צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הרמטכ"ל לקבינט: סיכוי של 80-60% לסבב אלימות ביו"ש

הרמטכ"ל איזנקוט הזהיר בישיבת הקבינט השבוע כי הצעדים שנקטו האמריקנים נגד הרשות הפלסטינית אינם מסייעים לישראל ועלולים להתסיס את יו"ש. ליברמן זעם על ההדלפה: "אני דורש להפעיל את השב"כ להפסקת ההדלפות מהקבינט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט הזהיר בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה בתחילת השבוע כי הסבירות להתלקחות ביהודה ושומרון היא יותר מבינונית. הוא הוסיף כי הצעדים שנקטו האמריקנים נגד הרשות הפלסטינית אינם מסייעים לישראל ועלולים להתסיס את יו"ש, כך דווח אמש ב'חדשות 2' וב'ווינט'.

איזנקוט הביע חשש מהצטברות של אלמנטים שדוחקים את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפינה: הצעדים האמריקנים נגד הפלסטינים, המגעים שנכשלו לפיוס עם חמאס, העובדה שהוא מבוגר וחולה וכן המצב בשטח שנמצא על סף רתיחה גם ביהודה ושומרון וגם ברצועת עזה. כל התנאים האלה יוצרים דינמיקה מאוד מטרידה עבור הצבא, שהתריע מפני אפשרות של הסלמה. איזנקוט הזהיר שאם תהיה התלקחות ביהודה ושומרון הדבר יאלץ את צה"ל להציב כוחות גדולים בהרבה מאלו שהופעלו בחודשים האחרונים.

בצה"ל מתייחסים לנאומו של אבו מאזן בעצרת האו"ם כאל אירוע חשוב. על פי הערכות מערכת הביטחון, יו"ר הרשות לא הולך להרים ידיים ולהחזיר את המפתחות. עם זאת, הנאום שנשא ב-2015 היה זה שנתן השראה לגל טרור הבודדים שבא אחריו ולכן יש חשיבות למה שהוא יגיד ולהשפעה של הנאום בשטח. ככל שהתבטאויותיו יהיו יותר חריפות יש סיכוי שיגרמו לתסיסה ולאלימות.

הרמטכ"ל הוסיף כי הצעדים האחרונים שנקט הממשל האמריקני נגד הרשות הפלסטינית לא משרתים את ישראל ויכולים להביא להגברת המתח והאלימות. הוא הציג בישיבה תוכנית עם צעדים ממשיים לשיפור המצב ביהודה ושומרון. הוא הציע לייצר חלופות לצעדים האמריקניים שימלאו את הוואקום שנוצר. איזנקוט ציין גם כי הצעדים שסוכמו בקבינט לשיפור המצב בעזה וביהודה ושומרון לא בוצעו. המסר בכללי של הרמטכ"ל היה שהאמריקנים דוחקים את אבו מאזן לקצה ובסופו של דבר ישראל צריכה אותו.

נציגי מערכת הביטחון טענו בישיבת הקבינט כי האינטרס של המערכת הוא רשות פלסטינית יציבה. הם הוסיפו כי המימון האמריקני למנגנוני הביטחון הפלסטיניים, על סך 60 מיליון דולרים, לא נפגע אך כל תקציבי הסיוע האזרחיים הופסקו.

הנציגים האשימו את אבו מאזן במניעת הפיוס עם חמאס, דבר שמקשה על המגעים לרגיעה ועלול להביא לעלייה במפלס המתל בין ישראל לחמאס. לטענתם, יו"ר הרשות מנסה להוביל למשבר הומניטרי בעזה. אבו מאזן מסרב להעביר משכורות ל-75 אלף עובדי הרשות ברצועה ומסרב לממן את הגדלת אספקת החשמל. לטענת הנציגים, הוא חונק את תושבי עזה כדי לגרום לפיצוץ בין ישראל לחמאס. המטרה שלו היא שישראל תכה בחמאס וכך גם ייפגע האויב הגדול שלו (חמאס) וגם הוא יוכל לרוץ בעולם ולהאשים את ישראל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף בחריפות את הדלפת המידע מהקבינט המדיני ביטחוני, "הדלפות מתוך דיוני קבינט הן פסולות ומזיקות", כתב ליברמן בעמוד הטוויטר שלו. "הדלפת ציטוטים של הרמטכ"ל זו חציית קו אדום ופגיעה ממשית בביטחון המדינה. קבינט שבכירי מערכת הביטחון חוששים לדבר בו, בידיעה שדבריהם ידלפו לתקשורת, הוא קבינט מעוקר מתוכן". ליברמן אף דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו לנקוט בצעדים למניעת הדלפות נוספות: "אני דורש מראש הממשלה להפעיל את השב"כ להפסקת ההדלפות מהקבינט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture