Flash90

"יענקל'ה, כמה אהבת את התורה": מאות בהלוויית עו"ד וינרוט

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מרן הגרב"ד פוברסקי, הגרי"מ לאו ובכירי המערכת הפוליטית השתתפו בהלווית פרקליט הצמרת והרב יעקב וינרוט ז"ל. "קשה לדעת מה קדם למה: המוח המזהיר שאין שני לו או הלב האדיר שהיה חנון ורחום"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות בני אדם מתאספים בשעה זו סמוך לביתו של עורך הדין יעקב וינרוט ז"ל, שהלך הבוקר לעולמו והוא בן 71, כדי לחלוק לו כבוד אחרון, בין הבאים לנחם את המשפחה נמצאים מרן הגאון רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א והרב הראשי לשעבר הגון הרב מאיר לאו שליט"א. "היה לך לב זהב. צר לי עלייך, נעמת לי מאוד. הנפש שלו הייתה תורה. יענקל'ה היה תורה וגדולה במקום אחד. אם הייתה בעיה בבית או צרה – הייתי מזעיק אותו ללמוד קצת תורה. הוא היה יחיד בדורו ואני אומר למשפחתו: אני יודע דברים שהם לא יודעים. החסדים שלו גדולים ולא רגילים. הקב"ה לוקח כשהוא צריך לקחת. השם נתן והשם לקח. לאן הוא לקח אותו? אליו אל כיסא הכבוד. אנחנו כאן בוכים ומתאבלים ובשמיים הוא שש ושמח", ספד לו החבורתה, ראש ישיבת פונוביץ בבכי.

הרב לאו אמר בהלוויה: "לפני שנים רבות נכנס בחור בן 17 לביתו של חמי, הרב יצחק פרנקל זצ"ל, בשכונת פלורנטין. בא כבחור בפוניבז' להיבחן על שולחן ערוך לקבל הסמכה לרבנות. הרב פרנקל היה יושב עם צעירים כאלה חצי שעה-שעה. הם ישבו בחדר הספרים שלוש שעות. אחרי זה הצעיר הזה יצא וחמותי הרבנית שאלה את הרב, 'יצחק, מה זה היה כל כך הרבה זמן ישבת עם הבחורצ'יק הזה?'. הוא אמר לה 'תרשמי בפנייך, מהחדר הזה יצא גאון אמיתי'.

עוד הוסיף הרב לאו, "כולם יודעים על יעקב וינרוט הפרקליט הגדול, אבל לא רבים יודעים על החברותא של ראש ישיבת פוניבז', ופחות יודעים על יעקב וינרוט כנותן בסתר למוסדות וארגונים. קשה לדעת מה קדם למה: המוח המזהיר שאין שני לו או הלב האדיר שהיה חנון ורחום. יעקב וינרוט היה צדיק ואדם גדול".

צילום: פלאש 90

מוקדם יותר פורסם כי מי שניסח אתנסח את מודעת האבל היה הגרב"ד פוברסקי שכתב בביטויים מופלגים על עו"ד וינרוט, כשהוא אומר לבני המשפחה אני יודע עליו דברים שאף אחד לא יודע, ואני מבטיח לכם שלא כתבתי מילה אחת של גוזמא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו בכנס בקריית שמונה. "זה אמור להיות יום של שמחה. זה יום של עצב, זה נכון, משום שהתחלנו את הבוקר היום, ואינני יכול לפתוח בלי להביע משהו אישי. רעייתי ואני התבשרנו היום על פטירתו של חבר יקר, משפטן דגול, מגדולי המשפטנים שקמו למדינת ישראל, תלמיד ישיבה, תלמיד חכם, חדור במורשת ישראל ובחוכמת ישראל, פתוח לעולם, ואני עוד אדבר עליו הערב, אבל רציתי לומר לכם כאן משהו בהקשר למרכז הרפואי הזה: יעקב וינרוט ז"ל נלחם בגבורה במחלת הסרטן, והטרגדיות פקדו את משפחת וינרוט אחת אחר השנייה בשנה הזו – אחיו נפטר מסרטן, כלתו נפטרה מסרטן, גיסו נפטר מסרטן, והכל בשנה אחת".

עוד הוסיף נתניהו כי "כולנו נתונים לפגיעה במחלות וכולנו זקוקים למרפא, לעזרה ולסעד. אני חושב שזאת המשמעות של מה שאנחנו עושים כאן היום, באמת יום של שמחה שמהול בעצב, אבל יום של שמחה. אני רוצה לומר משהו על הרעיון שכל אזרחי ישראל, בכל מקום, במרכז או במה שקוראים פריפריה, שאנחנו פועלים לבטלה, כל אזרחי ישראל מגיע להם שיש להם את הטיפול הטוב ביותר, הטוב ביותר, ואני יודע שסגן השר ליצמן – זה בוער בך, כשם שזה בוער בי".

חברותא, שליחות ציבורית ומתן בסתר: חיי הרוח של עו"ד וינרוט

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture