Photo Marc Israel Sellem/POOL

נשיא הפיליפינים נפגש עם נתניהו וביקר ביד ושם: "נדאג שלא יחזור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה נפגשו היום (יום שני) בירושלים ושוחחו על כך שהפיליפינים עמדה לצד היהודים בשואה. מאוחר יותר הגיע דוטרטה למוזיאון "יד ושם" בירושלים והשתתף בטקס זיכרון באוהל "יזכור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה נפגשו היום (יום שני) בירושלים. נתניהו הזכיר כי הפיליפינים עמדה לצד היהודים בשואה, ואמר כי דוטרטה הוא הנשיא הראשון מהפיליפינים שמבקר בישראל.

"אנחנו זוכרים את חברינו, היחסים בין המדינות פורחים בשנים האחרונות", אמר נתניהו לדוטרטה. הנשיא הפיליפיני השנוי במחלוקת הדגיש כי הוא מקווה שישראל תמשיך ביחסים החמים והידידותיים עם הפיליפינים. בנוסף הוא הציג בפני ראש הממשלה את בתו היהודייה, שרה.

מאוחר יותר הגיע דוטרטה למוזיאון "יד ושם" בירושלים והשתתף בטקס זיכרון באוהל "יזכור" והניח זר ולאחר מכן חתם בספר האורחים של המקום. דוטרטה נחשב לנשיא מעורר מחלוקת בעקבות התבטאויות החריפות, שכללו בין היתר שבחים לאדולף היטלר.

Photo Hadas Parush/Flash90

במהלך הביקור ב"יד ושם" דיבר דוטרטה על "חוסר השפיות של מה שקרה באירופה" ואמר: "לא יכולתי לתאר מדינה שמצייתת לשליט משוגע. המחזה של מנהיג שרוצח זקנים, נשים, וילדים בהמוניהם. אני מקווה שזה לא יקרה פעם נוספת. מקווה שהעולם למד מאז מלחמת העולם השנייה ושחוסר השפיות הזה לא יחזור". דוטרטה הוסיף: "אני רוצה להגיד שאנחנו הפיליפינים נדאג שזה לא יקרה ככל יכולתנו".

בספר האורחים כתב "מי ייתן והעולם ילמד את הלקח מאירועים מזעזעים ואפלים אלה. מי ייתן ולבבות האנשים בעולם יישארו פתוחים וכולם ילמדו לעבוד יחדיו למען הענקת מקלט לנרדפים".

בהמשך ביקורו צפוי הנשיא הפיליפיני להיפגש מחר עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בהמשך השבוע הוא ייפגש עם הקהילה הפיליפינית הגדולה בישראל ויבקר באנדרטת "הדלתות הפתוחות" בראשון לציון, המציינת הצלת היהודים על ידי הפיליפינים. לאחר ביקורו בישראל הוא צפוי להמריא לירדן.

במסגרת הביקור נחתמו הסכמים בין המדינות במעמד ראש הממשלה נתניהו והנשיא דוטרטה: 1. הסכם סיעוד – הסכם בילטרלי להעסקה זמנית של מטפלים מהפיליפינים בישראל, שיבטל לחלוטין את כל עמלות התיווך שיש לשלם למתווכים ויחסוך אלפי שקלים. ההסכם יסייע לאוכלוסיית הקשישים והנזקקים לשירותי סיעוד בישראל ותהיינה לו השלכות חיוביות גם על הסכמים מסוג זה עם מדינות נוספות בעתיד. מהצד הישראלי חתם שר הפנים אריה דרעי ומהצד הפיליפיני חתם שר העבודה והתעסוקה סילבסטרה הרננדו בלו.

Photo Marc Israel Sellem/POOL

2. מזכר הבנות בתחום שיתוף הפעולה המדעי – מזכר ההבנות מעודד ומבסס תכניות לשיתוף פעולה מדעי בין משרד המדע והטכנולוגיה של ממשלת ישראל ובין מחלקת המדע והטכנולוגיה של רפובליקת הפיליפינים. מהצד הישראלי חתם שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס ומהצד הפיליפיני חתם שר החוץ אלן פיטר קאייטאנו.

3. מזכר הבנות בנושא שיתוף פעולה בעידוד השקעות בין המדינות – מזכר ההבנות הוא בין Invest in Israel של משרד הכלכלה והתעשייה, ממשלת ישראל ובין מועצת ההשקעות במחלקת המסחר והתעשייה של רפובליקת הפיליפינים בנוגע לשיתוף פעולה לקידום השקעות בילטרליות ישירות. מהצד הישראלי חתם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ומהצד הפיליפיני חתם שר המסחר והתעשייה רמון לופז.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture