טרור ההצתות – יתד היום

טרור ההצתות אולי אינו חדש, אבל ההיקף שלו עולה בתקופה האחרונה. העובדה שעד היום לא נלכד אף מצית, רק מגבירה את המוטיבציה של אותם גורמים עויינים המתגוררים בתוככי מדינת ישראל, להבעיר עוד ועוד מקומות, דווקא בשל העובדה שמדובר בטרור קל כל כך לביצוע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כוחות הביטחון לכדו בשבוע שעבר חולייה של מבריחי חומרי חבלה מלבנון, שאמורה היתה להעביר את החומרים הללו לידי גורמים עלומים, במטרה לערוך פיגועי טרור. מדובר בכנופייה של ערבים ישראלים, שלא התכוננה לבצע את הפיגועים בעצמה, אלא רק להעביר את חומרי החבלה לידי המחבלים, שאמורים היו ליצור עימם קשר. בפועל לא נלכדו המחבלים עצמם, וסביר להניח שהם יושבים וממתינים להזדמנות הבאה שתהיה להם, לקבל חומרי חבלה, כדי לבצע את זממם.

קרא עוד:

[postim]

אלא שבעידן הנוכחי, לא צריך חומרי חבלה ´מסובכים´, כדי לבצע מעשי טרור. ארגוני הטרור לסוגיהם, חלקם מתוצרת מדינת ישראל, גילו שאפשר לבצע פעולות טרור, ללא כל מאמץ מיוחד. גם לא צריך להבריח מלבנון כלי נשק, אלא ניתן לרכוש אותם בכל חנות מכולת. לא צריך יותר מאשר קופסת גפרורים, כדי לפגוע ברכוש ולסכן חיי אדם. במערכת הביטחון סבורים כי גל ההצתות של התקופה האחרונה, אינו תוצאה של הקיץ הלוהט, אלא רובו מעשה ידי אדם, קרי — מחבלים פנימיים. יש חשש לא קטן שמדובר בערבים בעלי אזרחות ישראלית, שגילו את הדרך הקלה להבעיר את המדינה ולפגוע בה, בלי לעבור אימונים מסובכים במחנות ארגוני הטרור. פשוט קונים גפרורים עם מעט חומרי בעירה ומוצאים את המקום הנכון להבעיר את האש. מכאן ואילך, צריך רק להתפלל.

השריפות בסוף השבוע ליד המושב אבן ספיר ולאחר מכן ליד קרית טבעון, היו לפי כל ההערכות, הצתות מכוונות. הנזקים היו כבדים במיוחד בקרית טבעון, שם עלו שני בתים באש וניזוקו באופן קשה. גם באבן ספיר פונו עשרות תושבים מהמושב מחשש לחייהם, ובחסדי שמים הצליחו כוחות הכיבוי להשתלט על הלהבות לפני שהגיעו לבתים. ´´זה היה יום קרב´´, הגדיר נציב הכבאות וההצלה הארצית, רב טפסר שחר איילון. ´´היום הכי קשה של מערך הכבאות מאז אסון הכרמל´´, אמר איילון והוסיף כי כוחות הכיבוי פעלו עד קצה גבול היכולת, ואם חלילה היתה פורצת שריפה נוספת, קשה היה להם להתמודד עימה.

טרור ההצתות אולי אינו חדש, אבל ההיקף שלו עולה בתקופה האחרונה. העובדה שעד היום לא נלכד אף מצית, רק מגבירה את המוטיבציה של אותם גורמים עויינים המתגוררים בתוככי מדינת ישראל, להבעיר עוד ועוד מקומות, דווקא בשל העובדה שמדובר בטרור קל כל כך לביצוע. במערכת הביטחון עדיין מתלבטים כיצד להתמודד את המתקפה היזומה הזו, ויש רק לקוות ולהתפלל שהגורמים האחראים יתעוררו ויפעלו במלוא המרץ, כל עוד מדובר רק בנזקי רכוש ולא חלילה בתוצאות חמורות יותר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture