נתניהו עם נשיא מצרים א-סיסי. ארכיון לע"מ

מאמצי ההסדרה: ראש המודיעין המצרי ביקר בישראל ונפגש עם נתניהו

גורם ישראלי רשמי מאשר כי ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל הגיע אתמול לביקור חשאי בישראל, היום הוא צפוי להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. גורם פלסטיני: "ההסכם עשוי להיחתם כבר מחר בקהיר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם ישראלי רשמי אישר הערב כי ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל הגיע אתמול לביקור חשאי בישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוסף נפגש כאמל עם שורת בכירים ישראלים בהם ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ועוד. הסיבה להגעתו לישראל היא כנראה ניסיון מצרי נוסף לקדם הסדר ארוך טווח בין ישראל לארגון הטרור חמאס.

מוקדם יותר דיווח עיתון 'אל-חיית' היוצא לאור בלונדון כי ראש המודיעין הכללי במצרים עבאס כמאל ביקר אמש בתל אביב על מנת לקדם את מאמצי ההסדרה מול חמאס ברצועת עזה. על פי הדיווח, כאמל נסע לישראל כדי לדון בפרטי ההסדרה שכוללים את הסכמתה של ישראל להפסקת אש, יישום פרויקטים הומניטריים ברצועה ובהמשך קיום משא ומתן עקיף עם חמאס על חילופי אסירים.

עוד דווח כי היום הוא צפוי לבקר ברמאללה ולפגוש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שעמו הוא ידון גם בפיוס הפלסטיני. גורם פלסטיני מסר לעיתון כי ההסכם עשוי להיחתם כבר מחר בקהיר. בימים אלה מבקרות בקהיר, בירת מצרים, שתי משלחות בכירות מטעם חמאס והג'יהאד האסלאמי, לצד משלחות מצד פלגים פלסטיניים קטנים יותר.

גורם מדיני ישראלי אמר אתמול בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי לא תהיה הסדרה עם חמאס מבלי להשיב את גופות החיילים ואת אזרחי ישראל שנמצאים בידי חמאס. "לא תהיה הסדרה אמיתית בלי השבת בנינו ואזרחינו הביתה והבטחת השקט לאורך זמן", אמר הגורם.

ביום שני האחרון פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס. בחדשות 10 דווח כי הפגישה התקיימה במצרים ב-22 במאי. נתניהו טס לשם עם מספר קטן של יועצים ומאבטחים. הוא שהה שם כמה שעות והשתתף בארוחת שבירת צום הרמאדן. נתניהו שב לישראל בשעת לילה מאוחרת.

עוד פורסם כי שרים בממשלת ישראל כלל לא ידעו על הפגישה החשאית. לא מן הנמנע כי שני המנהיגים שוחחו בפגישתם על החזרת גופות החיילים הדר גולדין ושאול אורון וכן על החזרת שני האזרחים המוחזקים על-ידי חמאס בעזה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס היום לסוגיית ההסדרה ברצועת עזה. "אני לא יודע מה זה הסדרה. כל הססמאות וההגדרות הן לא רלווונטיות. מה שרלוונטי זו המציאות בשטח, העובדות בשטח ידברו וההתנהלות שלנו תהיה בהתאם" אמר. "בסוף השבוע אמרו לנו כי יש הסדרה, הפסקת אש. שיעשו מה שהם רוצים באופן חד צדדי ואנחנו נעשה מה שאנחנו מבינים. יש הרבה יוזמות ומתווכים, המצרים, האמריקאים, האו"ם. עם כל הכבוד להם, אנחנו נתנהג אך ורק על פי האינטרס שלנו".

"אין לנו שום אינטרס להרעיב את תושבי עזה, אלא לנהל דיאלוג עם ההמונים בעזה מעל ראשם של השליטים ברצועה", המשיך. "זה מה שאנחנו עושים. אנחנו אומרים בצורה הגלויה יותר, לא צריכים ביקורים חשאים. אם רואים שיש שקט ביטחוני, יש לנו עניין לאפשר תנאים יותר נורמליים לתושבי הרצועה. ההחלטה היא להעביר מסר: אם יהיה שקט, אז יהיה לתושבי עזה טוב. אם יהיה טרור והפרות סדר, אתם תהיו הראשונים להפסיד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture