קובי הר צבי

מפתיע: העיתונאי החילוני הצהיר על תמיכה במועמדותו של יוסי דייטש

"מועמד חרדי אמין, שבכל שנותיו כסגן ראש העיר התעסק בנושאים חברתיים ותרבותיים, יכול בהחלט להיות ראש עיריית ירושלים", כותב חיים ברעם בטור שפרסם במקומון ירושלמי. הוא מדגיש: "קשה לאיש חילוני גמור כמוני להמליץ על מועמד חרדי לראשות העיר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בזמן שבמפלגות החרדיות יש מי שעדיין לא מעוניין להביע תמיכה ביוסי דייטש לראשות העיר ירושלים מחשש להפסד נוסף, זוכה דייטש לתמיכה מפתיעה ובלתי צפויה מאת איש השמאל, העיתונאי והפובליציסט הירושלמי חיים ברעם. על התמיכה בדייטש הודיע בטור שפרסם במקומון "כל העיר" היוצא לאור בירושלים, ופונה לקהל יעד חילוני מובהק.

להלן ציטוטים נבחרים מתוך הטור: "סגן ראש העיר יוסי דייטש, איש סיעת שלומי אמונים באגודת ישראל, מסתמן כמועמד אפשרי לראשות העיר מטעם הציבור החרדי. אם אני שומע את עצמותיכם רוחשות מרוב פחד אני לא מתרשם. מועמד חרדי אמין, שבכל שנותיו כסגן ראש העיר התעסק בנושאים חברתיים ותרבותיים, יכול בהחלט להיות ראש עיריית ירושלים. מועמדותו משקפת את המצב הפוליטי בעיר, וברור שהציבור החרדי העצום עשוי להתלכד מאחוריו. למען האמת, החרדים הפסידו לא פעם במאבק לראשות העיר כי לא היו מסוגלים להתאחד ברשימה מוסכמת על כולם. אם התופעה הזו תחזור על עצמה, אין להם סיכוי.

"בתוך לבי פנימה קשה לאיש חילוני גמור כמוני להמליץ על מועמד חרדי לראשות העיר. בתוך שלל המועמדים ניתן למצוא איש קרוב יותר ללבנו ולהשקפת עולמנו. למרבה הצער, לאיש מהם אין סיכוי להיבחר. אני מקווה מאוד שחבריי לדעה לא יבחרו שוב בלאומן כמו זאב אלקין (שניר ברקת בחר בו כבר ליורש במודעה ענקית מעוטרת בסמל הליכוד) ולכן יהיו גמישים יותר בחיפוש חלופה מתאימה.

"האינטרס של הבוחר השמאלי והליברלי הוא להצביע נגד אלקין ונגד הליכוד. אלקין נחשב בליכוד כאחד הגשרים שבין מפלגת השלטון לבין הימין הקיצוני. זוהי סיבה מספקת להצביע בעד דייטש בהיעדר ברירה אחרת. האם דייטש הוא איש נחמד? אינני מכיר אותו די הצורך וגם זה לא כל כך משנה. כל תושב נאור חייב לראות נגד עיניו את הכתובת "רק לא אלקין", באותיות קידוש לבנה. יש להבהיר: ההתנגדות לאלקין איננה אישית; ייתכן שהוא איש מקסים. אבל אסור לתמוך באיש המחנה הלאומני לראשות עיר, שאמורה להיות פלורליסטית. ברקת היה למצער מצטרף מאוחר לליכוד, אבל אלקין הוא עסקן ותיק ומובהק, אין לצפות ממנו לתפנית רעיונית כלשהי.

"למועצת העיר נוכל להצביע בעד סיעה חילונית וליברלית, או בעד צעירי העיר, שעושים רעש גדול אבל אין לדעת לאן מועדות פניהם. כאשר תגיע שעת ההכרעה לראשות העיר לא נוכל לפעול על פי הטיה אנטי חרדית מתלהמת. דייטש הוא בעיקר איש מעשה, והוא חותר להישגים בעבור ציבור בוחריו. לכן יש סיכוי שהוא יבין את דרישות המינימום שלנו. לא נותנים-לא מקבלים כפי שביבי אוהב לומר. מי ששונא חרדים יתקשה אולי לקבל את הנוסחה הזו לברית רופפת בינינו לבין החרדים. אבל הזמנים משתנים וקצת גמישות מחשבתית לא תזיק לאף אחד".

זאב אלקין מסר בתגובה: "חיים ברעם מפרסם מאמר עם פניה לחבריו מהשמאל הקיצוני, להצביע למועמד חרדי לראשות העיר ירושלים ולאמץ את הסיסמה "רק לא אלקין". זה הפך לשיטה- ויתור על ערכים למען המטרה המקודשת להפלת נציג הימין. אם היה ספק, אני מתכוון להיות ראש העיר של כולם ולפעול למען תושבי ירושלים ללא קשר לימין ושמאל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק מאוד. חבל שלחכי"ם החרדים יש אינטרסים אחרים.

אין לו שום סיכוי, חבריו החרדים לא מפרגנים לו, נקודה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture