Hadas Parush/Flash90

אריה קינג: אם יוסי דייטש לא ירוץ, אתמודד לראשות העיר

פרסום ראשון: חבר המועצה הדתי, ששילב ידיים יחד עם הנציגים החרדים במאבקיהם על שמירת צביון עיר הקודש החליט כי אם יוסי דייטש לא יתמודד לראשות העיר, הוא יציג את מועמדותו, לאחר שלטענתו ליאון ואלקין לא ישמרו על ירושלים מאוחדת בקדושתה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במהלך הקדנציה החולפת, שילב אריה קינג ידיים עם הנציגים החרדים במאבקים השונים על קדושת העיר ירושלים, בין היתר בנושאים כמו שמירת שבת במתחם התחנה, ועוד. כעת, הודיע קינג כי אם יוסי דייטש לא יתמודד לראשות העיר, הרי שהוא ישקול להתמודד עצמאית לתפקיד.

למערכת הבחירות הקרובה יתמודד קינג למועצת העיר ברשימה חדשה בשם "מאוחדים" בראשה הוא יעמוד, יחד עם דב קלמנוביץ' ויוני יוסף – נציג תנועת יחד של אלי ישי. קינג מבין כי לא יקבל תמיכה חרדית רשמית, אך הוא משוכנע כי במקרה כזה, מרבית הציבור החרדי יעדיף להצביע עבורו.

קינג הסביר בימים האחרונים כי הוא אינו יכול לתמוך במועמדותו של אלקין, עקב תכניתו לחלוקת ירושלים, ולא במועמדותו של ליאון, שכן הוא התחמק מהצבעות על עתיד מתחם התחנה, ולדבריו ליאון לא ישמור על קדושת העיר ירושלים. לכן, במקרה ושני אלו יהיו המועמדים בעלי הסיכוי, יחד עם עופר ברקוביץ, הוא יעדיף להתמודד עצמאית.

כפי שכבר דיווחנו, השר אלקין הצליח להשיג מכתבי תמיכה מכמה רבנים בולטים בציונות הדתית, ביניהם הרב שלמה אבינר שכתב לאלקין "מאוד שמחתי על החלטתך להתייצב לתפקיד ראש העיר ירושלים כי בזכות עמידתך הנחושה על קדושתה של ירושלים וניסיונך הציבורי המוצלח, ודאי תביא ברכה לעיר קודשינו גם במובן הרוחני, גם במובן הלאומי, גם במובן החברתי וגם במובן הכלכלי".

אך חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, עלה להרב אבינר ואמר לו כי השר אלקין מקדם תכנית להפרדה מוניציפאלית בין עיריית ירושלים לשתי שכונות ערביות שנמצאות מחוץ לגדר ההפרדה והקמה של רשות מוניציפאלית ערבית עצמאית עבורן, ובכך בעצם מחלק את ירושלים. כאשר שמע הרב אבינר את הדברים הודיע כי הוא יברר את הדברים, וכי הם לא היו ידועים לו.

הרב אבינר אישר בשיחה עם 'יום ליום' כי אמר לאריה קינג שיבחן את הדברים, אך עדיין לא בדק את הנתונים כפי שהוצגו לו. "יש עוד מספר חודשים עד לבחירות שיתקיימו בחודש חשוון, אין כל סיבה למהר. אבדוק את מה שסיפרו לי ואודיע על הכרעתי". מטעמו של אלקין לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

לאחר כמה ימים פורסם כי שיגרו מכתב שאלה אל הרב אבינר שהגיב בכתב ידו: "לשאלתך אם חזרתי בי בתמיכתי בו, ודאי כל אדם שפונה אליי עם מידע חדש אני אומר לו שאשקול את הדבר ואבדוק וכך היא המידה הנכונה. ואכן לאור כל הפניות השונות עד כה התחזקה עוד יותר התמיכה בו, ואני מודה לכל הפונים אלי". הרב אבינר הוסיף והסביר מדוע הוא תומך דווקא בשר אלקין: "ובודאי הוא יביא ברכה לעיר קודשנו הן במובן הרוחני והן במובן הלאומי הכלכלי והארגוני".

כעת ממשיך קינג לפעול נגד מועמדותו של אלקין, וכעת אנו חושפים כאן כי הוא הצהיר לאחרונה כי במקרה ויוסי דייטש לא יתמודד לראשות העיר – הוא ירוץ לתפקיד, תוך שהוא מקווה כי רבים מבני הציבור החרדי יצביעו עבורו ויהפכו אותו למועמד בעל סיכוי לנצח את הבחירות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture