בנתיים, הכל דיבורים – יתד היום

דווקא ההצהרות הפומביות, הן עדות שאין כוונה של ממש לתקוף את איראן. עובדה היא שכאשר הוחלט על תקיפת מתקני הגרעין בסוריה, איש לא ידע על כך לפני התקיפה, וגם זמן רב אחריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אם היינו צריכים לשפוט לפי ההצהרות וההכנות הפומביות, היינו מגיעים למסקנה כי נפל הפור ותקיפת מתקני הגרעין של איראן על ידי כוחות הצבא הישראלים, היא רק שאלה של זמן. ראש הממשלה תובע סמכויות נרחבות, שיאפשרו לו להעביר בממשלה כמעט כל החלטה שיחפוץ, ומשמעות הדבר, גם אם נכון להיום אין לו רוב בממשלה לתקיפת איראן, הוא יוכל להעביר את ההחלטה, תוך שימוש בסמכויותיו הנרחבות. הכנות פיקוד העורף שהחלו אתמול דרך העברת מסרונים לאוכלוסייה על "נפילת טילים", אף הן חלק מההכנות לתקיפה. שלא לדבר על ההצהרות הנשמעות חדשים לבקרים מפי נתניהו וברק, על הצורך למנוע איראן גרעינית בכל מחיר.

קרא עוד:

[postim]

אבל יש פרשנים הטוענים, כי דווקא ההצהרות הפומביות, הן עדות שאין כוונה של ממש לתקוף את איראן. עובדה היא שכאשר הוחלט על תקיפת מתקני הגרעין בסוריה, איש לא ידע על כך לפני התקיפה, וגם זמן רב אחריה. גם ערב תקיפת מתקני הגרעין בעיראק לפני למעלה משלושה עשורי שנים, לא היתה פטפטת גדולה כזו, כפי שמתנהלת היום. אחד מראשי המפלגות בכנסת יצא בסיסמת בחירות תחת הכותרת: "לא מדבr – עושה", וכל אחד הבין את המסר ולפיו מי שמדבר יותר מדי, זה הוכחה שהוא מתכוון לעשות פחות מדי. לכן, דווקא הדיבורים של נתניהו וברק בכל הזדמנות שהיא, והרמזים הגלויים כי התקיפה קרבה והולכת, הן עדות -לדעת אותם פרשנים – שמדובר בהצהרות בנוסח "תחזיקו אותנו חזק שלא נשתולל".

ממשל אובמה מתנגד נחרצות לפעילות ישראלית, בוודאי שלא ערב הבחירות לנשיאות. לדעת בכירי הממשל, הסנקציות על איראן מתחילות לתת את אותותיהן, וזו רק שאלה של זמן שהאיראנים יכנעו ללחץ הבינלאומי. האמריקאים סבורים שעדיין נותר זמן עד שהפיתוח הגרעיני באיראן יגיע למצב בלתי הפיך, ולכן אפשר להמתין עם תקיפה, ומכל מקום תקיפה שכזו – סבורים האמריקאים – צריכה להיות בהסכמה נרחבת ולא כפעולה ישראלית עצמאית. ספק אם יש ראש ממשלה ישראלי ובוודאי אם שמו בנימין נתניהו, שיסתכן בעימות עם הממשל האמריקאי, כאשר לאיש אין ספק כי לאחר תקיפה שכזו, תזדקק ישראל לתמיכה אמריקאית נרחבת צבאית ומדינית. מי שמפחד להסתכן בעימות עם בעלי ה"באסטות" בשוק ולכן אינו מטיל מע´´מ על פירות וירקות, ספק אם יש לו את האומץ להמרות את פי "הדוד" מאמריקה ולצאת לפעולה צבאית שתוצאותיה אינן ברורות.

אם מישהו חש רגוע מניתוחי הפרשנים הללו, מה טוב לו. דומה כי אזרחי מדינת ישראל צריכים להיות מודאגים, לא רק מהגרעין האיראני, אלא גם מדרך קבלת ההחלטות של הממשלה הנוכחית, כאשר לא ברור כי ההחלטות מתקבלות לאחר שיקול דעת מעמיק בלי כל שיקולים פוליטיים ואישיים. השבת בירכו בבתי הכנסת בכל רחבי תבל את חודש אלול, חודש הסליחות והרחמים, המקדים את ימי הדין הקרבים ובאים. צריכים אנו להרבה תחנונים לפני בורא עולם, לבל יתקבלו החלטות לא שקולות ולא אחראיות, היכולות לסכן את כולנו. כאשר אנו מכירים את מקבלי ההחלטות, אנחנו צריכים להתמלא דאגה כפל כפליים, ולהפיל תחינה לפני בורא עולם שיחוס על עמו ישראל, כי כל החלטה לכאן או לכאן, יש לה השפעה על כל אחד ואחד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture