צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ישראל מגיבה להסכם איראן – סוריה: "נמשיך לפעול"

גורם מדיני בכיר מגיב להסכם שיתוף הפעולה הצבאי בין איראן לסוריה: "צה"ל ימשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להעביר כוחות צבאיים ומערכות נשק לסוריה". לדבריו, "ראש הממשלה הציב את המאבק בהתבססות הצבאית של איראן בסוריה כיעד מרכזי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם מדיני בכיר הבהיר בצהריים (שלישי) כי "צה"ל ימשיך לפעול במלוא הנחישות נגד הניסיונות של איראן להעביר כוחות צבאיים ומערכות נשק לסוריה". בכך הגיב על ההסכם שנחתם בין איראן לסוריה בעניין שיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות
 
"ראש הממשלה הציב את המאבק בהתבססות הצבאית של איראן בסוריה כיעד מרכזי – בדיוק כפי שהציב בשעתו את ביטול הסכם הגרעין והשיג את היעד למרות שהדבר נראה אז בלתי אפשרי", אמר הגורם.
 
הגורם הוסיף כי "ראש הממשלה מנהל את המאבק בנוכחות האיראנית הן במישור המדיני והן במישור הצבאי: הוא ימשיך להפעיל לחץ נוסף על המשטר באיראן שכבר נותן את אותותיו, נשיא איראן הודה שרבים בעם איבדו אמון בעתיד הרפובליקה האיסלאמית ובעוצמתה בצל הסנקציות".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס גם הוא לנושא ושלח מסר מאיים לנשיא סוריה בשאר אסד. "אם נאלץ לפעול בסוריה – המחיר שהוא ישלם יגדל" אמר בראיון לרדיו 103. לדבריו, "נוכחות איראנית בסוריה קיימת כבר עשרות שנים", הסביר ארדן בפתח דבריו, והוסיף: "היעד להתבססות איראנית שיכול לפגוע במדינת ישראל נולד מתוך הבלאגן בסוריה. אז קמנו ואמרנו 'עד כאן'. טווח הטילים שאיראן בונה בסוריה יכול להגיע לישראל גם מחלקה הצפוני של סוריה. נחתם כעת הסכם כסוג של קומבינה, שמאפשר לאסד לשלוט על רוב חלקי סוריה במסווה של סיוע למדינה".

"התבססות איראן בסוריה אינה לגיטימית", המשיך ארדן, "אנחנו רואים בזה כאיום על קיומנו ונפעל לסלק את איראן משם. הנושא נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו, האיראנים וארצות הברית מבינים זאת, ולכן אני יכול לומר שגם הניסיון הזה לתת לאיראנים לגיטימציה להתבסס בסוריה לא יעבוד. כשאסד היה במלחמה בארצו היה לו הרבה פחות מה להפסיד. כעת שלטונו התייצב בחזרה בסוריה, אם אנחנו נאלץ להמשיך ולפעול במדינתו – המחיר שהוא ישלם יהיה גדול יותר".

יותר מדינות, יותר מבצעים, יותר תעוזה: המהפך של המוסד בעידן יוסי כהן


בתוך כך, מזכיר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס, אמר כי מטרתה של ארה"ב בסוריה היא להביא את העם הסורי לבחור בעצמו הנהגה שבראשה לא עומד הנשיא הנוכחי – בשאר אל אסד.‎ עוד הוסיף, "איראן הוזהרה שלא נסבול את המשך הפעילות השלילית שלה במזרח התיכון. אנחנו רואים אצלם פחות רצון לחפש עימותים".

איראן חתמה אתמול על הסכם לשיתוף פעולה צבאי עם סוריה שקובע כי טהרן תתגייס לשקם את צבא אסד והתעשיות הצבאיות שלו, שספגו נזקים כבדים במהלך מלחמת האזרחים במדינה. על ההסכם חתמו שר ההגנה האיראני הגנרל אמיר חתאמי ועמיתו הסורי. בבסיסו עומד סעיף של שיתוף פעולה הדוק בין המדינות, שקובע במפורש שטהרן תסייע ותשתתף בפועל בבנייה מחודשת של צבא אסד – כולל מערך הטילים.

בראיון ל"אל מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, אמר השר האיראני: "חתמנו הסכם עם סוריה, הסעיף החשוב ביותר בו הוא בנייה מחדש של הכוחות הצבאיים במדינה. באמצעות הסכם זה, סללנו את הדרך להקמתן מחדש של התעשיות הביטחוניות הסוריות. המלחמה העולמית נגד סוריה עוד לא הסתיימה".

עוד הוסיף "ממשלת סוריה לא תאפשר לאף אחד לתקוף אותה מבלי שתהיה לכך תגובה, לממשלת סוריה שמורה הזכות להגיב לכל תקיפה שתהיה, כפי שהיה בהתקפות בעבר. ממשלת סוריה ובנות בריתה מוכנות להגיב לכל תקיפה. יחסי איראן-סוריה מעולם לא היו כל כך קרובים וחבריים, וגם שיתוף הפעולה חזק מתמיד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture