צילום: האו"ם

ליברמן: "נחשוף בהמשך מידע נוסף על מפעלי הטילים בלבנון"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר כי לישראל יש עוד מידע על מפעלי הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון, וכי תחשוף אותו בהמשך. "זה אחד הדברים החמורים שקורים מסביבנו וגם שם נטפל בצורה נכונה כמו שצריך, ומתי שצריך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר כי לישראל יש עוד מידע על מפעלי הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון, וכי תחשוף אותו בהמשך. זאת נוסף למידע שחשף ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בשבוע שעבר.

עוד אמר בראיון ל'לגלי צה"ל כי "זה לא במקרה שהזמינו עיתונאים לסיור, 72 שעות אחרי החשיפה. ואני אומר לך – יש לנו עוד מידע נוסף רב. נסראללה אמר בנאום האחרון שלו שיש לארגון שלו נשק מדויק וטילים מדויקים. זה אחד הדברים החמורים שקורים מסביבנו וגם שם נטפל בצורה נכונה כמו שצריך, ומתי שצריך. יש מידע נוסף על אותם ניסיונות לייצר נשק מדויק בלבנון, ואנחנו נפרסם את זה בעיתוי הנכון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אתמול לסיור השגרירים שערך שר החוץ הלבנוני, ג'ובראן באסיל, בניסיון להפריך את טענות ישראל בדבר החבאת טילי חיזבאללה במרכז ביירות. "חיזבאללה משקר במצח נחושה לקהילה הבינלאומית באמצעות סיור סרק תעמולתי של שר החוץ הלבנוני, שלקח שגרירים למגרש הכדורגל, אך נמנע מלקחת אותם למפעל התת-קרקעי לייצור טילים מדויקים שנמצא בצמוד לו מתחת לקרקע", אמר נתניהו.

"שישאלו את עצמם השגרירים מדוע המתינו שלוש יממות עד שביצעו את הסיור. כדרך קבע חיזבאללה דואג לנקות את השטח באתרים שנחשפו", הוסיף רה"מ. "מצער שממשלת לבנון מקריבה את שלום אזרחיה בחיפוי על חיזבאללה שלקח את לבנון כבת ערובה לתוקפנותו נגד ישראל".

אתמול קיים שר החוץ של לבנון ג'וברן בסיל סיור עם שגרירים זרים בלבנון, השר סייר עם הנציגים בכמה מוקדים, בהם אתר הסמוך לשדה התעופה הבינלאומי "חרירי" שבו לטענת נתניהו נמצאים טילים. בסיל נשא דברים בתדרוך לשגרירים זרים וקרא לקהילה הבינלאומית למנוע מתקפה ישראלית נגד לבנון. לדבריו, ישראל מתכננת "תוקפנות חדשה" נגד ארצו. בסיל הוסיף כי כי ההצדקה לאותה תוקפנות היא צילומי הלוויין שחשף נתניהו בהם נראו לכאורה אתרי טילים של חיזבאללה. לדבריו, ההאשמות הישראליות הן "שקרים חסרי בסיס".

דובר הפיץ צה"ל סרטון בו הציג דברים שניתן להספיק לעשות במשך שלושה ימים כרמז לכך שחיזבאללה החביא את הממצאים המרשיעים שחשף רה"מ בנאומו בעצרת האו"ם ביום חמישי. "לחיזבאללה יש היסטוריה ארוכה של טיוח האמת ועריכת מצעד בקרב בכירים זרים. אולי הפעם צריך לשאול למה אתרי ייצור טילים ממוקמים כל כך קרוב לנמל התעופה הבינלאומי בלב ביירות?".

בנאומו בפני עצרת האו"ם הציג ראש הממשלה תצלום לוויין שאותו הציג כ"תמונה ששווה אלף טילים" וטען כי "חיזבאללה בכוונה משתמש באנשים תמימים בבירות כמגנים אנושיים". במסר ששיגר לארגון אמר: "ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה אתם עושים, וישראל לא תיתן לכם להתחמק ולעשות את זה".

דובר צה"ל חשף ביום חמישי האחרון סרטון המציג את ניסיונותיו של ארגון חיזבאללה לבניית תשתית להסבת טילים לטילים מדויקים בלב העיר ביירות. בין האתרים: אתר בתוך אצטדיון כדורגל של נבחרת חיזבאללה, אתר במעגנה, בלב שכונת מגורים ובסמוך למבנים אזרחיים המרוחקים כ-500 מטרים בלבד ממסלול הנחיתה של שדה התעופה. בנוסף לאתרים אלה, ישנם אתרים נוספים בבירות ומחוצה לה שבהם פועלים בחיזבאללה בניסיון להקים תשתית לאחסון או הסבה של טילים מדויקים.

אחרי נאום נתניהו: צהל מפרסם תמונות של אתרי הטילים בביירות • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture