר ירושלים הוא כותב בין השאר: "מאוד שמחתי על החלטתך להתייצב לתפקיד ראש העיר ירושלים כי בזכות עמידתך הנחושה על קדושתה של ירושלים וניסיונך הציבורי המוצלח, ודאי תביא ברכה לעיר קודשינו."

בהמשך מכתבו של הרב אבינר הוא חיזק את העובדה כי אלקין השקיע ומשקיע רבות בירושלים, וקבע שאלקין יצליח בתור ראש העיר בירושלים "גם במובן הרוחני, גם במובן הלאומי, גם במובן החברתי וגם במובן הכלכלי".

במכתב תמיכה נוסף שקיבל אלקין מהרב יהודה בן ישי, ראש מכון אורה, מרבני מכון מאיר ורב קהילה בשכונת בקעה בעיר, נכתב "ידועות לנו עמדותיך הנאמנות לשלמות העם, התורה והארץ. "מתוך זה" מוסיף הרב "מובטחים אנחנו ששלמותה של ירושלים ושלמות אופיה הנצחי כבירת ישראל יהיו נר לרגליך בבואך למלא את השליחות של הנהגת העיר להמשך בניינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture