Miriam Alster/FLASH90

נתניהו בישיבת הליכוד: "כל השרים תמכו בהפסקת אש"

במהלך הישיבה הסגורה של סיעת הליכוד חשף נתניהו לחברי מפלגתו כי גם ליברמן תמך בהפסקת האש האחרונה. "חשוב לי שתדעו את האמת מול הספינים". על חאן אל-אחמר: "יפונה בקרוב מאוד, לא אומר לכם מתי. נערכים לזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך הישיבה הסגורה של סיעת הליכוד חשף נתניהו לחברי מפלגתו כי גם ליברמן תמך בהפסקת האש האחרונה. "בסבב האחרון קיימנו דיון בקבינט וכולם בלי יוצא מן הכלל אימצו את ההחלטה של כל גורמי הביטחון – אף היא פה אחד – להמתין עם השלב הבא. יש כוונות להמשך. אני לא רוצה לנדב מה אני מתכנן לעשות בקרוב, אבל חשוב לי להגיד לכם את זה כדי שתדעו את האמת מול הספינים ומול הרבה מאוד בריחה מאחריות. כולם בלי יוצא מן הכלל תמכו. הם לא רצו הצבעה בכלל".

עוד אמר נתניהו בחלק הסגור של הישיבה כי "מצב הביטחון עכשיו מורכב. אנחנו בתוך מערכה, היא רחבה ולא הושלמה עדיין. היא כוללת מרחבים וזמנים. אני לא נכנס כרגע לפירוט של הזמן והמרחב. לא אגיד מתי נפעל ואיך נפעל".

בדבריו בסיעת הליכוד התייחס נתניהו גם למאחז חאן אל-אחמר, שדחיית פינויו בחודש שעבר עוררה ביקורת מימין, ואמר כי "חאן אל-אחמר יפונה בקרוב מאוד, לא אומר לכם מתי. נערכים לזה", אמר נתניהו מתוך כוונה שיודלפו.

קודם לכן, בפתח ישיבת הסיעה אמר כי "בימים האחרונים דיברתי עם כל ראשי מפלגות הקואליציה ואמרתי להם שבעת הזאת אסור להפיל את הממשלה. חייבים לגלות אחריות. אני שמח שהמאמצים נשאו פרי, יש לנו עוד שנה שלמה עד הבחירות. יש לנו עוד שנה שלמה עם הרבה מה לעשות. אזרחי ישראל מצפים שנמשיך יחד כדי להביא עוד הצלחות גדולות והישגים לעם ישראל בכלכלה, בביטחון, בחוץ ובכל תחום. אבל כדי להמשיך ביחד חייבים לגלות משמעת קואליציונית, אין מורדים, אין חסרים, אף אחד לא עושה דין לעצמו". 

נתניהו המשיך ואמר כי "בעיקר בעת הביטחונית הרגישה הזאת אסור שהקבינט יהפוך מכשיר להדלפות ולכלי ניגוח פוליטי.ביטחון ישראל הוא מעל לפוליטיקה. אני לא זקוק לפקחים מימין כביכול אני לא צריך שישמרו עלי. אני שומר, אני שומר על המדינה שלנו אני שומר על הביטחון שלנו ואני שומר על הילדים שלנו. הובלתי את ישראל מול לחצים כבדים מהקהילה הבינלאומית. לחצים לעשות ויתורים מפליגים. לחץ לא לבנות לבנה אחת ביהודה ושומרון. לא היה ראש ממשלה שהיה נתון ללחצים כאלו ועמד בהם". 

"אני לא יודע מה היה קורה עם היה ראש ממשלה אחר", הוסיף, "אני מניח שתוך זמן קצר היה בורח מהמערכה או שיהיה מוותר על צרכים חיוניים לביטחון שלנו. אצלי זה לא קרה ואצלי זה לא יקרה ואנחנו עושים זאת יחד. אין צורך בפקחים, אין צורך בשומרים יש צורך בעבודה משותפת ואחדות המטרה יש צורך במשמעת קואליציונית של כל החברים. יש צורך בהתנהלות הולמת ואחראית. של כל חברי הממשלה וכל חברי הקבינט. אנחנו עושים זאת יחד למען ביטחון ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture