צילום מתוך הפייסבוק של גלעד ארדן

הפתרון לטרור הבודדים? מתנדבי החירום יישאו נשק

תכנית השר ארדן להגדלת מספר רישיונות הנשק בישראל יוצאת לדרך: מעל חצי מיליון משרתי ובוגרי כוחות הביטחון וצה"ל ואלפי מתנדבים של משטרת ישראל וגופי ההצלה כמו מד"א, זק"א ואיחוד הצלה יהיו זכאים מהיום לרישיון נשק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הרחיב משמעותית את מדיניות נשיאת הנשק וחתם על תבחינים חדשים שיאפשרו להגדיל את מספר בעלי רישיון הנשק בישראל שהם בעלי מיומנות ומקצועיות גבוהה.

עפ"י המדיניות החדשה, יוצאי יחידות קרביות עם הסמכה של רובאי 07 ומעלה יהיו זכאים לבקש רישיון נשק. בנוסף, החליט השר ארדן שקצינים ונגדים לא ידרשו להחזיר את רישיון הנשק ואת הנשק שברשותם לאחר שישוחררו משירות מילואים פעיל ויוכלו לבקש להמשיך לשאת נשק גם לאחר שהשתחררו משירות מילואים פעיל.

בעקבות המדיניות החדשה יגדל הפוטנציאל למחזיקי כלי יריה מיומנים במרחב הציבורי במעל חצי מיליון משרתי ובוגרי כוחות הביטחון וצה"ל ואלפי מתנדבים של משטרת ישראל וגופי ההצלה כמו מד"א, זק"א ואיחוד הצלה. במקביל להרחבת הזכאות לקבלת רישיון, התקין השר תקנות המשדרגות משמעותית את תהליך ההכשרה של מבקשי רישיונות חדשים ובעלי רישיונות קיימים.

לדברי השר ארדן "אזרחים רבים הצילו חיים במהלך פיגועים ובעידן של "טרור יחידים"- ככל שיהיו יותר אזרחים מיומנים שנושאים נשק, כך יגדל הסיכוי לסכל פיגועים ללא נפגעים ולצמצם את מספר הנפגעים". עוד הוסיף כי "אזרחים מיומנים המחזיקים בכלי יריה במרחב הציבורי תורמים לתחושת הביטחון, מהווים קו הגנה חשוב בפני פיגועי יחידים ומשמשים למעשה כמכפילי כוח מזדמנים וכך, מחזקים את ביטחון הציבור. המדיניות החדשה מאזנת בין הצורך להגן על הציבור העלול להימצא בסיכון ובין הצורך לשמור על הציבור מפני שימוש לא נכון בכלי ירייה".

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג הגיבה למדיניות החדשה ותקפה את השר ארדן "אין ספק שמה שחסר בישראל זה עוד כלי נשק ברחובות. מדהים לראות איך במשרד הבט״פ פותרים בעיות, במקום להתמודד עם הכמויות האדירות של נשק לא חוקי שמסתובב ברחובות ומסכן חיי אדם, פשוט מרחיבים את כמות רישיונות הנשק. מדובר בכלי מוות שצריך לשאוף לצמצם את השימוש בהם ככל האפשרי, בוודאי לאזרחים".

מי שיצא להגנת השר ארדן ונגד ח"כ זנדברג הוא ארגון נפגעי טרור אלמגור, "בביקורתה של ח"כ תמר זדברג על רפורמת הנשקים של ארדן, היא מטעה את הציבור בישראל", אומר סא"ל במיל' מאיר אינדור, יו"ר ארגון נפגעי הטרור אלמגור. "היא אינה מזכירה שרוב המקרים בהם חוסלו מחבלים ברחובות הערים היו על ידי אזרחים בעלי נשקים שהזדמנו למקום. לעומת מקרים מצערים שבהם הם לא היו מצויידים בנשק והמחבלים הספיקו לבצע את זממם".

"זנדברג מזכירה בצדק את הנשקים הרבים הבלתי חוקיים שמסתובבים ברחובות אבל מטעמים פוליטיים לא מזכירה שמדובר במגזר הערבי . אכן הוא באמת צריך להיות יותר מפוקח לאחר שהנשקים שם הפכו למכת מדינה ואני קורא לזנדברג להשקיע שם את מלוא השפעתה לבער שם את הנגע שוגבה חיים שם בעיקר מערבים. החלטתו של ארדן להיענות לדרישת לוחמים וקצינים קרביים לשאת נשק – ללא עיכובים פורמאליים – תתרום למאבק בטרור ואנו קוראים לזנדברג לא להפריע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture