צילום: דובר צה"ל

היום: מעבר קוניטרה בין ישראל לסוריה נפתח לשימוש האו"ם

היום נפתח מעבר קוניטרה בין ישראל לסוריה וישמש את כוחות האו״ם בלבד. "פתיחת המעבר תסייע במימוש הסכם הפרדת הכוחות שעיקרה קביעת חיץ". היילי: "אנו מצפים מישראל ומסוריה להיות ערבים לשלומם וביטחונם של פקחי האו"ם וכן לסייע להם בכל דרך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר צה״ל מסר אמש כי החל מהיום (שני) יפתח מעבר קוניטרה בין ישראל לסוריה. בשלב זה ישמש המעבר את כוחות האו״ם בלבד, למעבר מישראל לסוריה ובחזרה. פתיחת המעבר תסייע במימוש הסכם הפרדת הכוחות (משנת 1974) בין ישראל לסוריה שעיקרה קביעת חיץ (שטח מפורז מנוכחות צבאית בין שתי המדינות). ישראל וצה"ל פעלו בחודשים האחרונים בשיתוף פעולה עם האו"ם וארצות הברית לחידוש פעילות המעבר, מתוך מחויבות למשימת אונדו"ף והחתירה ליציבות במרחב.

גורם צבא ציין כי "מרחב קוניטרה הינו סמל שלטוני של המשטר הסורי. בסוף שנת 2014 נסגר מעבר קוניטרה אשר שימש כמעבר המקשר בין מדינת ישראל לסוריה. צה״ל נאלץ לסגור את המעבר לאחר השתלטות המורדים על קוניטרה הישנה ושליטת פעילי ג׳יהאד עולמי המשתייכים לארגון אל-קאעידה במרחב. סגירת המעבר והמציאות הביטחונית באותה תקופה (2015-2018) לא אפשרו אחזקה שוטפת של מעבר קוניטרה פעיל תוך שמירה על שקט ויציבות במרחב. עם סיום הלחימה באזור רמת הגולן הסורית והכפרים הנמצאים במרחב הוחלט ע״י האו״ם על חזרת כוח אונדו״ף לסוריה. התקבלה ההחלטה על ידי אונדו״ף כי כלל הצדדים מוכנים להפעלת המעבר, וכי פתיחתו הרשמית נקבעו ב-15 באוקטובר".

אתמול דווח כי לאחר מספר שנים, שהמעבר היחיד בין ישראל לסוריה לא היה פעיל, שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה בסוף השבוע כי ישראל, סוריה והאו"ם סיכמו לפתוח מחדש את מעבר הגבול בקוניטרה ביום שני הקרוב. בדבריה אמרה היילי, כי "הצעד יאפשר לפקחי האו"ם להגביר את מאמציהם למנוע פעולות איבה באזור רמת הגולן". לדבריה: "אנו מצפים הן מישראל והן מסוריה להיות ערבים לשלומם וביטחונם של פקחי האו"ם וכן לסייע להם בכל דרך".

לפני כחודש, במהלך חוה"מ סוכות, סייר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, במעבר קוניטרה וקיבל סקירה ביטחונית על היערכות צה"ל לפתיחת המעבר. בדבריו אמר, כי "עצם העובדה שאנחנו הגענו לכאן, לשער אלפא, ומבחינתנו גם כוח אונדו"ף התחילו לפעול ולסייר בסיוע צה"ל, זה אומר שאנחנו מוכנים לפתיחת המעבר כפי שהיה קודם וכרגע הכדור נמצא במגרש הסורי. מבחינת היכולת להפעיל את המעבר, גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינה אדמיניסטרטיבית, הכל מוכן וסגור".

ליברמן הוסיף, כי "אנחנו נקפיד על מילוי של כל סעיף וסעיף באותו הסכם ההפרדה מ-74'. אנחנו בודקים את עצמנו יום יום, אנחנו נמצאים בקשר יומיומי עם חיילי אונדו"ף שנמצאים פה מימיננו, מי שיסתכל על המגדל יראה את חיילי אונדו"ף פועלים ועושים פתיחת ציר ואני מקווה שגם כאן החיים יחזרו לנורמאליות ולשגרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture