Miriam Alster/Flash90

בנט עונה לגולן: "הדבר היחיד שצריך לעניין את כולנו זה שאויבינו ישובו לפחד"

שר החינוך נפתלי בנט הגיב לדבריו של סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף יאיר גולן, וכתב כי "הדבר היחיד שצריך לעניין את כולנו הוא שאויבינו ישובו לפחד לשגר לעבר אזרחי ישראל 530 רקטות". יעלון: "‏יש לקרוא את האלוף יאיר גולן לסדר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החינוך נפתלי בנט הגיב הערב (חמישי) לדבריו של סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף יאיר גולן, וכתב כי "הדבר היחיד שצריך לעניין את כולנו הוא שאויבינו ישובו לפחד" לשגר רקטות על ישראל. "הדבר היחיד שצריך לעניין את כולנו זה שישראל תחזור לנצח. שאויבינו ישובו לפחד לשגר לעבר אזרחי ישראל 530 רקטות", צייץ בנט בתגובה לידיעה על דברי האלוף הפורש.

גם שר הביטחון לשעבר משה יעלון תקף את גולן וכתב כי "‏יש לקרוא את האלוף יאיר גולן לסדר". לדבריו, "לא נכון שקצין שעודנו משרת, ולא סיים את תקופת הצינון – יתקוף פוליטיקאי מכהן – בין אם טענותיו מוצדקות ובין אם לאו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס להתבטאויות של סגן הרמטכ"ל הפורש יאיר גולן ואמר כי "לבני גנץ אין הרבה זמן להנות מתהילת הסקרים. כדאי לו לממש את המניה מהר. עוד שנתיים, עם תום תקופת הצינון, יאיר גולן יגנוב לו את ההצגה (עד הפוליטיקאי הבא שנכון למועד כתיבת שורות אלו עדיין מחופש במדים). טוב, לגבי גולן אנחנו לפחות יודעים לאיזה מחנה הוא משתייך. זה שמזהה תהליכים".

הבוקר העניק גולן ראיון פרישה ל'103' ותקף בחריפות את שר החינוך, נפתלי בנט, בעקבות אמירתו לפיה "חיילים מפחדים יותר מהפצ"ר מאשר מסינוואר". לדבריו, "בנט מחליש את הצבא והמדינה", והוסיף: "אמירתו אולי טובה לאלקטורט, עצוב שהתבטא כך".

"זה שבתקופה האחרונה, בעידן הזה, נבחרי ציבור עושים לעצמם להרגל להתעמר במשרתי הציבור, אלו שלא נבחרו ולא יכולים להגיב ולדבר – זה מנהג מגונה", קבע גולן, שהסביר: "בראש ובראשונה זה מערער את אמון הציבור בזרוע המבצעת של מדינת ישראל. הזרוע המבצעת היא גם כל גופי הפעולה שלה. היחס צריך להיות הפוך ולחזק את האמון בהם. ברור שהם לא מושלמים, אבל יש דרך להעביר ביקורת. יש דברים שצריכים להיאמר בחדרי חדרים. צריך להעביר ביקורת בצורה מכובדת וראויה. אף פעם לא חשבנו בצבא שאנחנו חסינים מטעויות, אבל צריך לנהל את הדברים האלה באופן שמעורר כבוד ביחס למשרתי הציבור".

לטענתו, "בנט מחליש את הצבא ואת מדינת ישראל, וחבל שאומרים דברים כאלה. אני חושב שהפצ"ר שרון אפק ציוני אמיתי והוא סופג ביקורת כזו. אני שואל את עצמי למה? אולי זה טוב לאלקטורט של בנט, אני לא יודע.. אבל זה עצוב מאוד. העמדה של בנט, אין לה שום בסיס. אני לא יודע אפילו איך להתעסק בזה. נראה לך שיש אזרח שחושב שחיילי צה"ל מפחדים מהפצ"ר?".

לדבריו, "מעולם הנושא המשפטי לא הגביל את כושר הפעולה שלי. שרון אפק הוא משפטן מבריק ואדם עם חוש מבצעי בלתי רגיל, זה נדיר אצל משפטנים. מניסיוני האישי, הוא תמיד נתן לי פלטפורמה משפטית יוצאת מן הכלל. אנחנו רוצים שצה"ל יהיה צבא של מדינה ריבונית ולא אספסוף חמוש. כדי שצבא יהיה באמת ראוי לשמו הוא צריך להתנהל על פי מערכת של כללים, קודם כל בראש ובראשונה כדי שחיילינו ייצאו מהתמודדות בזירה הפלסטינית כשהם בריאים בנפשם ולא יעשו דברים שירדפו אותם כל חייהם ככתם נורא בינם לבין עצמם. ראיתי כבר חיילים שיצאו ניזוקים מהעניין הזה".

בנט לא מתנצל על תקיפת הפצ"ר: "יש עודף משפטיזציה בצה"ל"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture