צילום: פלאש 90

נתניהו שוב נגד התקשורת: "דין אחד לנתניהו ודין אחר לכל השאר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוב במתקפה חריפה נגד התקשורת "ערוץ 2 רמס כל נורמה של אתיקה עיתונאית". לדבריו, "פעם אחר פעם הם משדרים השמצות ועלילות שווא נגד רה״מ נתניהו ומשפחתו, לעיתים לא מבקשים תגובה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוב במתקפה חריפה נגד התקשורת, בפוסט חריף שפרסם בצאת השבת ברשתות החברתיות כתב כי "אמש שוב רמס ״אולפן שישי״ של ערוץ 2 כל נורמה של אתיקה עיתונאית". לדבריו, "פעם אחר פעם הם משדרים השמצות ועלילות שווא נגד רה״מ נתניהו ומשפחתו, לעיתים לא מבקשים תגובה, וכשזו נשלחת הם מצנזרים אותה או לא משדרים אותה בכלל".

"אמש אמר גיא פלג שבמשך 5 שנים ראש הממשלה שלט באתר ״וואלה״ ושימש כ״עורך הראשי״ הראשי שלו – ועבור זה אלוביץ׳ ציפה לתמורה", ציטט נתניהו. "פלג לא טרח לפנות לתגובתנו. כששלחנו אותה במהלך השידור, ״אולפן שישי״ לא פרסם אותה בטענה ש״אזל הזמן״ כתב נתניהו.

"נו באמת… להכפשות שווא נגד רה״מ ומשפחתו יש ל״אולפן שישי״ את כל הזמן שבעולם, אבל לתגובתנו הקצרה שמופיעה בסוף פוסט הזה ״אזל״ הזמן…", כך נתניהו. "הטענות של גיא פלג מופרכות לחלוטין ע״י העובדות. מחקרים של "גלובס", "מידה" ואחרים מוכיחים שבשנים שאלוביץ׳ שלט ב״וואלה״ ראש הממשלה קיבל באתר סיקור עוין, שאף החמיר ערב בחירות 2015".

"אם רה״מ היה ״עורך האתר״ כפי ש״אולפן שישי״ מנסים ״להדביק״ לו, איך ייתכן שהסיקור היה כל כך מוטה ושלילי נגדו? לא רק שרה״מ לא ״שלט״ באתר, אלא להפך- ״וואלה״ תקף את רה״מ אינספור פעמים בהתקפות חריפות לאורך כל התקופה של אלוביץ׳. מאליו, גם הטענה שאלוביץ׳ ״ציפה״ לתמורה עבור ״השתלטות״ כביכול של רה״מ על האתר, היא מופרכת. לא יעלה על הדעת שאלוביץ׳ ״מצפה לתמורה״ ממישהו שבמשך 5 שנים ארוכות סופג סיקור ארסי כל כך מהאתר של אלוביץ׳".

"כל זה מבהיר מדוע ״אולפן שישי״ לא פנה לתגובתנו ומדוע לא שידר אותה", ממשיך נתניהו. "הרי העובדות מנפצות כליל את טענת השוחד האבסורדית ש״אולפן שישי״ ניסה לקדם אמש. הם בסך בכל מנסים להנשים בכל דרך טענת שוחד חדשה לאחר שכל שאר הטענות נגד רה״מ נתניהו התרסקו בזו אחר זו, כפי שמפורט להלן:

* בזק ואלוביץ׳ לא קיבלו מרה״מ נתניהו הטבות מיוחדות, לא נתנו לו סיקור אוהד וגם לא ״ציפו״ ממנו לדבר.

* ״וואלה״ היה ונשאר אתר עוין לרה״מ נתניהו, וסיקור זה אף החמיר ערב בחירות 2015.

* מיזוג בזק-יס אושר כראוי בתהליך מתועד וסדור ע״י הרגולטורים המוסמכים. יו״ר מועצת הכבלים והלוויין אמרה ש"ההמלצה לאשר את המיזוג הייתה מקצועית נטו" ומהממונה על ההגבלים העסקיים אמרו ש״לא היו שום לחצים ושום טלפונים מצדו של נתניהו ואנשיו לאשר את מיזוג בזק-יס".

* רק תחת שר התקשורת נתניהו הונהגה רפורמת ״השוק הסיטונאי״ ששברה את מונופול בזק והיטיבה עם הצרכנים, מוטטה את מניית בזק ועלתה לבזק ולאלוביץ׳ מיליארדים רבים.

* הפניות מצד נתניהו ודובריו לוואלה כדי לנסות ולאזן, ולו במקצת, את שיטפון הסיקור העוין באתר הן שגרתיות וזהות לפניות דומות של כל הפוליטיקאים בכל כלי התקשורת. איש אינו חושב לחקור פוליטיקאים אלה באשמת שוחד או עבירה פלילית כלשהי.

* איש גם לא חוקר את עשרות השרים וחברי הכנסת שיזמו את החוק לסגור את ״ישראל היום״ והצביעו בעדו בכנסת בקריאה ראשונה, חקיקה שלו היתה עוברת בקריאה שניה ושלישית היתה מכניס לנוני מוזס הון עתק.

* איש גם לא חוקר את ציפי לבני שהביאה חוות דעת לטובת החוק מטעם פרקליטו של נוני מוזס בניגוד לחוות הדעת של היועץ המשפטי של הכנסת, את יאיר לפיד שנפגש בחשאי עשרות פעמים עם נוני מוזס ושכל סיעתו הצביעה בעד החוק, את איילת שקד שהגישה את החוק ואת עשרות חברי כנסת אחרים מן הימין שהצביעו באופן תמוה לסגור את העיתון הימני היחיד בישראל. כמובן שכולם קיבלו סיקור חם, מלטף ובונה מ״ידיעות אחרונות״ ו ynet.

* בדמוקרטיה לא צריך לחקור יחסי פוליטיקאים ותקשורת. אבל אם כבר חוקרים, שיחקרו את כל אלה שקידמו את החוק לסגור את ״ישראל היום״ והצביעו בעדו, ולא את ראש הממשלה נתניהו שהצביע נגד החוק וקבר אותו סופית כשפיזר את הכנסת והלך לבחירות.

"מדוע “אולפן שישי״ מצניע את כל זה?", תוהה נתניהו, "היום כבר כולם מבינים: המטרה מקדשת את האמצעים. דין אחד לנתניהו ודין אחר לכל השאר."

"הנה תגובתנו התמציתית שאפילו אותה ״אולפן שישי״ ביקשו להסתיר מכם. מטעם ראש הממשלה נמסר: שלושה מחקרים עצמאיים מראים ש״וואלה״ היה אתר עוין באופן קיצוני נגד ראש הממשלה בתקופה שמכוסה בחקירות, ולכן הטענה שרה״מ שלט בוואלה היא מגוחכת. ראש הממשלה לא נתן כלום לאלוביץ׳ וקיבל כל הזמן תקשורת רעה. מופרך אפילו להעלות על הדעת שאלוביץ׳ ציפה לתמורה מרה״מ במשך 5 שנים תוך שהוא כל הזמן ממשיך לתת לו סיקור עוין. כשטענת השוחד נופלת מחפשים טענות שווא חדשות מתחת לבלאטות. גם זה לא יעזור״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture