Hadas Parush/Flash90

אבי גבאי מזהיר: התנהלות הקבינט תוביל למלחמה

יו"ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, בפתח ישיבת הסיעה: "התנהלות הקבינט והממשלה, שכל הזמן משחקים לידיים של החמאס ולא מקבלים החלטות כבר ארבע שנים - תוביל למלחמה שאיש לא רוצה בה", אמר גבאי. "כשישראל לא יוזמת החמאס יוזם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע ההדלפות מישיבת הקבינט אמר היום אבי גבאי בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני: אני רוצה להתחיל באזהרה: התנהלות הקבינט תוביל למלחמה. מלחמה שאיש לא רוצה בה. הדיווחים וההדלפות לתקשורת ביממה האחרונה עושים דז'ה וו. כך התחילה מלחמת עזה 2014, צוק איתן. מלחמה שנתניהו לא ידע לנהל.

"בלתי נתפש שחברי קבינט וראש הממשלה יושבים בישיבות קבינט ושוקלים רק שיקולים פוליטיים, אלקטורליים ותקשורתיים. ביטחון האזרחים זה לא העניין שלהם. הם גם לא ממש טורחים לבקר את האזרחים שחיים שם. אני קורא ומזהיר מכאן את אזרחי המדינה, את ההורים של החיילים והחיילות שלנו – שימו לב! האנשים הלא אחראים האלה יובילו אותם למלחמה שאיש לא רוצה ולא צריך, והכל בשם התחרות על המשבצת הימנית בין בנט ליברמן ונתניהו.

גבאי הוסיף, "לצערנו מערכת הביטחון היא היחידה ששוקלת שיקולים ביטחוניים ולכן גם מדליפים נגדה ונגד הרמטכ"ל. ואחרי שמדליפים נגדו שולחים את הטרולים שלהם להציג אותו כרכרוכי. את האיש שאחראי לאסטרטגיית הדאחיה אותו אתם מציגים כמי שלא רוצה להפעיל כוח להתנצח עם הרמטכ"ל בשביל כותרת? להדליף לתקשורת? אין גבולות, אין קווים אדומים. וגם מלחמה מיותרת היא לא קו אדום עבורם.

"אנחנו לא באים ממקום של ותרנות. על ביטחון האזרחים שלנו לא מתפשרים. מול החמאס חייבים להיות חזקים, לא לוותר ולא להתפשר, אבל גם לא לשחק לידיו. הממשלה הזאת כל הזמן משחקת לידיים של החמאס. נותנת לחמאס ליזום ולהוביל אותנו לאן שמתחשק לו. קבינט שלא מקבל החלטות כבר ארבע שנים יוצר ואקום וריק. כשישראל לא יוזמת החמאס יוזם.

לדברי גבאי, "אני גאה מאד בסיעה שלנו. חברי וחברות כנסת שלאורך החודשים האחרונים הגיעו שוב ושוב לעוטף עזה. לחזק, לתמוך, לסייע. גם במוצאי השבת וגם אתמול פגשנו את האזרחים וחיזקנו. ישנו בניר עם וקמנו באמצע הלילה מאזעקת צבע אדום. כדי להרגיש על עצמנו ולו ללילה אחד מה שתושבי העוטף חשים.

"בשבוע שעבר, בישיבת הסיעה קראתי כאן לראש הממשלה לרדת לדרום, לפגוש את האזרחים, לראות ולהריח את השדות השרופים. נאבקנו בשמם של אזרחי העוטף ששאלו אותנו למה רק אנחנו באים, למה ראש הממשלה לא מגיע? ידענו שהמאבק הקטן הזה יצליח כי אנחנו מכירים את ראש הממשלה. הוא לחיץ. לצערי, אין בביקור החשאי הזה ערכים או הבנה שהוא טעה כשבחר שלא לרדת לשם במשך יותר ממאה ימים. הוא פשוט איפס את הסטופר של הלחץ הציבורי ועכשיו יחזור לדבר אלינו מהסלון בבלפור.

"לו היו לו ערכים, הוא היה מתנצל בפני התושבים, מסביר מדוע לא הגיע כל כך הרבה זמן. לו היו לו ערכים הוא היה פוגש ומשוחח עם התושבים. שומע את ההורים המפוחדים, את הילדים, את תושבי קיבוץ דורות שנמצא 7.2 ק"מ מעזה. חיים כמעט ללא ממדים או מיגוניות, אבל עם אזעקות צבע אדום. ובגלל שהם רחוקים במאתיים מטר ממה שהמדינה הגדירה – אף אחד לא סופר אותם.

"לו היו לו ערכים, נתניהו היה שומע שהממשלה שלו הוציאה אותם לפני מספר חודשים ממפת אזורי העדיפות הלאומית. את מי הכניסו במקום כולם יודעים. את מי שסמוטריץ' החליט להכניס. לו היו לו ערכים הוא היה הולך לראות בעיניים את השדות השרופים – שדות בסדר גודל של באר שבע. על אזלת היד, על הפוליטיקה במקום הביטחון, על הניתוק מאזרחי המדינה. על זה צריך ללכת לבחירות", אמר גבאי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבי גאבי גדול!!!!!!!!!!!!!![
כל תינוק במדינת ישראל יודע להעריך שפחות או יותר שה"י קרוב לוודאי אנחנו נהיה במלחמה
וזאת בגלל חוסר ברירה, ככה זה כששתי יריבים רבים אחד מרביץ והשני מנסה להחזיר גם אם הוא בטוח שהוא לא יצליח
חוכמה להגיד שמדינת ישראל לא רוצה מלחמה,
אז אם אתה גדול בחשבון ואתה יודע שתהיה מלחמה, אז בבקשה תביא פתרון אחר ללא מלחמה וללא הבטחות וללא התקפלות וללא להחזיר שטחים שיהיה שקט לכמה שנים ואז ישתמשו בשטח הזה בכדי להפציץ
מדבר כמו ילד קטן, – אם זה הגישה שלך, אז כנראה מקומך בגן הילדים

אבי מה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture