צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בכירים בקואליציה: "אנחנו בתקופת בחירות. חוק הגיוס הוא רק תירוץ"

ראשי הקואליציה יבקשו הבהרות, מתווכים שונים ימשיכו לדחוף לפשרה בחוק הגיוס, נתניהו יעשה קולות של רצון ליישב את המחלוקות, אך בכירים בקואליציה משוכנעים: רה"מ החליט ללכת לבחירות בסוף החורף. כל היתר - הצגה בלבד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דריכות במערכת הפוליטית לקראת ישיבת ראשי הקואליציה היום: בהמשך לדיווח בשבוע שעבר בנושא מדווח הבוקר העיתון 'ישראל היום' כי השותפים הקואליציוניים של ראש הממשלה מתכוונים לבקש מראש הממשלה לעדכן אותם, האם בכוונתו ללכת לבחירות במועדן המקורי בחודש נובמבר 2019, או שבכוונתו להקדים אותן.

בכיר בקואליציה אמר בסוף השבוע לעיתון: "אנחנו לא בחימום מנועים לקראת הבחירות, אנחנו כבר בתקופת הבחירות עצמה. אפשר לראות את זה כמעט מדי יום. היום נתניהו מביא לממשלה את נושא העלאת בני הפלשמורה שיש לה תמיכה ציבורית גדולה, מה פתאום הוא נזכר בזה? התשובה היא 'תקופת בחירות'. ליברמן, לפני שלושה שבועות, דיבר על פתרון לחוק הגיוס ופתאום עכשיו עולה על עץ גבוה ואומר פומבית שלא ישנה כלום בחוק. בנט התחיל קמפיין ימין וקרב על משרד הביטחון. למה? כי זו תקופת בחירות".

שר אחר בממשלה העריך בשיחה עם העיתונאי יהודה שלזינגר כי "גם אם ראש הממשלה לא רוצה בחירות, יש סיכוי שהרכבת הזו כבר יצאה לדרך. קשה לראות איך עובדים יחד בחודשים הקרובים". לדבריו, "גם אם בישיבת ראשי הקואליציה יחליטו כולם לעבוד ביחד, זה עלול שלא להחזיק מעמד…אם יאיר לפיד, שיש לו קהל יעד דומה לשל משה כחלון, יחליט להעלות את חוק המרכולים, מי מאלו שיש להם עוד מעט פריימריז יוכל להצביע נגד הנציגים בשטח? האם כחלון יוכל להתנגד? זה מצב מסובך מאוד לפתוח איתו מושב חורף. נראה שאין מנוס מהקדמת הבחירות".

מבקשים הבהרות: בקואליציה מתקשים להבין לאן מועדות פניו של נתניהו


בעיתון 'מעריב' צוטטו בכירים בליכוד שאומרים: “הפור עוד לא נפל, אבל עוד רגע הוא נופל". בכיר במפלגה העריך בשיחה לעיתון כי היום בישיבת ראשי המפלגות צפוי נתניהו להעלות את סוגיית חוק הגיוס והדרכים לפתרונה, אך לפי אחד השרים זה יהיה רק פורמלי. לדבריו, “הוא יגיד כך או אחרת בישיבת ראשי הקואליציה אבל כל זה יהיה למראית לעין…בתוך תוכו הוא כבר יודע שהוא מעוניין להקדים את מועד הבחירות לחורף”.

ע"פ הדיווח בעיתון, "מה שעשוי למנוע את ההחלטה להקדים את הבחירות היא ההתחממות בגבול הדרומי, אולם גורמים בליכוד טוענים כי ייתכן שגם הסלמה לא תעצור את המהלך". 

כאמור, הטריגר – לפחות הרשמי – לבחירות אמור להיות חוק הגיוס. "נתניהו מחכה בעצם לתשובה מליצמן והחרדים. לכאורה נתניהו יכול להעביר את חוק הגיוס גם בלי אגודת ישראל, אבל הוא הבטיח לליצמן שלא יעשה זאת ולכן כולם מחכים לרבנים", אמר גורם בכיר ב'אגודת ישראל' באגודת ישראל ל'מעריב'. לדבריו, "אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאצל נתניהו כבר נפל הפור והוא רוצה ללכת לבחירות. אם העילה לכך תהיה חוק הגיוס, זה לא יהיה טוב לנו אלא ישרת יותר את נתניהו, שיוכל לומר לציבור בוחריו שהוא לא נכנע לדרישות החרדים, וגם את ליברמן, שיוכל לומר למצביעיו שהוא לא התקפל בנושא. לעומת זאת, אם נתניהו יחליט להקדים את הבחירות על רקע החקירות נגדו, עם זה לא תהיה לנו בעיה".

ואילו שר התיירות, יריב לוין, טוען שהדברים עדיין לא סופיים: "אפשר יהיה להמשיך ולקיים את הממשלה, אבל נדרשת אחריות מצד השותפות להמשך עבודה משותפת והימנעות מכניסה למהלכים פופוליסטיים. אני תמיד בדעה של ניצול ימיה של ממשלת ימין, זה הדבר הכי נכון לעשות. בפרט נוכח התקופה, ההזדמנויות המדיניות, ויש גם נושאים לא מעטים שצריך להשלים בהם את הטיפול, כמו למשל הסדרת מעמדה של החטיבה להתיישבות, סוגיית המסתננים ועוד….היום נהיה חכמים יותר לגבי איפה אנחנו נמצאים. לכולם ברור שרק הידברות בין השותפות כפי שהיה, וגיבוש הסכמה בסוגיות כמו חוק הגיוס, יוכלו לאפשר לקיים את הממשלה".

דיווח: בחירות בקרוב ולאחריהן ברית בנט – ליצמן

חוק הגיוס • דיווח: ליברמן הביע נכונות לפשרה; המועצת תתכנס?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture