צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הפיגוע בעפרה: גינויים מימין ומשמאל; ביקורת וקריאות לנקיטת צעדים

הפיגוע שארע בצומת עפרה גורר אחריו שלל גינויים מכל קצוות המערכת הפוליטית • בצלאל סמוטריץ': "ראש הממשלה, עד היום היה לך את מי להאשים, נגמרו התירוצים" • רוברט אילטוב: "לקיים באופן מיידי דיון והצבעה על הצעת חוק עונש מוות למחבלים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפיגוע הקשה שארע הערב בצומת עפרה שבבנימין, בה נפצעו שבעה אזרחים, לא משאיר אף אחד אדיש וגורר אחריו גל של תגובות מכל גווני הקשת מימין ומשמאל, כשחלקם בחרו לגנות, חלקם מצאו את ההזדמנות לתקוף את מדיניות הממשלה, חלקם דורשים לחוקק אי אלו חוקיים – שירתיעו מפגע פוטנציאלי בעתיד וחלקם רק ביקשו לאחל רפואה שלימה לפצועים.

מועצת יש"ע הגיבה לפיגוע וקראה לראש הממשלה נתניהו שלא לקצץ בתקציב הגנת היישובים ביו"ש: "בשעות אלו אנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל ושולחים החלמה מהירה לפצועים. לאור התגברות האירועים, אנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון לעצור את הקיצוץ המתוכנן בהגנת היישובים ולא לאפשר את צמצום מרכיבי הביטחון בישובים. דווקא עכשיו נדרש מהלך לחיזוק ההתיישבות בביטחון, בבנייה ובהסדרת יישובים".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי כתב בחשבונו בטוויטר: "ליבנו עם הנפגעים בפיגוע הטרור בעפרה ובני משפחותיהם. תפילותינו להחלמת הפצועים. מחזק את ידי כוחות הביטחון ובטוח שיתפסו את המחבלים במהרה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הגיב לפיגוע ואמר: "לצערי הרב גם לאחר הפיגוע הנוראי באזור התעשייה ברקן וגם לאחר הפיגועים שהיו אחריו בצומת חטיבת שומרון ובצומת גיתי אבישר לא נעשו פעולות תגמול של כוחות הביטחון נגד הרשות הפלסטינית. השיטה של ההכלה לא עובדת. השיטה של הטיפול הכירורגי במפגעים איננה מספיקה. ממשיכים במדיניות הזו ואנחנו סופגים עוד פיגוע קשה הערב ואני לא יכול להבטיח שלא יהיו עוד פיגועים נוספים רצחניים כאלו".

"אני קורא לראש הממשלה, שהוא גם שר הביטחון, להורות לצה"ל לצאת הלילה לפעולת תגמול כנגד הרשות הפלסטינית באזור שבו יצאו המחבלים המרצחים הללו", הוסיף דגן. "מי שמביא את הטרור הזה זו הרשות הפלסטינית. צריך לטפל בהם על ידי צה"ל, כפי שהיינו מטפלים כשהיינו מדינה קטנה ולהחזיר את ההרתעה. אנחנו מדינה גדולה וחזקה ואנחנו מאבדים את ההרתעה. דבר שמביא פיגוע אחרי פיגוע".

חבר הכנסת יואב בן צור כתב בטוויטר: ‏ההתיישבויות הן חלק בלתי נפרד מהלב שלנו ואני בטוח שאנשי כוחות הביטחון יתפסו בע"ה את המחבל המתועב. איחולי החלמה מהירה לפצועים בפיגוע שאירע בעפרה. המתיישבים שלנו, מעצם נוכחותם, מגנים על שטחים אסטרטגיים מפני הפיכתם לשטחי הפקר כמו עזה. נגן עליהם בחזרה ונגבה אותם.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת רוברט אילטוב קרא בעקבות הפיגוע לקדם את חקיקת חוק עונש מוות למחבלים: "אני קורא לחברי הכנסת מהקואליציה וליו״ר ועדת החוקה ניסן סלומינסקי, לשים בצד את כל השיקולים הפוליטיים הקטנים ולקיים באופן מיידי דיון והצבעה על הצעת חוק עונש מוות למחבלים ולהעבירה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה".

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי כתב בטוויטר: ‏"נתפלל כולנו להחלמתה של אחותינו שירה בת ליאורה, שנפצעה קשה מאד בפיגוע הרצחני, הערב בעפרה. החלמה מהירה ורפואה שלמה לשאר הפצועים בעזרת ה' ".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' יצאה בעקבות הפיגוע במתקפה נגד נתניהו וכתב: "עוד יום, עוד פיגוע. אדוני ראש הממשלה, עד היום היה לך את מי להאשים באוזלת היד הביטחונית. זהו, נגמרו התירוצים. כנס לחדר עם שר הביטחון ותביא ביטחון. תפקיד שלך, אחריות שלך. חיי אזרחי ישראל אינם משחק".

חבר הכנסת מוטי יוגב כתב: "מול התגברות הפיגועים והנפגעים בעת האחרונה ביו"ש, משרד הביטחון וצה"ל מציגים קיצוץ תקציבי, קיצוץ בכוחות ובמרכיבי הביטחון. באופן פשוט, זו פשיטת רגל של הערכת המצב התקציבית והמבצעית, במשימת ההגנה על יישובי ותושבי יהודה ושומרון. מחויבות ממשלת ישראל, משרד הביטחון וצה"ל, להגן על תושבי הצפון, הדרום ויהודה ושומרון, מתוך אותה אחריות והערכת מצב של העמדת תקציבים וכוחות. אדרוש מחר דיון דחוף בנושא, בוועדת החוץ והביטחון, על תכניות קיצוץ הסד"כ ביו"ש וקיצוץ תקציבי בהגנת היישובים ובמרכיבי ביטחון, בגזרה בה יש עליה בכמות הפיגועים והנפגעים, אדרוש הסברים לכך ממערכת הביטחון ודרישה להגדלת התקציבים והכוחות להגנה ביהודה ושומרון ובקעת הירדן".

יושבת ראש האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני: "פיגוע טרור קשה הלילה. סומכת על כוחות הביטחון שפועלים ללא הפסק נגד הטרור בכל החזיתות. חיזוק גדול לפצועים ואיחולי החלמה".

יו"ר מפלגת מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג כתבה: "מחזיקה אצבעות לפצועה בפיגוע ולתינוק הקטן שנמצא עכשיו בפגיה. החלמה שלמה ומהירה לשניהם ולשאר הפצועים. צריך לעשות הכל שהם יהיו האחרונים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזעזע ששר די כמו אריה דרעי כותב: ‏"נתפלל כולנו להחלמתה של אחותינו שירה בת ליאורה, החלמה מהירה ורפואה שלמה לשאר הפצועים בעזרת ה' ".
כך מתנהג שר בממשלה?
כששאול נהרג מחץ פלישתי דוד לא רץ להתפלל , כתוב בתנך שהוא קודם כל עשה דבר מעשי :נתן הוראה "ללמד בני יהודה קשת" כדי שיוכלו להלחם מול נשק ארוך טוח, ורק אחר כך אמר את הקינה על שאון ויהונתן.
הוא כשר חייב לפעול מעשית. ביטול הוראות – הכניעה הצהליות ( הכלה, טוהר נשק, מידתיות, הקש בגג, קשקש בקומקום, ניטרול) והחלפתן בהוראות פיחה באש: חובה לירות ולהרוג בכל פעיל במאמץ הערבי נגדנו.
תפילה זה רק מי שאינו יכול לפעול מעשית.

מהתפילה שממליץ עליה דרעי חסר העיקר: תפילה למות אויבינו!הבוקר מיד לאחר שהגבאי אמר פילה לשלום הפצועה , הוספתי את התפילה על אויבי ישראל "שפוך חמתך … תרדוף באף ותשמידם מתחת שמי ה' " . ראוי לדעתי לומר תפילה מעין זו בכל מקרה דומה., בנוסף לתפילת "וכל אויביך מהרה יכרתו " שבכל עמידה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture