צילום: פלאש 90

דיווח: אלוביץ' הודה בחקירתו שהיטה את הסיקור ב'וואלה'

נתניהו נחקר היום בפעם העשירית והציג הוכחות לטענתו כי לא הייתה עסקת שוחד בינו לאלוביץ'. דיווח כי בידי המשטרה עדויות לסיכומים בין השניים. לטענת נתניהו העדויות על לחצים של רעייתו על וואלה היו בעקובות סיקור מוטה לרעה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעלי וואלה ובזק, שאול אלוביץ', אישר בחקירתו כי התערב בסיקור באתר אבל הכחיש עסקת שוחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כך דווח הערב ב'חדשות 10'. "התקשרתי לאילן ישועה כדי שישנה כתבות. לא יכולתי להתעלם מהבקשות של שרה ושל שאר בני משפחת נתניהו. לא רציתי לעצבן את ראש הממשלה. הוא היה הרגולטור שלי. מה ציפיתם? שאתעלם מהבקשות האלה? אבל מעולם לא ציפיתי לתמורה כלשהי. לא דיברתי עם נתניהו על הטבות רגולטריות ולא הייתה שום עסקת שוחד", סיפר אלוביץ' בחקירה.

על פי 'כאן חדשות' תיק 4000 מתמקד בשורה של צעדים שביצע בעל השליטה לשעבר בחברת "בזק", שאול אלוביץ', כדי להשפיע על בחירות 2015 באמצעות אתר "וואלה חדשות". בידי המשטרה עדויות לכך שבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין אלוביץ' היה סיכום לפני הבחירות, לפיו אם ב"וואלה" יפעלו לבחירתו של נתניהו – לאחר הבחירות תאושר עסקת המיזוג בזק-יס.

נתניהו הכחיש בתוקף את הדברים שהוצגו לו היום בנוגע לבחירות, וטען שהסיקור ב"וואלה" בבחירות היה עוין. טענת ההגנה של נתניהו מתייחסת בין היתר לעדויות על לחצים בתוך "וואלה" לסיקור נתניהו בתוך הבחירות, והסבר ללחצים אלו – לפי גרסת ראש הממשלה – מצוי בטענה לסיקור עוין.

בחקירתו היום, עומת רה"מ עם עדויות חדשות של עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ. נתניהו הציג בפני חוקרי המשטרה מסמכים שלטענתו מראים עד כמה בזק הפסידה כספים בתקופת כהונתו כשר התקשורת. עוד הציג נתניהו מסמכים מגורמי מקצוע שהמליצו על עסקת בזק-יס. כלומר, שראש הממשלה לא המליץ עליה כדי להיטיב עם אלוביץ'.

על פי דיווח ב'חדשות 2', נתניהו טען בחקירתו כי הטענות בדבר שוחד שקיבל מאלוביץ' מגוחכות. נתניהו הגיע מוכן לחקירה ולא הופתע מהשאלות שהוטחו לעברו. גם הוא וגם שאול אלוביץ שנחקר, נדרשו בעיקר לעדותו של עד המדינה ניר חפץ ולמידע שהעביר, לפיו מתחזק החשד לעסקת שוחד בין השניים הקשורה לסיקור מוטה לכאורה  לטובת נתניהו באתר "וואלה". 

גורמים המעורים בחקירה סיפרו כי החקירה היתה מעט מוזרה משום שהחוקרים מאוד נזהרו בכבודו של ראש הממשלה, ולמעשה הם שאלו מעט והוא נאם הרבה. רוח הדברים של דברי נתניהו בחקירה היתה כי הטענות בדבר שוחד מאלוביץ' "מגוחכות, לא הגיוניות ועומדות בסתירה לעובדות".

"בכל תפקידיי אף פעם לא קיבלתי החלטה נגד העמדה של כל גורמי המקצוע במשרד. כך גם עשיתי הפעם. היתה המלצה של כל גורמי המקצוע לתמוך בחתימה על מיזוג יס ובזק, והחתימה שלי היתה פורמאלית", ציין ראש הממשלה בחקירה. "תראו לי החלטה אחת שלי נגד גורמי המקצוע. איך אפשר לייחס לי שוחד אם לא קיבלתי דבר? ערב הבחירות היתה תחושה של מהפך באוויר. אתם רוצים לומר לי שאלוביץ' העריך שאבחר ואשאר שר התקשורת אחרי הבחירות?".

עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו, ממקורבי נתניהו, העידו גם כן היום בתיק 4000, וההערכה היא כי לנתניהו נותרה עוד חקירה אחת בתיק ולאחריה יחלו לסכמו.

על פי 'חדשות 2' ההערכה היא כי תיק 4000 הוא התיק החשוב במסגרת שלל החקירות שבהן מעורב רה"מ. הסיבה לכך היא שהתיק לא נשען על פרשנות משפטית אלא מתמקד ונשען על עובדות, מסמכים, קלטות ועל שני עדי מדינה הנחשבים לשחקנם ראשיים בפרשה הזו.
 
פרקליטו של אלוביץ', עו"ד ז'אק חן, מסר בתגובה: "שוב ושוב אנחנו נוכחים לדעת שזכויותיהם של נחקרים הפכו למרמס. שוב מדובר בהדלפה אסורה ומעוותת שאיננו יכולים להתייחס אליה לגופו של עניין מכיוון שהנושא נמצא בחקירה משטרתית. כמובן שמר אלוביץ' מכחיש את החשדות נגדו ולא חשב לתת שוחד לראש הממשלה".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתום חקירתו כי "בפני ראש הממשלה לא הוצג היום שום דבר חדש. ראש הממשלה נתניהו מעולם לא עשה עסקה עם אלוביץ' תמורת סיקור אוהד. להיפך, לאורך שנים ראש הממשלה נתניהו סוקר בעקביות באופן עויין באתר "וואלה". סיקור שלילי זה הגיע לשיאו בשיטפון של כתבות ארסיות דווקא ערב הבחירות ב-2015, בניסיון לשכנע את הציבור להצביע נגדו. זה בדיוק פרק הזמן שבו מעלילים עליו שעשה כביכול את עסקת בזק-יס".

"גם הטענה על יחס מיוחד לאלוביץ' בעסקת בזק-יס היא מופרכת. ראש הממשלה חתם על עסקת המיזוג לאחר שורת החלטות של ועדות מקצועיות, לרבות הרשות להגבלים עסקיים ומועצת הכבלים והלוויין, ולאחר הנחייה מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התקשורת. אין מקרה אחד שהוצג בפני ראש הממשלה, שבו כשר תקשורת הוא לא חתם על ההמלצות של גורמי המקצוע – וכך נהג גם במקרה זה. הוא לא עשה שום שירות מיוחד לאלוביץ'. תיק 4000 לא היה ולא נברא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצויין. עכשיו מה??

מתוך הדברים של אלוביץ' לקחה התקשורת את הכותרת: "אלוביץ' הודה בחקירתו שהיטה את הסיקור", מלבד שזאת הגזמה מהניסוח שהובא בשם אלוביץ' בפנים הכתבה, מלבד זאת, התקשורת יכלה לבחור במשפט הבא מתוך דבריו של אלוביץ', שהובאו בפנים אותה כתבה, ואלו דבריו: "מעולם לא ציפיתי לתמורה כלשהי, לא דיברתי עם נתניהו על הטבות רגולטריות ולא הייתה שום עסקת שוחד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture