מודה על טעותו – על הפרק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

'חשבון נפש' מבקש לעשות העיתונאי ארי שביט, בעקבות האירועים בסוריה. שביט מעיד על עצמו, כי תמך בעבר בחתימת הסכם שלום עם הנשיא הסורי אסד, הן מול אסד האב בימי אהוד ברק, והן מול אסד הבן בימי אהוד אולמרט. הדיונים שהתקיימו מאחורי הקלעים באותם ימים, התקדמו אל עבר הסכם שבסופו אמור היה רמת הגולן לעבור לשליטה סורית מלאה. הוויכוח התמקד על שטחים בודדים בלבד, כאשר הסורים תובעים לשבת על שפת הכינרת המזרחית, ומערכת הביטחון הישראלית מסרבת לכך. רק פרטים בודדים הפרידו בין חתימת הסכם בין ישראל לסוריה, והעברת הגולן לשליטת משפחת אסד.

כותב שביט: "אני מוכרח להודות, שאם השקפת העולם שבה האמנתי היתה מיושמת, גדודים של הג'יהאד העולמי היו חונים היום ליד עין גב, ומחנות של אל קאעידה היו שוכנים על שפת הכנרת. צפון ישראל ומקורות המים של ישראל היו גובלים בקיץ הזה בישות איסלמית חמושה וקיצונית ובלתי ניתנת לשליטה… מאז הייתי לאדם בוגר, האמנתי בשלום עם סוריה. הנחות היסוד של האמונה שלי נראו רציונליות ומוצקות. שלום עם סוריה ימנע מלחמה נוראה בצפון ויפרק את מערך הכוחות הצפוני המאיים על מדינת ישראל. שלום עם סוריה יבודד את איראן וינחית עליה מהלומה אסטרטגית מרסנת. שלום עם סוריה יהיה עמיד כמו השלום עם מצרים ויקיף את ישראל בטבעת של הסדרים מדיניים מייצבים. שלום עם סוריה יחזק את הכוחות השפויים בעולם הערבי ויגבש מערכת אזורית מתונה, שתביא גם את הפלשתינאים לפשרה".

אבל מה קרה מאז? כותב שביט: "והנה הפוך. בדיוק הפוך. אם היה שלום בשנות האלפיים, היום כבר היתה שפיכות דמים. אם היינו הולכים להסכם שלום עם אסד לפני עשור, היינו מתעוררים השנה עם הג'יהאד. אם היינו מוותרים על קצרין ועל שניר, היינו מקבלים טרור בדן ובדפנה. חומרים שונים ומשונים היו מוזרמים אל תוך מקורות הירדן. תקריות אש תכופות היו פורצות בתלֿקציר ובהאון. הרמה הסורית היתה נהפכת לחור שחור המסוכן לאין ערוך מהחור השחור של מדבר סיני. רעיון השלום שהיה נכון לזמנו ונכון לשיטתו, היה נהפך למציאות סיוטית שהיינו מתקשים לעמוד בה… השלום שבו האמנתי ועליו המלצתי, היה נהפך למלחמה רבתי…"

נדיר למצוא עיתונאי החוזר מדבריו. המוכן לכתוב מאמר בו הוא עורך חשבון נפש. מעטים העיתונאים המוכנים להודות, כי תמיכתם הנלהבת בנסיגה חדֿצדדית מגוש קטיף והעברת כל השטח לידי הפלשתינאים ללא תמורה, היתה צעד שגוי, שקירב את ארגוני הטרור אל עומקה של מדינת ישראל.

הסכם השלום עם מצרים, גם אם היום הוא נראה מאויים במקצת, החזיק מעמד 35 שנה, וגם היום, כאשר המשטר התחלף וארגוני טרור מצויים במרחבי מדבר סיני, עדיין מחוייב השלטון המצרי להסכם השלום, והוא יודע כי הפרתו תגרור סנקציות אמריקאיות קשות. וכפי שבשעתו הסכימו מרנן ורבנן גדולי ישראל עם הסכם זה. הסכמים עם שליטים מפוקפקים או אם מדינות טרור, עלולים להיות חסרי אחריות ולהכניס את האזור כולו למצב סכנה. ויש לבחון את מכלול ההבטים לאשורם, תוך תפילה שיבואו להחלטה נכונה, ולב מלכים ושרים ביד ד'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture