Yonatan Sindel/Flash90

״מופע השתלחות מזעזע"; "נאום בכייני" • התגובות לנאום נתניהו

נאומו של ראש הממשלה במהלך אירוע הדלקת נר ראשון של חנוכה, גרר כצפוי תגובות חריפות מקרב החברים באופוזיציה שניצלו את ההזדמנות כדי לקרוא לו שוב לפרוש מתפקידו • "על החשוד להיאבק על חפותו בלי למשכן מדינה שלמה עבורה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר הנאום שנשא הערב ראש הממשלה בכפר המכביה לחברי הליכוד, באירוע הדלקת נר ראשון של חנוכה, ובה התייחס להמלצות המשטרה בתיק 4000, כשאף לא חסך מביקורת כלפיה, באופוזיציה, ולא רק, מגיבים לדבריו, כאשר כמעט כל חבר כנסת שמכבד עצמו הוציא הודעת תגובה ותקף את דבריו של נתניהו.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, מתח ביקורת על נתניהו ואמר, כי "נאומו הבכייני של נתניהו הערב – שתו לי אכלו לי, הוא עוד דוגמא מצערת עד כמה הוא מנותק מהאמת, שישראל רוצה שינוי ועייפה מראש ממשלה שעסוק מבוקר עד ערב בחקירות פליליות ובהתקפות על רשויות החוק שמונו על ידו. ערב חג המכבים הגיע העת למנהיגות אחרת שתראה שאפשר לשנות. שתגן על רשויות החוק והדמוקרטיה ותטפל בבעיות ובצרכים האמיתיים של הציבור".

יו"ר האופוזיציה חברת הכנסת ציפי לבני אמרה, כי ״מופע השתלחות מזעזע. כשראש ממשלת ישראל משקר שמשטרת ישראל תופרת תיקים זה יהיה גם כתב ההגנה של ראש ארגון הפשע הבא. ישראל היא לא מדינה מושחתת אבל נתניהו משחית את ישראל. מבקש למוטט סדרי עולם ולהסיט אזרחים טובים נגד טובי אנשינו. אמת היא שקר ושקר הוא אמת. הכאוס טוב לנתניהו אבל ישראל חשובה ממנו. על החשוד בקבלת שוחד להיאבק על חפותו בלי למשכן מדינה שלמה עבורה".

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ אמרה, כי "המופע הפרוע של נתניהו נגד המשטרה אינו שונה מכל דבר בלע שמשמיעים נחקרים במצבו שהמשטרה מוצאת נגדם תשתית ראייתית לעבירות חמורות ביותר. אלא שבמקרה הזה, החשוד מחסל בחוסר אחריות את מוסדות שלטון החוק כשעל הכוונת עכשיו, אחרי המשטרה, הפרקליטות ואחר כך בתי המשפט. מגוחכים התדרוכים של לשכת נתניהו כי הטעות של המפכ"ל הייתה פרסום הממצאים ביום האחרון לכהונתו, שכן ברור לכולם שההשתלחות הייתה זהה בכל עיתוי אחר".

שר הביטחון לשעבר מטעם הליכוד, משה בוגי יעלון אמר, כי "גם אם יתברר שאכן כל החשדות נגד נתניהו נכונים, כולם יחד מתגמדים בנזקם למדינת ישראל, לעומת אותו מסע שיסוי נגד שלטון החוק וגורמי האכיפה, שאותו מוביל נתניהו. הוא עושה זאת, כי הוא יכול לעשות זאת. כי יש לו שרים וחברי כנסת חנפנים שמפיצים את דברי ההסתה והשקר. וזו סכנה ממשית לחברה הישראלית. בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה עתיר הישגים בתחומים רבים, אך די במסע הנקם שהוא מוביל נגד שלטון החוק בישראל, ובשיסוי ההמונים נגד מערכת החוק והמשפט, כדי לקבוע שהאיש אינו ראוי ואינו כשיר עוד להנהגת המדינה. הגיע הזמן למנהיגות אחרת".

יו"ר יש עתיד חבר הכנסת יאיר לפיד אמר: "ראינו הערב ראש ממשלה לחוץ ומבוהל שעננת שחיתות כבדה מרחפת מעל ראשו. שקוע עד צוואר במאבק משפטי בעבירות של שוחד ומרמה. אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים גורליים במדינת ישראל. ראש ממשלה אינו יכול לתקוף את רשויות החוק רק בגלל שהוא מבועת מההאשמות נגדו".

יו״ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג: ״הערב אומרים את האמת. בראשות הממשלה עומד עבריין שאימץ התנהגות עבריינית ושפה של עולם תחתון. ניצחון האור על החושך יהיה כשביבי יילך הביתה, למדינת ישראל יש עבודת שיקום גדולה״.

חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני: "מדובר בנאום של עבריין נמלט. מעבר לכל פשעיו שנחשפים בפני הציבור, נתניהו משחית גם את העתיד – ומוכן לטלטל ולדרוס את כל מערכת שלטון החוק כדי לשרוד בכיסא, ללא גבול ומבלי לחשוב על עתיד המדינה. המסר המסוכן שהוא – ראש הממשלה – שולח לכל שומרי הסף, לשופטים, לשוטרים, לעיתונאים, לאזרחים ישרי דרך ובעיקר לילדים שלנו, שכך הם רואים שראש ממשלה בישראל מתנהג – הוא בלתי נסלח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האם המשטרה חסינה מביקורת ? בזה אנחנו לא דמוקרטיה ?

אוי למדינה שאלה חברי הכנסת שלה, התנהגות נבזית שאין כמוה – עליה נאמר "קשוט עצמיך תחילה ואחר כך אחרים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture