צילום: האו"ם

ארה"ב: על הסוכנות לאנרגיה אטומית לחקור את המידע שהציג נתניהו

מחלקת המדינה האמריקנית מסרה "ארה"ב ערה למתקנים שנתניהו הזכיר בנאומו באו"ם". גורם מודיעין אמריקני פקפק בטענות נתניהו ואר כי "הוא עמוס בארונות ונייר, לא בצינורות אלומיניום לצנטריפוגות". איראן: העולם יצחק על האשמות נתניהו באו"ם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם רשמי במשרד החוץ האמריקני התייחס הבוקר (שישי) לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש בעצרת השנתית בניו יורק, שבו חשף מחסן גרעיני סודי שמחזיקה איראן בבירה טהראן – וטען כי נדרשת חקירה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. "סבא"א חייבת לממש את זכויותיה באופן מלא על מנת לספק ביטחון לקהילה הבינלאומית כי איראן לא מחזיקה חומרים גרעיניים לא מוצהרים", מסר אותו גורם. גורם אחר במשרד החוץ האמריקני מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי "ארה"ב ערה למתקנים שנתניהו הזכיר בנאומו באו"ם".

עם זאת, גורם מודיעין אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי דברי נתניהו "מטעים מעט. תחילה – אנחנו יודעים על המתקן הזה זמן מה. הוא עמוס בארונות ונייר, לא בצינורות אלומיניום לצנטריפוגות. שנית, כמו שכל אחד יודע, אין בו שום דבר שיכול לאפשר לאיראן לצאת מהסכם הגרעין מהר יותר מכפי שהיא יכולה כעת". גורם אמריקני נוסף אישר לרויטרס כי ארצות הברית מודעת למתקן שנתניהו חשף. הוא תיאר זאת כ"מחסן" שבו נשמרו "מסמכים וארכיון" מתוכנית הגרעין של איראן.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בבניין מטה האו"ם בניו יורק, וביקש ממנו לפנות לראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יוקיה אמאנו כדי שיקיים בדיקה על אודות המידע ואודות האתרים החדשים שנתניהו חשף בנאומו באו"ם.

שר החוץ האיראני ג'וואד זריף צייץ הלילה בטטויטר את תגובתו לנאום נתניהו וכתב: "שום תערוכת אומנות לא תסתיר שישראל היא המשטר היחיד באזורנו עם תוכנית נשק גרעינית סודית ולא מוצהרת". בהמשך דבריו דרש שישראל תפתח את תוכנית הנשק הגרעיני שלה בפני פקחים בינלאומיים. דובר משרד החוץ האירני, באהרם קסאמי, תקף גם הוא בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואמר: "העולם רק יצחק בקול על הנאום השקרי, חסר המשמעות והמיותר הזה".

בנאומו בעצרת טען אתמול נתניהו כי לאיראן יש מחסן גרעיני סודי בטהראן והציג מפה שמראה תמונת לוויין של האתר. "זה מעולם לא נחשף פומבית", הבהיר. הוא גם חשף שלושה אתרי טילים סודיים סמוך לשדה התעופה בביירות בתיעוד שהגדיר כ"תמונה ששווה אלף טילים". "למה שלאיראן יהיה מתקן אטומי סודי?" תהה נתניהו. "התשובה פשוטה – בגלל שהוא נועד לפיתוח נשק גרעיני. כשהזמן יהיה מתאים יהיה אפשר לפתח פצצה אטומית. אבל זה לא יקרה – כי כל מה שאיראן מחפשת, ישראל תמצא". "יש לי גם מסר לטהראן", המשיך. "ישראל יודעת מה אתם עושים והיכן אתם עושים את זה. ישראל לעולם לא תתן למשטר שקורא להשמדתנו לפתח נשק גרעיני. לא עכשיו. לא בעוד עשור. לעולם לא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture