צילומים: פלאש 90

מחקר חדש חושף את השפעת 'הקרן החדשה' על המגזר הסרוג

הציונות הדתית כמרקחה: ארגון חותם חושף במחקר חדש את שיטת העבודה ושיתוף הפעולה ההדוק בין ארגונים ליברליים דוגמת נאמני תורה ועבודה, קולך, מבוי סתום ועוד ל 'קרן החדשה לישראל', לרבות המימון הרחב לו הם זוכים מהקרן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במשך שנים, ארגונים המגדירים את עצמם כחלק מהציונות הדתית, קבלו סיוע ארגוני ומימון רחב היקף ואיש לא היה מודע ממי. במשך שנים פועלים ארגונים אלו להחדיר מסרים אולטרה ליברלים בתוככי הציבור הדתי לאומי, כאשר מטרת העל של הגוף הממן אותם היא הפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה ומחיקת הצביון היהודי של המדינה. הבוקר חושף ארגון חותם בסרטון חדש את שיטת העבודה ושיתוף הפעולה ההדוק בין ארגונים וביניהם: נאמני תורה ועבודה, קולך, מבוי סתום ועוד ל "קרן החדשה לישראל".

לצד המימון הרחב לו הם זוכים מהקרן, הסרטון שפורסם הבוקר מציג כיצד ארגונים אלו הנתמכים על ידי הקרן, מסייעים לה לנגח את היהדות ולפגוע בציבור הדתי לאומי. בארגון חותם קוראים להתנתק מארגוני הציונות הדתית שעובדים אצל הקרן החדשה ומקדמים את האג'נדה של הקרן.

הסרטון מבוסס על מחקר עומק שמתפרסם בחוברת, וחושף את האסטרטגיה ושיטת הפעולה של הקרן לשינוי עמדות בקרב הציבור הדתי לאומי.

תקציבי ענק, עשרות עמותות: הציבור החרדי על הכוונת של 'הקרן החדשה'


מנכ"ל ארגון חותם, עמיטל בראלי: "אומרים די להלבנת הקרן בתוך הציונות הדתית. היום הציבור יודע שמדובר בארגונים שמקדמים את המטרה הראשית של הקרן החדשה: הכרזת מלחמה נגד היהדות של המדינה. ארגונים בתוכינו שנלחמים בגרעינים התורניים, שחוברים לרפורמים ולישראל חופשית, לא יכולים ליהנות מחסינות ולהגדיר את עצמם כחלק מהציבור הדתי לאומי. או שהם אתנו או שהם נגדינו. הגיע הזמן להתנתק מארגוני הקרן אחת ולתמיד, הארגונים האלה מכשירים את השרץ שנקרא הקרן החדשה לישראל."

בין הארגונים הנתמכים בקרן ניתן למצוא את 'נאמני תורה ועבודה' ואת הסכום של 788,694$ שקבלו בשנים האחרונות, ארגון 'קולך' תוקצב ב- 1,222,749$ באותן השנים, וכך גם ארגון 'מבוי סתום' נהנה מתמיכה בסך 833,241$ מהקרן.

בחותם מוסיפים, כי מעבר למימון העצום, באופן שיטתי מוחדרים המסרים של הקרן ישירות דרך ארגונים אלו העובדים יד ביד עם הקרן. כך למשל, לתהילה פרידמן-נחלון מנכ"לית נאמני תורה ועבודה' יש קשרים רבים עם ארגוני הקרן. היא מנהלת את מרכז 'מובילים' של 'קולות', ארגון של הקרן החדשה, וכן את תוכנית שחרית של הקרן. בתיה כהנא-דרור היא פעילה מרכזית במאבק המתמשך נגד הממסד הדתי, בעיקר סביב סוגיית הנישואין והגירושין. בין יתר תפקידיה, כהנא-דרור חברה בוועדה המייעצת של מכון 'על משמר הכנסת' של התנועה הקונסרבטיבית וחברת ועדת ההיגוי של הפורום לחופש בחירה בנישואים' מארגוני הקרן.

עד שכולנו נתמוטט / קריאת השכמה מאת חיים ולדר


דוגמה נוספת על הפועלים בשמה של הקרן בתוך הציונות הדתית הוא הרב שי פירון שבמקביל לתפקידיו החינוכיים במוסדות הציונות הדתית, ניהל פירון עמותה לחינוך, יחד עם מספר אנשי שמאל רדיקלי, עמותה שקיבלה מימון רחב מהקרן, שכרו של פירון בעמותה זו היה יותר מ-500,000ש"ח בשנה, וזאת במקביל לעבודתו כאיש חינוך בתוך המסגרות של הציבור הדתי לאומי. בנוסף, קיבל פירון את פרס הקרן כהוקרה על פעולותיו לקידום עמדות ברוח הקרן בציונות הדתית.

עוד טוענים בחותם: "הציבור הדתי לאומי לא מודע לכך שגופים אלו פועלים בתוכנו לקדם אג'נדות זרות, מתייחסים אליהם בתמימות ומזהים אותם כציונות דתית קלסית. לכן לא מופעלים חסמים ביקורתיים מפניהם ומשום כך חשוב לחשוף את פניהם. ארגוני הקרן שבציונות הדתית וארגוני הקרן שתומכים בדה-לגיטימציה לצה"ל וכדומה, מקדמים את אותה אג'נדה שהיא מטרת העל של הקרן: הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה".

להקים את הקרן היהודית לישראל / דוד ברמן

שער החוברת

מתוך החוברת

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture