Miriam Alster/Flash90

נתניהו: "מעשה אלימות אנטישמי מזוויע"; בנט ימריא לארה"ב

בנט יבקר בזירת האירוע, יפגוש את הקהילה המקומית וישתתף בהלוויות ההרוגים. ריבלין: "ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים". הרצוג: "הסוכנות היהודית נכונה לסייע בכל דרך לקהילה היהודית בפיטסבורג"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הערב (מוצאי שבת) תגובה מצולמת ראשונה לפיגוע הירי האנטישמי בבית הכנסת בפיטסבורג, פנסילבניה, ארצות הברית. "אני שבור לב ומזועזע מהמתקפה הרצחנית היום על בית כנסת בפיטסבורג. עם ישראל כולו מתאבל עם משפחות ההרוגים. אנו ניצבים יחד עם הקהילה היהודית בפיטסבורג, אנו ניצבים יחד עם העם האמריקני נוכח הברוטליות האנטישמית המחרידה הזאת. כולנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים".

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, ימריא הערב לארה״ב בעקבות אירוע הירי כלפי הקהילה היהודית בפיטסבורג, פנסילבניה. השר יבקר בזירת האירוע, יפגוש את הקהילה המקומית וישתתף בהלוויות ההרוגים בפיגוע.

בנט מסר כי ״כשיהודים נרצחים בפיטסבורג, העם במדינת ישראל כואב. כל ישראל ערבים זה לזה. מדינת ישראל אבלה וכואבת את הרצח האנטישמי הנורא. אחיותנו ואחינו היהודים מצאו את עצמם תחת מתקפת טרור רצחני בעת שהיו בתפילה. ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים, ותפילותינו שזה היה האירוע האחרון. דם יהודי אינו הפקר. אני נוסע לחזק את ידי התושבים וביחד עם מנהיגי הקהילה לבחון סיוע. יהי זכר הנרצחים ברוך״.

מוקדם יותר הערב הנחה השר בנט את מנכ״ל משרד התפוצות להיערך לסיוע לקהילה היהודית בפיטסבורג, לרבות בחינת הצורך בצוותי חירום וחוסן שיצאו מיידית מישראל לסיוע פסיכולוגי ולשיקום קהילתי.

נשיא המדינה התייחס בצאת השבת לאירוע הירי בפנסילבניה ואמר: "תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'. ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה״ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע״.

יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג: ״טבח נורא בעת תפילת שבת בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג. אנו בסוכנות היהודית כואבים ודואבים את האסון של הקהילה היהודית החמה של פיטסבורג . הסוכנות היהודית נכונה לסייע בכל דרך לקהילה היהודית בפיטסבורג ומביעה את צערה העמוק על אבדן החיים והפגיעה בפצועים״.

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "שוב פיגוע רצחני במקום קדוש וביום קדוש. ליבי עם משפחות הנרצחים והפצועים ואני סמוכה ובטוחה ששלטונות החוק בארה"ב ישימו ידם על המרצחים הנתעבים ועל שולחיהם וימצו איתם את מלוא חומרת הדין. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, אבל אנחנו עם חזק שלא נשבר וכך נישאר תמיד. עם ישראל חי".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין בתגובה לטבח בבית הכנסת בפנסילבניה: ״נדהמתי לשמוע עם צאת השבת על הטבח הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג. במשך אלפי שנים עמדו עלינו לכלותנו בכל רחבי העולם, אבל דבר לא שבר את רוחנו ואת דבקותנו בערכינו ובאורח חיינו. אני מחזק מכאן את משפחות הנרצחים והשוטרים האמיצים, שהערב כל לב יהודי פועם איתם יחד״.

יעקב חגואל סגן ומ״מ יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש צוות המשימה למאבק באנטישמיות בסוכנות היהודית: ״הפרטים הראשוניים עדיין בבדיקה. אנו לומדים מקרוב את פרטי האירוע המצער. ההנהלה הציונית שלוחת את תנחומיה לבני הקהילה ומתחייבת להמשיך להיאבק כנגד גילויי השנאה כלפי יהודים בכל מקום בעולם. אני קורא לרשויות החוק בארה״ב לגלות אפס סובלנות כלפי כל גילויי האנטישמיות וההסתה. אנו מרכינים ראש לזכר הנרצחים אך ממשיכים להיות גאים ביהדות שלנו״.

שר האוצר משה כחלון בטוויטר: "אין דבר כואב יותר מיהודים שנרצחים בשעת תפילה בבית הכנסת. תפילתנו עם הפצועים וליבנו עם משפחות הנרצחים."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוב עולים הזכרונות מבית הכנסת בהר נוף יהודים בטליתות נרצחים על קידוש
ה'. יאמר ה' לצרותינו די ויבוא כבר משיח צדקינו ויגאל אותנו. אמן

תעלו לישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture