Moshe Shai/Flash90

כך בחרה 'אל על' להסיט את האש ולהסית נגד הציבור החרדי

אם חברת אל על ידעה מראש כי לא התנהלות החרדים שלא רצו לשבת ליד נשים גרמה לעיכוב הטיסה מניו יורק לישראל, מדוע בחרה החברה להגיב כי תשנה את מדיניותה ותתחיל להוריד מידית מהמטוס נוסעים שיסרבו לשבת ליד נוסעים אחרים?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

האם חברת אל על בחרה להסיט את האש נגד הנוסעים החרדים במקום להתנצל על עיכוב שנגרם באשמתה? להלן תקציר האירועים: מפוסט שהעלה נוסע בטיסת אל על מניו יורק לישראל, השתמע כביכול נגרם עיכוב של למעלה משעה בשל דרישתם של כמה חרדים שלא לשבת ליד נשים. בתגובה, הודיע מנהל של חברת היי-טק כי החברה בראשה הוא עומד תפסיק לטוס עם חברת אל על.

בחברת התעופה הישראלית נבהלו ומיהרו לטעון בתגובה "הידיעה שפירסם מנכ"ל נייס נעשתה ללא בדיקת העובדות בצורה חפוזה וכך הבהרתי לו בשיחתי עימו. אנשי אל על שטיפלו באירוע עשו זאת ברגישות הראויה. כל מי שטס בחברה הלאומית מרגיש את הערכים עליהם בנינו את החברה: חברה שיוויונית ללא הבדל. למען הסר ספק הוריתי היום על חידוד הנהלים בנושא ולהבא נוסע שייסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד באופן מיידי מהטיסה".

בהמשך התברר כי כי הטיסה התעכבה במשך שעה ועשרה דקות בשל עיכובים מצד החברה, והעיכוב הנוסף כתוצאה מהתנהלותם של אותם חרדים שלא השכילו לדרוש מראש מקומות ישיבה ליד גברים ובכך למנוע את חילול ה', ארך כחמש דקות בלבד. בחברת אל על לא הכחישו את הדברים, וכך מסרו בתגובה לאשת התקשורת סיון רהב מאיר:

"אכן, הפרטים שפורסמו בנושא לא היו מדויקים, בלשון המעטה. בפועל האיחור לא היה קשור כלל לאירוע שפורסם. ההסעה של המטוס אל עבר מסלול ההמראה בשדה התעופה ניו יורק בשעות הערב נמשכה כשעה ללא קשר למקרה. הטיפול בשני הנוסעים שסירבו לשבת במקומם התרחש אחרי שהמטוס כבר התנתק מהשער, והוא נמשך דקות ספורות בלבד. נמשיך לעשות הכל כדי להסיע את נוסעינו בנוחות, בבטחה ובהתאם ללוחות הזמנים".

אך כאן נשאלת השאלה: אם חברת אל על ידעה מראש כי העיכוב נגרם בשל נסיבות אחרות ולא בגלל אותם חרדים, מדוע בתגובה הראשונה לא לקחה החברה אחריות על מעשיה ובחרה להודיע על חידוד הנהלים ועל כך שכל נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר, יורד מיידית מהטיסה? האם הדבר קשור לכך שהחברה סופגת גם ככה ביקורת רבה על האיחורים בזמני הטיסות שלהם, וכעת מצאו אפשרות להסיט את התלונות ולברוח למחוזות ההסתה?

בינתיים, חרדים רבים שנחשפו לסיפור בחרו לצאת בקריאות להחרמת חברת אל על עד אשר יתנצלו על המקרה. העיתונאי אריה ארליך מעיתון משפחה כתב כי "כנוסע מתמיד שמעדיף לרוב את חברת התעופה הלאומית, צר לי לקבוע: אל-על היא החברה הכי ירודה שיצא לי לטוס בה מבחינת שירות, נוחות, מחירים וכל השאר. היתרון היחיד שגרם לי ולרבים להעדיף אותה – חברה ישראלית ודיילים דוברי עברית – מתעמעם מול גישת החברה לזרום עם רוחות אנטי דתיות במקום להרגיען". כמוהו הודיעו עוד רבים כי יפסיקו לטוס עם חברה הבוחרת להשמיץ את נוסעיה.

"הסיפור הזה לא פחות ממדהים: באל-על ידעו את העובדות (שמדובר בתקרית שארכה לא יותר מחמש דקות) אבל בתגובה הראשונה בחרו "לזרום" עם השקר והוציאו הודעה פופוליסטית שנועדה לרצות את הרוח הרעה של ההתלהמות האנטי דתית. אני לא מצדיק את ההתנהגות הנטענת, אבל התגובה האוטומטית של אל על מגעילה אותי", הוסיף ארליך.

פניתי במייל לדוברות אל על בבקשה לקבלת התייחסות לדברים, ובתגובה חייג אלי אריה פרנקל, דובר החברה למגזר החרדי. במהלך השיחה ניתקתי את הטלפון, נדמה לי שלראשונה מאז התחלתי לעבוד במקצוע העיתונות, למרות שכבר ראיינתי מאות אנשים ופניתי לעשרות גופים בבקשות תגובה, לא זכור לי שמישהו הצליח לגרום לי לנתק את השיחה. מה קרה שם? הנה עיקרי השיחה מיום שני שעבר, כ"ו בתמוז ה'תשע"ח.

תחילה ניסה לטעון שבתגובת המנכ"ל לא נכתבה המילה "חרדי", אלא כי "נוסע שייסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד באופן מיידי מהטיסה". כאשר ניסיתי לטעון כי בכל זאת יש הקשר לנאמר, וכי התגובה היא לכתבה העוסקת בנוסעים חרדים, דרש הדובר לאפשר לו להקריא שוב את התגובה במלואה, תוך שהוא ממשיך לטעון כי הפרשנות התקשורתית אינה מעניינת אותו וכי מנכ"ל אל על לא הזכיר את הציבור החרדי.

בהמשך השיחה ניסה הדובר למגזר החרדי לטעון כי לא יכול להיות שהחברה תותקף גם על ידי החילונים בשל התנהלות החברה, וגם על ידי החרדים, בשל תגובת החברה. כאשר ניסיתי לשאול מדוע אם החברה ידעה שמרבית העיכוב בטיסה לא נגרמה בגלל החרדים, לא אמרו זאת מלכתחילה, חזר פרנקל שוב ושוב על אמירתו: "לא קראת את תגובת מנכ"ל החברה". במקום להגיב בצורה עניינית, בחר הדובר להעביר את השיח לשאלה האם קראתי או לא קראתי את התגובה, ועד כמה התעמקתי בכל מילה, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שבסופו של דבר, מנכ"ל החברה הגיב לכתבה שעסקה בחרדים שסירבו לשבת ליד נשים באמירה שמהיום יורידו נוסעים מטיסות, אם יסרבו לשבת ליד נוסעים אחרים.

מכיון ונמאס לי לחזור שוב ושוב כמו גלגל מסתובב על אותם טענות, ומיכון ואני שונא אנשים שיודעים יותר טוב ממני מה אני קורא ומה לא קראתי, בחרתי לנתק את השיחה. בהמשך שלח גם תגובה כתובה, והנה היא לפניכם במלואה:

להלן תגובת אריה פרנקל, דובר אל על למגזר החרדי: אל על מעריכה ומוקירה מאוד כל נוסעת ונוסע ללא יוצא מן הכלל. התגובה של מנכ"ל אל על לאירוע לא כוונה להסיט את הנושא לכיוון הציבור החרדי. מנכ"ל אל על בתגובתו ציין בפירוש, "שהידיעה שפירסם מנכ"ל נייס נעשתה ללא בדיקת העובדות בצורה חפוזה". עוד נאמר בהודעת מנכ"ל אל על "למען הסר ספק הוריתי היום על חידוד הנהלים בנושא ולהבא כל נוסע (הודגש "כל נוסע") שיסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד באופן מיידי מהטיסה". ואכן, אל על לא תשלים עם התנהגות לא ראויה הפוגעת בנוסעים והמפריעה את הסדר הנאות בטיסה.

פייק ניוז: האם החרדים אכן עיכבו טיסה במשך שעה ורבע?

מפרסם הפוסט מגיב: לא אויב החרדים, ביקשתי רק להבין מדיניות

שקרים באוויר: טיסת ההסתה של אל-על / נתן גלנט

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
16 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה כתוב כאן שניתן לדרוש מראש לשבת ליד גבר ולמנוע את התקרית מראש? זה שקר, אין כזו אפשרות, לרוב הפקידים בצ'ק אין עונים שאין להם דרך לדעת מי גבר ומי לא.
אדרבה, שיסיטו את כל הבלגן כדי לדרוש מאלעל אפשרות כזאת.

למה כתוב כאן שניתן לדרוש מראש לשבת ליד גבר ולמנוע את התקרית מראש? זה שקר, אין כזו אפשרות, לרוב הפקידים בצ'ק אין עונים שאין להם דרך לדעת מי גבר ומי לא.
אדרבה, שיסיטו את כל הבלגן כדי לדרוש מאלעל אפשרות כזאת.

כיום החרדים מאד חזקים בכל תחום וחבל מאד שאין בהם את הרצון להשפיל את החברות התועבות האלה

מזכיר לי את המדבקות ה"מיתממות" של חברת אגד ע"כ שכל נוסע רשאי לשבת וכו',
וכומבן – לא מוזכר חרדי…

אחי החרדים אם תשימו לב רוב הנוסעים של אל על הם חרדים, הציבור הכללי כבר קלט מזמן את "השירות" שלהם אם הם פוגעים בנו אנחנו לא ניסע איתם

חרם מיידי על אלעל!
מפסיקים לטוס איתם עד שיפסיקו את ההסתה ואת השקרים שלה ויתנצלו כראוי!
הם בחרו לברוח מהאמת ולא קשה להבין למה ואחר כך מתלוננים שהחילונים מתנפלים עליהם,
לא יכולתם להבהיר את העניין מיד וכך להפסיק את ההסתה וכן את הטענות על אלעל????
בחרתם בדרך של הסתה?!
תאכלו את הדייסה המסריחה שבישלתם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

נראה אותם גיבורים מורידים נוסע מהטיסה
זה גורם לעיכוב של שעה עד שעתיים כי צריך להוריד גם את המזוודות שלו

לא נוסעים עם אלעל. נקודה…

כל הנוסעים לרבי נחמן לר"ה: תגידו לסוכנים "רק לא אל על"! שהחברה תשלם מחיר על ההסתה הזאת!

ר' אריה היקר! במקום להתפתל בניסיון להכשיר את הדברים התמוהים של המנכ"ל ("הטירון"), שנאמרו מתוך סערה ובהלה מאיומיו של מנכ"ל נייס, מומלץ להפיק תגובה מאוזנת יותר.
לדוגמא:
"דיילי 'אל-על' המסורים עושים תמיד את המרב למצוא את האיזונים ולהשביע את רצון כלל הנוסעים מכל גווני הציבור, הן בעת העליה למטוס והן לאורך כל הטיסה עד לסיומה. לעיתים קרובות הדיילים גם מסייעים ללקוחות בחילופי מקומות ישיבה במטוס – כאשר מתקבלת בקשה כזאת בשל סיבות ערכיות ודתיות. החילופים נעשים בשגרה כמעט יומיומית ללא שיגרמו בעיות ועיכובים כלל. שירות חילופי המקומות נעשה ברגישות רבה, בחכמה ובתבונה. חברת אל-על לאורך כל שנות קיומה, משרתת נאמנה את עשרות אלפי הנוסעים מהמגזר החרדי, כמו גם את כלל לקוחותיה.
נוסעי אל-על החרדים, מעדיפים אל-על, בשל שירות 'הכי בבית בעולם'. החרדים ב'אל-על' נהנים יותר ומרגישים כאן תמיד 'היימיש'.
בטיסה המדוברת, חל עיכוב טכני, ובנוסף לכך נוצר עיכוב רועש נוסף בשל חילופי מקומות. מטבע הדברים, בשל עיכוב-אחרי-עיכוב, פקעה בצדק סבלנותם של נוסעים רבים מהציבור הכללי שהגיבו בזעם בלתי נשלט על העיכוב המיותר והבלתי נחוץ (מזווית ראייתם כמובן). לאחר מכן, הדיווחים הראשוניים והרושם הראשוני שהתקבלו במשרדי ההנהלה היו, שנוסעים חרדיים יצרו רעש ומהומה תוך הפרעה ועיכוב נוסף בשעה רגישה של איחור שכבר היה גם בלאו הכי. מכאן יצאה תגובתו המהירה הנחושה והנחרצת של המנכ"ל.(שטרם השלים שנתו הראשונה בתפקיד, ושנבהל בטעות כהוגן ממנכ"ל נייס).
הנהלת חב' אל-על שמחה לבשר לציבור הנוסעים הנאמנים, כי בימים אלו מפתחת חברת אל-על אפליקציה שתדע לחשב ולארגן את מקומות הישיבה במטוס באופן חכם ומושכל. ההנהלה מקווה שהאפליקציה החדשה תפתור כליל את ההתנגשויות הבלתי נמנעות בסידור מקומות הישיבה בין הנוסעים מהציבור הכללי לנוסעים מהציבור החרדי.
להנהלת חב' אל-על ידוע וברור מעבר לכל ספק כי לעולם לא ישבו חרדים ליד אשה זרה. מטעמי דת. כאשר ישיבה כזו נוגדת את התורה וההלכה".
יחד עם זאת, נבהיר ונחזור על דבריו התקפים של המנכ"ל גם כעת, (עד להשלמת פיתוח האפליקציה הנ"ל), כי במידה שנוסע יסרב לשבת ליד נוסע אחר, (גם אם מסיבות מוצדקות, ולאחר שהדיילים לא יצליחו לסדר מקומות חלופיים במהירות ברגישות ובעדינות), לא תיוותר הברירה אלא להורידו באופן מיידי מהטיסה. מעשה כזה יתקבל בהבנה מן הסתם גם מצד הנוסע החרדי שאולץ לרדת.

ככה אתם כותבים? "כתוצאה מהתנהלותם של אותם חרדים שלא השכילו לדרוש מראש מקומות ישיבה ליד גברים ובכך למנוע את חילול ה'"??
מה פשר המילים הללו? האם אפשר לדרוש מראש מקומות ליד גברים על גבי הטיסה?!
למה אתם כותבים דברים מגמתיים שמשמיצים אברכים שביקשו שלא לשבת 12 שעות ליד אשה?
לא יפה. נקודה.

בורות ורשעות.
אין דבר כזה לדרוש מקום ליד גברים.
שום חברה לא מספקת שירות כזה.
כנוסע ותיק, אני ביקשתי הרבה פעמים, אבל אף אחד לא מוכן להתחייב על כך.
עד שהמטוס לא מתאכלס בנוסעים, אתה לא יכול לדעת ליד מי נפלת…
עם קצת רצון, תמיד מסתדרים בסוף./

אכן אין שום סיבה לטוס עם אלעל
המחירים שלהם גם כך הכי יקרים
הטיסות שלהם כמעט תמיד מאחרות
ואם גם ההתייחסות שלהם למגזר החרדי היא כזאת
אז למה לטוס איתם ???

יש אמריקן ארליינס
הם לא רוצים אנחנו ביחד נפסיק על אל
יש לנו שנה בחברה זאת כמעט מיליון חרדים שנושאים !!!

התנהגותה המכוערת של אל על אינה ניתנת לשום הסבר. עם קצת רצון טוב אפשר לכבד אורח חיים של בן אדם ולא לכפות אותו בכפיה חילונית ליד מי שאסור לו לשבת, לפי אמונתו.
עם זאת, אין לכך קשר לתגובת המנכ"ל. המנכ"ל בכלל לא הגיב לאיחור ולא בא להאשים בו את החרדים – כי הנושא שלו בכלל היה הודעת חברת נייס על הפסקת הקשרים עם אל על בגין התנהגותה ה"מדירה", ועל זה הוא הגיב שהוא לא יאפשר יותר "הדרה" [קרי: יחייב כפיה חילונית]. האיחור אולי קרה בגלל אל על אבל זה בכלל לא היה הנושא שלו.
מכל מקום, חברה שמזלזלת בצרכינו וברגשותינו מותר לנו לטוס עם המתחרות שלה, בפרט אם זה חוסך חצי מעלות הטיסה.

חברה
תתחילו לעשות במקום לדבר אל תיסעו איתם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture