כוכבי. צילום: פלאש 90

ליברמן החליט: הרמטכ"ל הבא של צה"ל הוא אלוף אביב כוכבי

שר הביטחון החליט לבחור בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, למועמדו לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. זאת בתום הליך בחירה סדור שקיים השר ליברמן בשלושת החודשים האחרונים. "ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום ראשון הקרוב יעביר שר הביטחון אביגדור ליברמן את שמו של אלוף כוכבי לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה. שר הביטחון ליברמן הודיע על החלטתו לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. שר הביטחון שוחח גם עם שלושת המועמדים הנוספים לתפקיד הרמטכ"ל, הודה להם על התמודדות מקצועית, מכובדת, מפרגנת ו"ג'נטלמנית".

שר הביטחון בחר באלוף אביב כוכבי בתום הליך בחירה ארוך, שכלל התייעצות עם עשרות אישים, בהם ראשי ממשלה לשעבר, שרי ביטחון ורמטכ"לים בעבר. ליברמן קיים התייעצויות עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, עם קצינים במטכ"ל ועם קצינים בכירים לשעבר, שחלקם שימשו כמפקדיהם של ארבעת המועמדים.

לדברי דובר שר הביטחון "ליברמן הגיע להחלטה כי אלוף כוכבי הינו המתאים, המובהק והמנוסה ביותר לכהן כרמטכ"ל. אלוף כוכבי ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות. השילוב הייחודי של התפקידים הרבים שמילא בצה"ל, יכולותיו הפיקודיות המוכחות בעיתות חירום ושיגרה, ההערכה הרבה לה הוא זוכה בצה"ל ומחוצה לו כאוטוריטה מקצועית וההצלחה הרבה שבה ביצע את משימותיו לאורך השנים, כל אלה הופכים אותו למתאים ביותר להובלת צה"ל בשנים הקרובות".

כאמור, שמו של אלוף אביב כוכבי יובא ביום ראשון הקרוב בפני ועדת השופט גולדברג ובכפוף לאישורה יביא שר הביטחון את מינויו לאישור הממשלה. הרמטכ"ל איזנקוט יסיים את תפקידו ב-31 בדצמבר, אז צפוי כוכבי, אם מינויו אכן יאושר, להיכנס ללשכת הרמטכ"ל.

שר הביטחון לשעבר ח״כ עמיר פרץ התייחס למינויו של אביב כוכבי: ״אני מברך את שר הביטחון על בחירתו באביב כוכבי לרמטכ״ל ה-22 של צה״ל. עבדתי עם כוכבי כשכיהנתי כשר ביטחון והוא פיקד על אוגדת עזה. לאביב יש את כל התכונות הדרושות: מנהיגות, תעוזה ואחריות, והוא מביא עמו מחויבות לערכי צה״ל כצבא העם וככור היתוך חברתי הנותן הזדמנות לכל ילד ישראלי לממש את עצמו. כוכבי הוא האישיות הראויה להפיק את המירב משילוב בין ההון האנושי לבין הקידמה הטכנולוגית. עם ישראל כולו מלא היום תודה והערכה לגדי איזנקוט על השירות המוצלח שלו במשך שנים רבות, ומייחל להצלחתו של אביב כוכבי״.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב התייחסה לבחירה באלוף אביב כוכבי כרמטכ"ל הבא של צבא ההגנה לישראל ואמרה: "מברכת את האלוף אביב כוכבי על היבחרו לתפקיד הרמטכ"ל ה-22 של צבא ההגנה לישראל. לצה"ל נכונים משימות מורכבות ואתגרים גדולים ואני סמוכה ובטוחה שהאלוף כוכבי יעמוד בהם בהצלחה".

ח״כ עפר שלח, חבר ועדת החוץ והביטחון, יש עתיד: ״אני מכיר את אביב כוכבי מילדותנו בקריית ביאליק ועד היום. הוא אדם ברוך כשרונות, ומפקד מקורי, נועז ורב ניסיון. אין ראוי ממנו להוביל את צה״ל באתגרים האדירים שלפניו בשנים הבאות. אני מברך את שר הביטחון על תהליך ראוי ובחירה נכונה.״

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אביב אין מאושר יותר ממני שמתחילת דרכך ידעתי בוודאות שתהייה הרמטכל"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture