דרעי וביבס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עימות חריף בין השלטון המקומי למשרד הפנים: "פוליטיקה זולה"

ראשי השלטון המקומי פרסמו היום הודעה התוקפת את שר הפנים אריה דרעי ואת משרדו: "נעתור לבג"צ". משרד הפנים: "ראש עיריית מודיעין בחר כחלק מקמפיין הבחירות המקומיות שלו בהתנהלות חסרת אחריות, לא רצינית, פופוליסטית ורצופה בשקרים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשי השלטון המקומי פרסמו היום הודעה התוקפת את שר הפנים אריה דרעי ואת משרדו "היום קיבלו הרשויות המקומיות שאישרו תיקוני חוקי עזר בנושא השבת טרם חוק המרכולים, מכתב ממשרד הפנים אשר מבטל את התיקונים על אף שנחקקו בהליך תקין" מסרו והוסיפו כי "מרכז השלטון המקומי מתנגד נחרצות למהלך. פניית מנכ"ל משרד הפנים נעשתה באיחור בלתי סביר שאינו מכבד כלל ועיקר את החוק במדינת ישראל ואין בסמכותו לפסול את חוקי העזר כעת, לאחר שעברו יותר מ- 60 יום , שכן חוקי העזר הללו אושרו כדין, טרם תיקון החקיקה בכנסת". 
 
"מדובר בהתערבות פוליטית גסה בניהול הרשויות המקומיות" טענו "פגיעה בדמוקרטיה ובתושבים והחזרת מדינת ישראל לימים חשוכים. על כן, בהמשך להחלטת הנהלות מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות, הודיע השלטון המקומי כי יפנה לבג"צ על מנת לעצור את האיוולת ולהשיב את השפיות לתושבי מדינת ישראל בהקדם".
 
חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי אמר כי "המכתב של משרד הפנים הוא בבחינת פוליטיקה זולה שתכליתה לקושש קולות לפני הבחירות. אין בסמכות השר לפסול את תיקוני החקיקה ואת חוקי העזר , וודאי שהועברו טרם תיקון החקיקה שנעשתה בכנסת לפני שבעה חודשים. על פי החוק, לשר היו 60 ימים מרגע אישור החוק במועצות הערים להוציא התנגדות והוא לא עשה זאת. יתרה מכך, חלק מהרשויות אף פנו לאחר 60 הימים לקבל את תגובתו של השר ולא נענו כלל. לכן מדובר בניסיון שר הפנים לסחור בשבת כדי לקבל הון פוליטי מגזרי. אנו נעתור לבג"צ בנושא על מנת להגן על תושבי מדינת ישראל".
 
בלשכתו דרעי הגיבו מסרו כי "לצערנו הרב ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס, בחר כחלק מקמפיין הבחירות המקומיות שלו בהתנהלות חסרת אחריות, לא רצינית, פופוליסטית ורצופה בשקרים והכל מטעמים פוליטיים זולים".

"להלן העובדות" אמרו במשרד הפנים "הצעת חוק העזר כפי שהועברה על עיריית מודיעין מכבים רעות לאישור שר הפנים נעשתה באופן חובבני ולא מקצועי. הבקשה כלל לא התייחסה לנתונים לבחינת התנאי בדבר סיפוק צרכים חיוניים, כפי שקובע החוק. הצעת חוק העזר, מבקשת לאפשר את פתיחת חנויות, וכן מרכולים וקיוסקים באזורי המלאכה והתעסוקה בלא שנקבעה כל מכסה על פתיחתם. יתרה מכך: על פי הצעת חוק העזר שביקשה לאשר עיריית מודיעין מכבים רעות בראשות ביבס – פתיחת חנויות בשבת ללא כל מגבלה: מדובר בכל סוגי חנויות למסחר ולא רק מרכולים. מחנויות בגדים, נעליים ותכשיטים ועד בחנויות למוצרי חשמל, ריהוט ועוד".

"על פי הצעת החוק, יתאפשר לפתחן בימי המנוחה, בלי שנקבעה כל מגבלה על היקף בתי העסק או כל מדד אחר, חוץ ממיקומן של החנויות באזורי המלאכה והתעסוקה. נתונים אלו מצביעים על אי ביצוע העבודה הנדרשת והמתחייבת על פי החוק, שאמורה להסביר האם מדובר בפתיחת עסקים בשבת הנדרשים להפעלת צרכים חיוניים, אם בכלל".

"תהליכים אלו מלמדים על חוסר מקצועיות ועל זלזול בהוראות החוק. הטענה כי מדובר בניסיון לקושש קולות היא הפוכה ומר ביבס הוא בבחינת הפוסל במומו פוסל. אפילו עיריית תל אביב, בירת החילוניות של ישראל, ביקשה לפתוח מרכולים בלבד בשבת בעוד חיים ביבס, ראש עיר חדשה יחסית, רוצה לפתוח חנויות בשבת בכל ענפי המסחר, לרמוס לחלוטין את העובדים ולהפוך מאות אנשים לפועלים שעובדים 7 ימים בשבוע, ללא שום יום מנוחה. מר ביבס פירסם כאמור הודעה פופוליסטית, לא רצינית, רצופת אי דיוקים, המתעלמת מהחוק והאמת. חבל" אמרו במשרד הפנים.

מוקדם יותר היום דחה משרד הפנים את חוקי העזר העירוניים לעקיפת חוק המרכולים, שנחקקו בחמש ערים, מדובר בחוקי עזר של עיריות מודיעין, ראשון לציון, חולון, גבעתיים והרצליה שנועדו לאפשר פתיחת בתי עסק בשבת. במכתב ששלח מנכ"ל המשרד, מרדכי כהן, לרשויות נכתב כי הן לא נימקו את חיוניות פתיחת העסקים בשבת. "משמעות הדברים כי אותם בעלי עסקים עבריינים שפעלו במשך השנים בניגוד לחוק ופתחו את עסקיהם בימי המנוחה, חרף האיסור לעשות כן, יקבלו כעת 'פרס' בדמות ביטול האיסור לפתיחת עסקיהם בימי המנוחה וקביעת אפשרות לפתיחת עסקים בימי מנוחה באיזור פעולתם. זאת אך ורק על רקע הפרת החוק על ידם בתקופה שקדמה לחוק העזר", הוסיף המנכ"ל במכתבו.

וְשָׁמְרוּ: משרד הפנים דחה חוקי עזר עירוניים לעקיפת חוק המרכולים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבל מה שבטוח בטוח
בג"ץ יאמר שהחלטת שר הפנים זה כפיה דתית ויתיר לפתוח מרכולים לפי חוקי העזר העירוניים שמתירים
וכמובן שבג"ץ החצוף כופה כפיה חילונית בהרבה עניינים ונושאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture