אולמרט עם אבו מאזן בימי המשא ומתן. צילום: Thaer Ganaim/Flash90

אולמרט נפגש עם אבו מאזן; הליכוד: "הפך לדוברו של אבו מאזן"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נפגש בפריז עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "הוא מנהיג פוליטי אדיר". מקורביו: "הוא מוכן לחדש את המו"מ עם ישראל מהנקודה בה הופסק בסוף 2008". בכיר בליכוד: "אחרי שהציע לו את הכותל, הפך גם לדוברו הנאמן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נפגש אמש תוך חילול שבת פומבי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפריז ובחר לשבח ולהחניף למנהיג הפלסטיני ולתקוף את ההנהגה הישראלי. "אני שמח מאוד לפגוש את אבו מאזן, לא ראיתי אותו הרבה זמן, אבו מאזן הוא נשיא העם הפלסטיני, הוא מנהיג פוליטי אדיר ויש לו חשיבות רבה מאוד בכל הנוגע ליחסים בין הישראלים לפלסטינים". עוד אמר כי "אבו מאזן לוחם בטרור ורוצה להשיג שלום".

ראש הממשלה והאסיר לשעבר התייחס לפתרון שתי המדינות ואמר: "האמריקנים, האירופאים והישראלים צריכים להבין שני דברים – הראשון, שפתרון שתי המדניות הוא הפתרון למצב בין הישראלים לפלסטינים. השני, שהפתרון הזה הוא בר קיימא. והשלישי, שהוא אולי הראשון, אבו מאזן יכול ליישם את הפתרון הזה". עוד אמר אולמרט כי "אבו מאזן לא דחה את תוכנית השלום שלי. אני בטוח, כפי שאבו מאזן אמר קודם, אם הייתי ממשיך לכהן כראש ממשלה, היינו יכולים להשיג שלום".

"בן העם הפלסטיני היחידי שמסוגל להשיג להשיג שלום, והוכיח בעבר שהוא לחלוטין מחוייב לכך – הוא ד"ר מחמוד עבאס, ולכן יש לי את כל הכבוד אליו", אמר אולמרט. "אני סבור שהוא האדם הרלוונטי ביותר להליך הזה בעתיד. זה משהו שלא רק האנשים במערב – באמריקה, צרפת ואירופה יבינו, זה חשוב גם שהפלסטינים יבינו זאת וזה חשוב מאוד שעמיתיי בישראל יבינו זאת – עבאס הוא האיש. הוא יכול לעשות זאת, הוא רוצה לעשות זאת, הוא נלחם נגד הטרור כי מדובר בחלק מהמחוייבות שלו להשיג שלום בין הצדדים".

מוקדם יותר נועד אבו מאזן עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ואמר כי למרות הטענות הישראליות – הפלסטינים אינם מסרבים למשא ומתן. "ההתנגדות לשיחות השלום מגיעה מהצד הישראלי. אנחנו מוכנים למשא ומתן, חשאי או פומבי, בהובלת הקוורטט, מדינות מערביות או מדינות ערב". אבו מאזן הוסיף כי הוא הבהיר לנשיא מקרון את עמדותיו וכי הוא יעביר אותן לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקראת עצרת האו"ם הכללית שתיערך בשבוע הבא בניו יורק.

מקורבי אולמרט אמרו הים ל'חדשות 10' כי אבו מאזן אמר לאולמרט בפגישתם בפריז כי הוא מוכן לחדש את המו"מ עם ישראל באופן מיידי מהנקודה בה הופסק בסוף 2008 ערב מבצע "עופרת יצוקה". מקורבי אולמרט אמרו כי ראש הממשלה לשעבר הגיע לפגישה כאדם פרטי ולא בשליחות מדינית כלשהי. לדבריהם, אולמרט לא עידכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני או אחרי הפגישה. הפגישה בין אולמרט לאבו מאזן נמשכה כשעה וחצי.

אולמרט ואבו מאזן דנו על המו"מ שקיימו לפני עשור, על ההתפתחויות בתהליך השלום בשנים שעברו מאז ועל המצב המדיני כיום. "הרושם היה שאבו מאזן מחפש מוצא מהמצב אליו הוא נקלע מול ארה"ב", אמרו מקורבי אולמרט. "המסר עליו הוא חזר כמה פעמים באוזני אולמרט היה שהוא מוכן לחדש את שיחות השלום עם שותף ישראלי שמוכן לכך, ושהוא מעולם לא אמר לא להצעה שאולמרט הציע, ומבחינתו ניתן להמשיך מהנקודה בה השיחות הופסקו".

המקורבים הוסיפו כי אולמרט התרשם כי מצבו הבריאותי של יו"ר הרשות טוב. זאת, על רקע דיווחים בחודשים האחרונים בנוגע להידרדרות במצבו של אבו מאזן.

עם צאת השבת הגיב גורם בכיר בליכוד לפגישה ואמר כי "אולמרט, שהציע לאבו מאזן את הכותל, הופך עכשיו גם לדוברו הנאמן". הגורם הוסיף כי "בארה"ב ובמדינות ערביות רבות כבר הבינו שאבו מאזן הוא המכשול האמיתי לשלום ושמשמעות הדרישות הקיצונית שהוא מציב איננה שלום אלא חיסולה של מדינת ישראל".

השר יובל שטייניץ התייחס הערב לפגישת אולמרט ואבו מאזן, ואמר: "אני רחוק מלהתפעל מהפגישה". לטענתו, יו"ר הרשות "מנסה כבר שנה לגרום להתלקחות דמים בינינו לבין עזה. מי שרואה באבו מאזן איזה חסיד אומות עולם טועה". שטייניץ הוסיף: "הרשות הפלסטינית התפצלה וחמאס השתלט על עזה, אנחנו אולי צריכים לקבל את ההפרדה הזאת ולתפור פתרון בינתיים גם לעזה, ללא אבו מאזן".

סגן השר מייקל אורן הגיב גם הוא לפגישה בין השניים ואמר: "פגישת אהוד אולמרט עם אבו מאזן הייתה נחשבת לפשע פדרלי בארה"ב וראש הממשלה לשעבר היה נידון לעד עשר שנות מאסר. מדובר בהפרה בוטה של הדמוקרטיה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עשו לו בכלא?! השתגע הבנאדם
מנסה לתפוס כותרות ולעשות פרובוקציה במסווה של שלום

משכורות למחבלים רוצחים שפלים….. והוא נלחם נגד הטרור… אולמרט שינמק בכלא עד סוף ימיו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture