Ohad Zwigenberg/YEDIOTH AHRONOTH/POOL

בתום ישיבה סוערת: אושר קיצוץ של מיליארדים בממשלה

למרות התנגדותם של השרים, אושר הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה בהיקף של מיליארדים כדי לממן תוספת שכר לשוטרים. הדיון הסוער כלל ריב קולני בין ראש לשכת רה"מ לבין מנכ"ל האוצר. ליצמן: "זה עלול להביא להרס מערכת הבריאות בישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שרי הממשלה אישרו היום (ראשון) ברוב קולות את ההסכם השנוי במחלוקת עם גימלאי המשטרה לקיצוץ רוחבי בשיעור של 1.35% בתקציבי משרדיהם לשנת 2019. ההחלטה עברה בתום דיון סוער שבו רבים הביעו התנגדות לקיצוץ, וראש הממשלה שקל במהלכו למשוך את ההצעה מחשש שאין לו רוב.

עם זאת, בסופו של דבר ההסכם אושר והשרים היחידים שהתנגדו היו שרת התרבות מירי רגב, שר הרווחה חיים כץ ושר הפנים אריה דרעי. ראש הממשלה ושר האוצר משה כחלון נאלצו לצאת פעמיים להתייעצות צד, אך בסופו של דבר ההסכם אושר. בנוסף, הממשלה אישרה להקצות תקציב יעודי לחבילת סיוע לשדרות וישובי עוטף עזה.

במהלך הדיון נרשם עימות סוער במיוחד בין ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורביץ ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. לטענת גורמים שנכחו בישיבה, הורביץ הטיח בבאב"ד: "אתה שקרן ושרלטן". הוויכוח בין השניים נסוב סביב ההצעה למשוך את התכנית של גמלאי המשטרה, לאור התנגדות השרים.

באב"ד אמר לאחר הדיון כי "עצוב לי שראש הסגל בוחר, ולא בפעם הראשונה, לנהוג כאחרון הפוליטיקאים רק כדי לייצר כותרת ומגדף בישיבת הממשלה, על דברים שבהם הוא מסתיר את האמת ומטעה את הממשלה ואת העומד בראשה. מדובר בהתנהגות שאינה ראויה לפקיד כה בכיר במגזר הציבורי שאין לה מקום".

על פי התוכנית, יקוצצו 22 מיליארד שקל (בפריסה עד 2038), רובם לצורך מימון תוספת השכר לשוטרים, לסוהרים ולגמלאי המערכות. 
 
השר נפתלי בנט ביקש לדחות את ההצבעה. במשרדו החלו בבדיקה לעומק במטרה לבחון אילו תוכניות חשובות ייפגעו כתוצאה מהקיצוץ. על פי התוכנית גם ממשרד הרווחה יקוצצו 1.3%, כמו ביתר המשרדים. גורמים במשרד הרווחה אמרו כי "הם פוגעים גם בתכנית שנקראת 'נושמים לרווחה', שמטרתה להוציא משפחות ממעגל העוני".

כבר אתמול אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי הוא מתנגד לקיצוץ הרוחבי כי משרד האוצר החליט לקצץ ממשרדו סכום גבוה יותר ביחס לכל משרד אחר, בשל העובדה ששכר השוטרים והסוהרים יועלה.

לאחר האישור בממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הממשלה אישרה היום שתי החלטות חשובות. האחת מתקנת 'היעדר קביעות וביטחון תעסוקתי' אצל משרתי מערכת הביטחון. זוהי בשורה לשוטרים, לגמלאי המשטרה, השב"ס, השב"כ והמוסד, המשרתים במסירות את ביטחון המדינה. זוהי בשורה שהם ייחלו לה שנים רבות. ההחלטה השנייה החשובה היא שריון מקור תקציבי לחבילת סיוע לשדרות וליישובי עוטף עזה. היישובים הללו עומדים בחזית ואנו תומכים בהם". 

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן אמר לאחר האישור כי "מדובר בהחלטה היסטורית אשר מתקנת עוול של שנים ומכירה בזכותם של השוטרים והסוהרים לקבל את המגיע להם כמי ששומרים על בטחון אזרחי המדינה. ההחלטה גם תאפשר לגייס שוטרים וסוהרים איכותיים לארגונים והציבור יקבל שירות טוב יותר וביטחון אישי".

שר האוצר משה כחלון אמר כי "ההכרעה שהבאנו היום שמה סוף לגרירת הרגליים שנמשכה 13 שנים. קיבלנו החלטה היסטורית שעושה צדק עם השוטרים וגמלאי כוחות הביטחון שהקריבו במשך כל חייהם למען בטחון המדינה ושמירת החוק".
 
מנגד, סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, מחה בחריפות: "מדובר בהחלטה חמורה שתפגע אנושות בבריאות אזרחי ישראל. מחיתי נחרצות בפני ראש הממשלה והשרים על הקיצוץ הצפוי והבהרתי כי זה עלול להביא להרס מערכת הבריאות בישראל". לפי משרד הבריאות, הקיצוץ עלול להוביל לפגיעה עד כדי ביטול של התכניות שנועדו להבטיח טיפול נאות באוכלוסיה. ביניהם – התוכנית להורדת העומסים בחדרי המיון, התוכנית לצמצום הזיהומים, הותכנית לשיפור השירות בפגיות, קיצור תורים בהתפתחות הילד ועוד.  

על פי הסיכום, כבר בינואר 2019 כל הגמלאים יקבלו בשכרם את תוספת השכר המלאה לשכר השוטף. השוטרים והסוהרים בשירות פעיל יקבלו את התוספת בשתי פעימות. החל מינואר 2020 תשולם כלל התוספת לכלל הזכאים. כמו כן, סוכם כי התשלומים הרטרואקטיביים בסך 7 מיליארד ששקל בגין הזכאויות משנת 2006 ישולמו בפריסה ל-17 שנה, על מנת להקל על המשק, כאשר תינתן עדיפות לתשלום לגמלאים בדגש על הגמלאים המבוגרים. מדובר על תשלום שנתי של בין 650 ל-900 מיליון שקלים, כששליש מתוכם ישובו לקופת המדינה בצורה של מסים.

מהמשטרה נמסר כי "לאחרונה הגיעו נציגי המשטרה, המשרד לביטחון הפנים ונציגי האוצר, להסכם פשרה שיכלול את פריסת התשלומים המגיעים לשוטרים והגמלאים על פני שנים רבות, מצב שיכל היה כמובן להימנע אם התוספת הייתה משולמת במועדה כנדרש ובאופן שוטף – שכן כאמור מדובר בתשלומים שמגיעים לשוטרים בדין. ואולם, לצערנו במהלך היממה האחרונה יש מי שמנסה לצייר יישום וביצוע של החלטת ממשלה ופסק דין של בית המשפט, כאילו ומדובר בכלכלת בחירות או בשיקול פוליטי כזה או אחר, לעיתים תוך זלזול בוטה ופסול בציבור של עשרות אלפי שוטרים וגמלאים המשרתים ומגנים מזה עשרות שנים על אזרחי ישראל, כאשר בפועל לוחות הזמנים לפיצוי נובעים מהחלטת בית המשפט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במקום להוסיף כסף לרווחה ולהעלות את שכר המינימום
אז נתניהו ממשיך לתמוך בעשירים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture