"למה אני צריכה לקבור את בני בגיל 35?"

הנרצחים בפיגוע: אב לשלושה מראשון לציון ואמא לתינוק מראש העין, ההלוויות הערב ומחר. "הספיקה לשים את הילד במעון עוד הבוקר. לא מעכלים את האסון". אם הנרצח לראשי המדינה: "אף אחד לא יישאר חי, שהמשפחה שלו תסבול. הקם להורגך השכם להורגו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

זיו חג'בי, אב לשלושה בן 35 מראשון לציון וקים יחזקאל, תושבת ראש העין בת 29 ואם לתינוק בן שנה הם שני הנרצחים בפיגוע הרצחני במפעל "אלון מתכת" באזור התעשייה ברקן שבשומרון. זיו, חשב החברה וקים מזכירת הסמנכ"ל נמצאה כשהיא כפותה וירויה עם פציעות קשות בגופה. כמו כן, בת 54 נפצעה באורח בינוני באירוע והיא הובהלה לבית החולים בילינסון בפתח תקוה כשהיא סובלת מפציעת בטן. לא נשקפת סכנה לחייה.

בשבת הקרובה אמור היה זיו חג'בי לחגוג עם בני משפחתו את יום הולדתו ה-35. חג'בי הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, זוג הורים, ארבעה אחים וחברים רבים. הלווייתו תיערך מחר בשעה 14:00 במושב ניר ישראל ליד אשקלון. "בשבת הוא אמור היה לחגוג יום הולדת 35. אני לא אוהב לדבר אבל באמת מדובר במי שהוא אבידה לכולם. לכל מי שהכיר אותו ולאלה שלא. מלח הארץ, אבא טוב, ילד טוב ומסור, בעל מסור שעבר בקריירה הקצרה יחסית שלו לא מעט. הוא גדל והתחנך בקיבוץ דורות, עבר איתנו למושב ניר ישראל בו אנחנו חיים כיום" סיפר אביו ל'מעריב'.

לבנגרונד-יחזקאל התחילה לעבוד במפעל לפני שנה. הותירה אחריה בעל, גיא, בן ושמו קאי, בן השנה וחצי, שני הורים ואחות. "הספיקה לשים את הילד במעון עוד הבוקר. היא היתה חייכנית וטובת לב, עם נתינה. אנחנו לא מעכלים את האסון הכבד, נפלו עלינו השמיים. לא מעכלים את האסון" סיפרה ידידת הנרצחת. הלוויתה של לבנגרונד-יחזקאל צפויה להתקיים הלילה בשעה 22:00 בבית העלמין בראש העין.

איריס חג'בי, אמו של זיו חג'בי הי"ד, ספדה לבנה וסיפרה על תכונותיו המיוחדות. "הוא היה ילד מדהים", סיפרה חג'בי לאתר ynet. "נשמה מדהימה וטהורה שהשאירה שלושה ילדים". חג'בי סיפרה כי "ביום שבת יהיה לו יום הולדת והוא רק בן 35. אני צריכה לקבור את בני בגיל 35. מה עשיתי רע בחיים שלי? מה עכשיו יהיה? הוא התחיל לעבוד שם לפני שנה וחצי. הבנו בבוקר, ראינו ברקן והתחלנו לבדוק. התקשרתי אליו והוא לא ענה. ראיתי שיש שני פצועים אנוש אז הבנו". היא העבירה מסר לדרג המדינה ואמרה: "אני רוצה להעביר מסר שאף אחד מהם לא יישאר חי, שהמשפחה שלו תסבול. הוא קצר שם את האנשים. שיהרגו אותו. הקם להורגך השכם להורגו".

אסף דעבול, חבר של חמו של חג'בי, העיד: "אני מכיר את המשפחה היטב. אני מוזמן בעוד שבועיים לחתונה של האח של האלמנה, לא יודע אם היא תתקיים. זיו בחור נחמד, בחור זהב, אבא לתפארת, אדם מקסים. רצה לעזוב את העבודה לפני שלושה חודשים. הוא התקשר לחמו, והתייעץ איתו לגבי זו. בעבודה רצו שיישאר והעלו לו את השכר ונתנו לו תנאים טובים יותר. מי יודע אם הוא היה עוזב אולי זה לא היה קורה לו?". אשתו קיבלה את הבשורה בדרך לא דרך, התקשרה כמה פעמים לבעלה והיא התקשרה למקורב במשפחה שעובד בזק"א. אמרה לו את השם והוא אמר לה "השם ירחם"".

רונן שבו חברו של זיו סיפר ב"כאן ב'" על חברו: "אנחנו מכירים למעלה מעשור, הוא היה איש משפחה משכמו ומעלה, חבר יקר שאהב לעזור ולייעץ". לדבריו, בעבודה ידעו שהוא רוצה לעזוב בגלל המרחק מהבית, אבל השאירו אותו כי אהבו אותו מאוד. "העליתי בפניו רעיון להוציא רישיון לנשק, כי זה אזור לא נעים, אבל הוא ממש לא פחד או התרגש. הוא אמר שהעובדים הערבים בסדר, כמו כולם", הוסיף, "כולם עצובים וקשה להם לעכל את זה. אני מקווה שכוחות הביטחון יתפסו אותו מהר".

ראש הממשלה נתניהו התייחס לפיגוע הרצחני בברקן והבטיח למצות את הדין עם המחבל לאחר שייתפס על ידי כוחות הביטחון. "אני מחבק בכאב גדול את משפחות שני הנרצחים בפיגוע הטרור האכזרי באזור התעשייה ברקן ושולח את תפילותינו להחלמתה המהירה של הפצועה. כוחות הביטחון שלנו נמצאים במרדף אחרי הרוצח הנתעב. אני בטוח שנתפוס אותו ונמצה עמו את הדין ובהקדם", אמר נתניהו.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר היום על הפיגוע הבוקר באיזור תעשייה ברקן כי "אל מול העצב הנורא בישראל, בחמאס מחלקים סוכריות ואבו מאזן דואג למשכורות". בנט הוסיף כי "חייבים להפסיק את החגיגה הזאת. מדינת ישראל מחויבת לביטחון אזרחיה ועלינו לפעול בכל הכוח נגד הטרור".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "היום נרצחו בדם קר ובאכזריות נוראה שני ישראלים, קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי בדמי ימיהם, הורים צעירים. לבי עם משפחותיהם. ההסתה של אבו מאזן והרשות הפלסטינית מחלחלת לכל מקום ומעודדת רצח וטרור. אין תועלת בשיחות עם מעודדי טרור. אני בטוחה שכוחות הביטחון יניחו את ידיהם על הרוצח במהרה. מאחלת החלמה מהירה לפצועה מהפיגוע".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "הלב כואב נוכח הרצח המתועב של זיו חג'בי וקים לבנגורד-יחזקאל. הבן של קים, קאי, רק בן שנה ושלושה חודשים וכבר התייתם מאמו. את המשפחה של זיו איש כבר לא יצליח לנחם. שניהם הפכו בעל כורחם לקורבן נוסף לטרור. אין הסבר ואין מחילה לרצח של אזרחים חפים מפשע. זהו מעשה של חיית אדם שהשנאה שלו לישראל ולעם היהודי העבירה אותו על דעתו, עד כדי כך שהוא לוקח חיים של שני אנשים שכל חטאם היה שהגיעו למקום עבודתם בבוקר. אני סומך על כוחות הביטחון שייאתרו את הרוצח הנתעב של קים וזיו ויגרמו לו לשלם את מלוא המחיר על מעשיו. תנחומיי למשפחת לבנגורד-יחזקאל וחג'בי. תהא נשמתם של קים וזיו צרורה בצרור החיים ואיחולי החלמה לפצועה בפיגוע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture